Monday, May 29, 2006

Deuss Ex Machina # 126 - Dea Ex Machina # 4

Kay(ıp)Bedenler K/lan+-deReasonable (VV)arp Presents
Deuss_Ex_Machina_126--Dea_Ex_Machina//Equinox_Music_Sampler # 4
29 Mayıs 2006 Pazartesi gecesi yayınlanacak programın playlistidir.
>>>>>Musique
1-Afterlife-China Flowers (I-Label-Parklane Recordings)
2-Public Sound Office-L’Amour Et La Mer (Phazz-a-delic)
3-Honeyroot-Summer Sky (Seamless Recordings)
4-Deep & Wide-Castilla De Arena (Ibizarre-Parklane Recordings)
5-Up,Bustle&Out-Ascending Sun (Collision Cause of Chapter 3)
6-The Sun Shipp-Good Old Days (La Rosiere Records-Parklane Recordings)
7-Sofi Hellborg-To Give Is To Get (Ajabu!)
8-Thievery Corporation-It Takes A Thief (Studio !K7)
9-River Gods-Accacia House (Bucks Music)
10-Deja-Move-Across Waters (5000 Records)
11-Coldcut-Man In A Garage (Nick Franglen aka Lemon Jelly Remix) (Ninja Tune)
12-Plonn-Many Hours Passed (F Communications)

Dea Ex Machina/Equinox Music Sampler-4 Bölüm(126)-Serbest-Manzumeler-Us’un-Duvarlarında-Yankılanan-Sezgiler-Ünlemler-Orkestrasyonu

Enternasyonel gürül/(tü)gürül çağlama clicks,cuts,micro,id,neo galactica,space tunes, indie,mini-m@l-esenlikle dinleyiniz.-misak

Her türlü eleştiri,öneri vs .için iletişim kanallarımız;
info@dinamo.fm - www.dinamo.fmmisak@dinamo.fm
Her Pazartesi Gecesi 23:00 -24:00 arası Dinamo 103.8
---------------------------------------------------------
>>>>>Info
programda çalınacaklardan ilgilenenler için kısa notlar….
Dea Ex Machina – Volume 4 – 29-05-2006

Şarkıların kesişmesi birbiriyle bütünlük oluşturması dinlenilen müzikten zevk alabilmeyi de beraberinde getiren önemli bir ayrıntı. Sözlerin uyumluluğu ile notaları kendimizle özleştirmemiz de keza.Sınırların ve çeşitlendirmelerin birbiri ardına feza’nın boşluğuna yollandığı aritmetik dizilimi gibi kavisleri ile bahsettiğimiz konu, daima müzik. Alternatifliği sadece düz mantık gidenlere karşın bir cephe olarak değil, müzikal yetiyi canlandırmak için uğraşmış Deuss Ex Machinalar’dan bir yeni seçmece listesi daha sizleri bekliyor.
Deuss Ex Machina’da, Dinamo 103.8’de yayınlanmaya başladığı ilk programdan bu yana müziğin alternatifleri arasında bir bağ kurmaya çabaladı.Elektronik üst başlığına sahip, tüm alt kademelerinden derlemeleri, bünyesinde dinleyicilerine sunuyor.Tanımını aldığı, mekanik Tanrı kavramının günümüz dünyası içerisinde, kendi üretimleri ile “gerçeğe” dönüştüren projeler, programın genel çatısını oluşturmakta.Deuss Ex Machina, bu uzun soluklu serüveni içerisinde, olanaklar dahilinde “yeni” kavramını da irdelemeye çalışıyor.Şubat ayında ilkini gerçekleştirmiş olduğumuz Dea Ex Machina’da bu açılımlardan bir diğeri.

Ülkemizde alternatif-elektronik tanımlı bağımsız plak şirketlerinin dağıtım ve temsilciliğini gerçekleştiren Equinox Music Entertainment’ın desteğiyle gerçekleştirilen bir program Dea Ex Machina.Hali hazırda yukarıdaki alternatif tanımına dahil olmuş Compost, Beggars Banquet, Warp, Defected, Intergroove, Ministry Of Sound, Hed Kandi, Sonar Kollektiv, Ninja Tune, Studio !K7 gibi modern müzik sahnesinin alt yapısını oluşturmuş firmalar Equinox Music Entertainment’ın geniş katalogundan seçkiyi programımız içerisinde dinleyicilerini bekliyor.
Her ay dinleyiciler ile buluşmaya devam edecek olan Dea Ex Machina’nın 4. bölümünde yer alan çalışma ve sanatçılardan önermelerimize geçelim.İyi Dinlenceler….

Sofi Hellborg-To Give Is To Get (Ajabu!)
Caz müziğinin tanımlamalarına getirdikleri yeni yorumlar, taze üretimler ile Kuzey Avrupa ülkelerinin modernist çıkışlarından birini önerimiz olarak dinleyicilerin beğenisine sunuyoruz.
1998 yılından bu yana alto ve tenor saksafon ile afrobeat, funk ve caz’ı Mory Kante, Wasis Diop, Willy Nfor ve Fela Kuti’nin Africa 70 grubunun davulcusu Tony Allen gibi önemli isimler ile kayıtlar yayınlamış bir isim Sofi Hellborg. İsveç’in caz müziğindeki kimliğini oluşturmak amacıyla başlatılmış bir proje olan Ajabu! etiketinden To Give Is To Get albümü yayınlandı.Afrika ritimlerinin, kuvvetli kompozisyonlar ile tamamlandığı Tony Allen ilavesiyle To Give Is To Get parçasını Dinamo 103.8’de dinleyebilirsiniz
http://www.ajabu.com
http://www.sofihellborg.com

Çeşitli Sanatçılar-Café Ibiza (Parklane Recordings)
Toplama albüm külliyatının hakkını vererek oluşturmaya çaba sarfeden yeni etiketlerden Parklane Recordings, Café Ibiza’yı sunar.Yaz sıcaklarının yakınlaştığı günlerde, yıldızlı gecelerin serinliğinde layıkıyla gidecek bir çalışma. Daha önce yayınlanmış olan Krishna, Nirvana, Arabesque toplamalarında olduğu gibi Ibiza için hazırlanan kolajda da eklektik tınıların özenli seçkisi toplamanın kapsamını oluşturuyor. Equinox Müzik tarafından dağıtılacak olan çalışmadan Steve Miller’in projesi Aferlife’dan China Flowers’ı, Deep & Wide’ın Castillo De Arena ve The Sun Shipp'in Good Old Days parçalarını Café Ibiza'yı keşfetmek için programımızda dinleyebilirsiniz.
http://www.parklanerecordings.com
www.dinamo.fm www.equinox-music.com

Gör/Sel_ Düzlemler_Arası_Geçiş Kodları_Lütfen
http://www.londonphotos.org/archives/westminsterpinhole.jpg
Kaynak : http://www.londonphotos.org ©•Kimgilmour 2006
>>>>>Poéme

Paul Klee'de Uyanmak – İlhan BERK

Uyanmak çiçek gibi dayanılmaz güzel kızlar
Ad Marginem'den asma köprüler kurmuşlar İstanbul'a
Nehirler, aylar çevirmişler o Ayla'lar, Münibe'ler
Tümü bir uzak denizde A'lar, V'ler, U'larla
Gece sarı bir evde bir iki yaprak evlerinin önünde
Açtı açacaklar dünyamızı açtı açacaklar
Bu denizi Ayla ayaklarını soksun diye getirdim
Bu dünyaları onun için açtım bu balıkları tuttum
Bir sabah çıkmak güneşler, aylar bir sabah çıkmak
Bir ağacı bu evleri sarı ters bir kuşu düzeltmek
Edibe bu sokağı al götür görmek istemiyorum
Edibe bu evleri Edibe bu göğü bu güneşleri Edibe
A'lar V'ler U'larla olmak Paul Klee'de uyanmak
Galile Denizi

Studio !K7-Aesthetic Transmission…stil continues …received…%55


Almanya ve özellikle Berlin elektronik müziğin kronolojik dokümantasyonu yapıldığında karşımıza en çok çıkan merkezlerden.Uzun uzadıya müzikal janr çizelgeleri düzenlendiğinde bugünlerde dinlemiş olduğumuz pek çok müziğin ilk denemelerinin,amatör/profesyonel sanatçıların her ne kadar henüz çözememiş olsak da neredeyse kasvetin göbeğine bağlanmış bir şehir imgelemi içerisinde bu kadar alternatifli ve değişken müzikal formasyonları icra edebilmesi Berlin’i diğerlerinin arasında apayrı bir noktaya yerleştirmemiz gerektiğinin neticesine ulaştırıyor.Alternatif terimini biraz açarsak bu iş müzikal çeşitlikten,video sanatı üzerinde çalışmalara,sanatsal yıkımı temsil eden ile ana akımın içerisinde yitip gideni bir arada keşfedebileceğiniz seçkinin çoğulculuğuna hatta giderek artan yabancı nüfusundaki çeşitliliğe kadar pek çok farklı seçenek ile ilklerin ve öncül olmaya devam etmekte kararlı bir çizgi sunuyor Berlin.

Çoğu kişi için Horst Weidenmüller ismi ilk anda pek bir şey ifade etmeyebilir.Müzik dinleyicisi bir genç olarak 15-16 yaşlarında bir kararın arifesindedir.Müzik üretmek üzerine fikirlerini arkadaşları ile konuştuğunda hep aynı tepkiyi alacaktır.”Hayır,hayır bu sana göre değil”.Horst kararını vermiştir.Sahnenin önünde olmak yerine sahne ardılında kalıp müziğin sunumu,ulaştırılması üzerine çalışma kararını verir.1983 yılında henüz duvarın ikiye böldüğü Berlin’e geldiğinde alternatif yaşam alanlarının (squad) içerisinde kendine uygun bir alan bulur.Almanya’nın gerisinden tamamen ayrıksı bir tablo ortaya koyan şehir içerisinde neler olup bittiğini gözlemlemeye başlar.İlk notlarını ve tanışıklığını da Einstürzende Neubauten hakkında alır.Önce bir plakçıda ardından da techno müziğin mabetlerinden biri olarak anılacak olan ve zamanın öncül isimlerinden Westbam’in çaldığı Metropol kulübünün video dokümantasyonlarını hazırlamaya başlar.1985 yılında Kaiserdamm 7 no’lu adreste Studio !K7’ın temellerini atar.Tanışıklığı iş üretimine doğru meyil ettirerek Einstürzende Neubauten ,Nick Cave gibi isimlerin ilk derli toplu görsel kayıtlarını gerçekleştirir.1989 yılında Berlin Duvarı’nın yıkılmasından sonra tarafsız bölge içerisinde sessiz ve derinden bir hareket başlar.Techno ve House tınıları ve ilk raveler ile birleşen ayrışık şehir şimdi bir bütün olmanın hazzını çıkartmaktadır.Weidenmüller’in aklına bir fikir gelir. Techno gibi daha henüz yer altından pek de ortalığa saçılmamış bir müzikal türe görsel destek ya da video enstalasyonu denilecek olan görüntü ve ses uyumu ile ilk tematik videoları üretebilmek.1991 yılında 3-Lux ile bu ilk gerçekleştirilmiş olur.Resistance D.,F.U.S.E. (Richie Hawtin),Mixmaster Morris gibi ikincil nesil techno prodüktörlerinin parçalarına yer verilmiş çalışmada video ile müzik birbirini tamamlayan etmenler olarak ilk defa görücüye çıkar.3 Lux serisindeki başarının ardından O zamanlar henüz ismi duyulmaya başlanmış olan Trance dj’i Paul Van Dyk ile X-Mix projesinin başlangıcı verilir.Hali hazırda MTV’nin Party Zone kuşağı içerisinde dahi dönemeye devam etmekte olan başarılı görsel düzenlemeleri ile seride Laurent Garnier “Destination Planet Dream”,Richie Hawtin ve John Aquaviva “Enter:Digital Reality”,Dave Angel “Beyond The Heavens”,Hell “Wildstyle”,Mr C. “The Electronic Storm”,Dave Clarke “Electric Boogie” ve Kevin Saunderson “Transmission From Deep Space Radio” gibi 90’lı yılların ilk çeyreğinde dans müziğinin yönünü belirlemiş isimlerin seçkileri Studio !K7’in uzun soluklu serüveninin de ilk başarılı dizilerinden birisi olacaktır.Özellikle hala bir örnek kurgulara sahip olan dinamizmden,yaratıcılıktan uzakta olan sesin görüntü ile bütünleştirilmesi açısından bir nevi kaynak mahiyetini günümüzde de halen taşımakta.Burada sözü yine Weidenmüller’e bırakıyoruz: “Müziğe bilgisayar destekli animasyonlar ile videolar oluşturmak Alman bir şirketin uluslararası müzik sahnesinde kendine yer edinebilmesinin bir gerekliliğinden de ortaya çıkmıştı.Böylelikle yol alabileceğimiz bir arka kapı bulmuştuk.
House ve Techno tabanlı müziklerin çehresini değiştiren bir trend yarattık.Sonuçta bu serinin ardından başka isimler tarafından daha iyilerinin ortaya çıkmasıyla, x-mix serisinden daha uzun bir dönem Studio!K7 etiketinin plak şirketi formuna kavuşabilmesinin ana eksenini oluşturacak olan Dj Kicks serisini başlatmaya karar verdik.”
Dj Kicks daha önce yayınlanmış dj-miks albümlerinden farklı bir odağa yerleştirmemiz gerekiyor.İlk yayınlanan Belçikalı CJ Bolland’ın Bandulu,Planetary Assault Systems,Damon Wild & Tim Taylor gibi isimler ile tekno-ses izleğinin köklerinde bir seyahati gerçekleştirmenize olanak sağlamıştı.Detroit technosunun ses cambazlarından Carl Craig (bkz.Indigo Ekim),ikinci kuşak techno prodüktörleri içerisinde Jeff Mills,Derrick May ile üçlünün tamamlayıcısı olan Stacey Pullen gibi prodüktörlerin djlik yetisi üzerinde master tezleri konumuna girecek olan çalışmalar ile Dj Kicks serisinin eklektik yön öncesi ilk çalışmalarını gerçekleştirirler.
Viyana’lı ikili Richard Dorfmeister ve Peter Kruder’den müteşekkil downtempo duosu Kruder & Dorfmeister’in Dj-Kicks çalışması Studio!K7’ın da dönüm noktalarından birisi olur.Ağırlıklı olarak 3 Lux,X-Mix serilerinden gelen birikim ile Dj Kicks serisinin ilk kayıtları da techno üzerinden şekillenecek elektronik müzik olarak belirlenmişti.Ancak konseptlerin esneme paylarına güzel bir örnek olarak Herbaliser gibi trip-hop,Aquaky gibi jazzy drum & bass, Beanfiled gibi caz vurgulu breakbeat ve Hardfloor gibi serinin öncesi ile de bağ kurmayı başarmış olan techno tınılarını bütünleştirildiği eklektik elektronika / deneysel set konseptinin de ilk örneği olarak kayıt altına almış olurlar.K&D çalışmasının başarısının ardından Massive Attack’in trip-hop sınırlarını mimlediği Protection kaydında Sly parçasındaki vokallerden tanıyabileceğiniz Nicolette’in Plaid ekibinin desteğiyle kotardığı Ambient düzeneklerinden,digital hardcore,breakbeat,d&b ve techno harmanlı Dj Kicks,1998 yılında Magma Music Club’a da gelmiş olan Fransız trip-hop sahnesinin önemli simalarından Dj Cam,Depeche Mode grubuna,Afrika Bambaata,Ryuichi Sakamaoto gibi müzisyenlere yaptığı remiks çalışmaları ile elektronika sahnesinin önemli figürlerinden Andrea Parker’ın seri içerisindeki kayıtları serinin genel gidişatı hakkında bir fikir edinmenize olanak sağlayacaktır.
Dj Kicks’te sanatçıların tamamıyla özgür bırakıldığı derlenen müziğe göre kapak çalışmasından içersinde kayıt edilen özel notlarına kadar çalışmayı ortaya koymuş sanatçıyı ön plana çıkartan kreatif bir sanatsal açılımdır tanımı sanırız bizlere Kid Loco,Thievery Corporation,Nightmare On Wax,Trüby Trio,Erlend Oye ve son olarak yayınlanmış Annie gibi pek çok ismin müziğini anlayabilmek için de bu serinin önemini bir kere daha belirtmekte fayda var.
Gerçek bağımsız bir şirket olmayı başından bu yana ileri sürdükleri işlerle,cesurca tavırlarla ortaya koymayı başaran Studio!K7 müzik piyasasına önemli bir isim olan Rough Trade ekibinin A&R sorumlusu olan Stefan Strüver’i 1996 yılında bünyesine dahil eder.Elektronik müziğin giderek pek çok alt türe bölündüğü,her gün yeni bir tanım farklı bir perspektifin ortaya konulduğu ve çetin mücadelelere sahne olan piyasa içersinde artık !K7 da tüm gücü ile yer alacaktır.Bağımsız müziğin ve müzisyenin temsilinde var olmak istediklerini her fırsatta dile getiren Weidenmüller, büyük firmaların birbirinin aynısını üreterek üstelik de pahalı etiketler ile müziği sadece satılacak bir materyal olarak görmesinin de kendilerinin albüm yayınına başlamalarının nedenleri arasında sıralıyor.
Etiketin bünyesinden bugüne kadar downtempo’nun içeriğine zerk ettikleri analog tınılar ile Smith & Mighty,Compost’un elektronik caz üzerinde yayınladığı kayıtlara paralel işler ortaya koyan K&D’nin eklektist yöünyle benzeş olarak nitelendirebileceğimiz,Alexander Hacke gibi önemli isimle çalışmalar ortaya çıkaran Berlin’li topluluk Terranova,Manchester’dan elektronik müzik külliyatı içerisinde techno’nun arkaik kayıtlarından,drum & bass füzyonuna ve son albümü olan “To All Things What They Need” de yer alan post-ensdüstriyel şehir imgelemlerinden yansımalara uzanan downtempo / deep house kıyılarında gezinebilecek kadar donanımlı Gerald Simpson “A Guy Called Gerald” gibi alternatif dans müziğin önemli simalarının kayıtları yayınlandı.Geçtiğimiz günlerde !K7, Dj Kicks serisinin 10.yılını kutlamak maksadıyla, serinin de bir özeti olarak The Exclusives toplama albümünü çıkarttı.
Caz müziğinin geleneksel formlarına eklemlendirmeler ile modern yorumlamaları da geniş katalog içerisinde keşfedebilmek mümkün.St Germain,Nightmares On Wax gibi acid caz ile pek çok janrı bütünleşik formlar haline senkronize bir müzik halinde ortaya koyulmasını çabalamış isimlerin izlerinin yol gösterici olabileceği Ian Simmonds ve “Return To X” albümü rafine bir denemenin güzel örneklerinden biri oluyor.!K7 elektronika’nın modern deneysel yüzünün önemli simalarından “çılgın dahi” olarak da tanımlandırabileceğimiz en son Plat Du Jour kaydını kendi firması olan Accidental etiketiyle yayınlamış bulunan Matthew Herbert’in projelerine de ev sahipliği yapmıştır.Uzun soluklu projelerin (Radio Boy,MH Band, ) siması olan sanatçı Herbert imzasıyla Ambient nükteli You’re Unknown Me,Foreign Bodies,downbeat melodikasını minimal house ile kaynaştırılmış haline denk It’s Only ve Leave Me Now parçaları ile minimal teorilerini dinleyicilere sunmuştur.Burada belirtmekte fayda var albüm içerisindeki etkileyici vokallerin sahibi olan Dani Siciliano’nun da solo projesi olan “Likes” da aynı etiket altından yine Matthew Herbert ince işçiliği ile yayınlandı.
Minimal tınılara bu şekilde kapısını da aralamış olan !K7’nın en önemli başarılarından birisi de James Taylor ve David Brown ikilisinin Swayzak projesi ile olur.Esneklik açısından çok geniş oynama alanına sahip olan elektronik müziğin son dönemde çokça işlenmiş olan electro-clash den techno ya ve synth pop’a kadar ille de ayrıştırma gerekiyorsa bu terimlerle sınıflandırılabilecek denemelerden sakınılmayan ve aracısız bir müziği sunmayı başarırlar.
Swayzak’ın da Himawari albümü özellikle Kristy Hawkshaw vokalli State Of Grace, üçüncü çalışma olan Dirty Dancing’den Clair Dietrich bonuslu Make Up Your Mind,Kanadalı Hedgear vokalli elektro In The Car Crash ve sabır taşı kıvamındaki tek kişilik gececilerin marşı olan özellikle takdirlerimizi toplayan glitch techno I Dance Alone ve son dönemde yayınlamış oldukları daha eklektik David Brown vokalleri ile melankoli yüklemli Snowblind, son dönem gözde prodüktörlerden Richard Davis’in konuk olduğu My House ve The Long Night gibi Loop From the Bergerie albümlerinde 80’ler tınılarından esintileri dahi duyumsayabileceğiniz yetkin çalışmalarla elektronika sahnesinde takip edilmesi öncelikli sanatçılar konumuna yükselirler.
Studio !K7 son dönem içerisinde de yeni tınıların kokusunu ve yenilikçi isimleri yayınlamada bağımsız plak şirketi kimliğine uygun olarak cesurca adımlar atmaya devam ediyor.Bunu son örneği de çoğunluğu 80 jenerasyonundan yetişme gençlerin oluşturduğu üç-dört dakikalık punk aranjmanlarına benzeş süreleri içerisinde elektronik motiflerle gitarlı müziklerin bir harmanı olarak ortaya Elektrock müziği icra eden topluluklar Out Hud,The Glimmers ve Benjamin Diamond gibi isimler de etiketin alternatif kolu altına taşımayı başarırlar.
Indie dinleyicisi için tanıdık gelebilecek, geçmişleri hardcore/punk topluluklarında yer almış California’lı bir beşli Out Hud.Zaman içerisinde dinledikleri dub,disco,techno,r&b gibi müziklerin bir harmanı da evrilmeye başlayan müzik zevklerine paralel olarak Out Hud projesi ile bir bütün haline getirmeye gayreti içerisine girerler.Chicago’lu Kranky etiketinden ilk albümleri olan S.t.r.e.e.t.d.a.d.’i yayınlarlar.Vokalsiz olmasına karşın elektrock müziğini ilk örneklerinden birisi olarak anılacaktır çalışma. !K7 çatısı altından ikinci kayıtları olan “Let Us Never Speak It Again” ile müziklerinde vokal kullanımı ile etkileşimlerini daha kuvvetlendirirler.Dinamik ve eğlencelik unsurların yanında da politik duruşlarını da hicivler ile gerçekleştirmekten sakınmazlar. It’s For You,How Long,Dear Mr.Bush gibi parçaları ile dönemsel bir gelir geçer grup olmadıklarını da ispat ederler. Stardust’ın “Music Sound Better With You” parçasındaki vokallerin sahibi Benjamin Cohen’in solo projesi olan Benjamin Diamond’da gitarlı müzikler ile son dönem yıldızı parlayan isimlerden.Stardust projesinin ardından french-touch olarak adlandırılan Daft Punk,Motorbass,Air gibi isimleri konuk ettiği Diamond Traxx etiketini kurur.House müziği ana tema olarak ele alan etiketten sınırlı sayılarda iki toplama albüm yayınlar.Bu yoğun dönemin ardından ise solo projesinin kayıtlarını gerçekleştirir.”Out Of Myself” House müziği üzerinden gelen bir ismin kişisel şarkı yazarı / prodüktörü kimliğini ortaya koyacağı bir folk-pop çalışması olur.Bu ani dönüşüm neticesinde de ortaya karışık bir albüm olmak yerine ayakları yere sağlam basan kimi noktalarda rock’n’roll ile elektronika demlerini keşfedebileceğiniz bir “günlük” kaydını andırır.Fransız minimal techno’cu Ark’ın remiksi ile “Out Of Myself” çalışmadan yayınlanan ilk kırk beşlik ile kulüp dinleyicisini albümdeki orijinal versiyonu ile de alternatif dinleyiciyi tam on ikiden vurmayı başarıyor.

Sözün kısasına gelirsek eğer tanımlandırmalar,biçimlendirmeler ve etiketlemeler ne olursa olsun varolana alternatif oluşturabilecek kapasitedeki her sanatçı için önemli bir plak firması Studio!K7.Dinleyiciler için ise sürekli aynı yönelişimler içerisinde sıkışıp kalmaktan kurtulabileceği evet eklektik evet deneysel evet caz,rock,elektronika gibi haleti ruh-iyenize göre bir şeyler keşfedebileceğiniz bir aracı/platform.Weidenmüller’in başlattığı ve her adımda biraz daha estetize edilmiş müzikal zevkleri keşfetmeniz dileğimizle….

*Yazıda bahsi geçen ayrıntılar Berlin Digital-A Guide Through The Electronic Scene (Alive) DVD kaydından derlenmiştir.

* Living Indigo Dergisinde Yayınlanmıştır.

http://www.k7.com

Thursday, May 25, 2006

Elektronik Düzlem Teorisyenleri-M0DéSéLEKt0R


Biteviye döngü çeşnisinin içerisinde boğulmak istemeyeceklerin tercihi olmayı başarmış bir ikili deuss-makina'nın bugünkü spesiyalitesi olarak beğeninize sunuluyor.Gernot Bronsert ve Sebastian Szar'un, frekansların kakafonisi içerisinde düzenledikleri, deforme ettikleri, nüansları ince hatlar ile belirlenmiş müziklerinin ve tür dışılığın en güzel örneklerinden birini teşkil eden Modeselektor.
Ellen Allien'ın başat olduğu Berlin'li BPitch Control ekibinin de nadide projelerinden.
Tekniğin kurgulanması sırasında püriten bir yol yerine rock janrına dahil edilmesinde mahzur görülemeyecek derecede deneysellik potansının da açık olduğunun da altını "elektronik beni bozar" diyen arkadaşlar için belirtelim.
İstanbul'da bu sezon içerisinde hafızamda en çok yer etmiş konserlerden birisine imzalarını atmışlardı bkz. 3 Şubat 2006 Spectrum Nights @ Indigo. Eğlendirme fonkisyonu içerisinde elektronik müzik böyle sınırlarla çizilidir, şöyle kasılmalar gereklidir, iki de örnekleyici bir de Elma bilgisayarım oldumu al sana al sana proje al sana müzik denilen kurmacalığı da alt üst etmişlerdi.Elektronik müzikte "ruh" var mıdır? sorunsalını da çözmüşlerdi.Kulaklarımızın pasını atmışlardı.
Canlı performanslarının yanı sıra dj setlerini de dinlenmesini özellikle salık vereceğim Modeselektor'un nedir? nasıldır? için güzel bir giriş çalışması olarak Dünya Turnesi kapsamında ziyaret ettikleri Avusturalya'da Triple J Mixup >>> programı için hazırladıkları 13 Mayıs tarihli set "anlamak" isteyenler için takdimimdir.
Esnek bağlantı noktaları ile modern elektronik müziğin şemantiğini yeniden belirleyen bu ikiliyi bir daha seyredebilmek ümitlerimin de ilavesiyle.İyi Dinlenceler.
Detaylı bilgilere ulaşmak için;
http://www.modeselektor.com/
http://www.myspace.com/mdslktr
http://www.discogs.com/artist/Modeselektor
Set- Modeselektor Live @ JJJ Mixup
http://rapidshare.de/files/20821318/modeslektor_-_jjj_mixup-fm-05-13-2006.mp3.html

Monday, May 22, 2006

Deuss Ex Machina # 125


Kay(ıp)Bedenler K/lan+-deReasonable (VV)arp Presents
Deuss_Ex_Machina_125_--Of_Not_Being_Dirty_Pronto
22 Mayıs 2006 Pazartesi gecesi yayınlanacak programın playlistidir.
>>Musique
1-Gökhan Kırdar-Last Twins (Son Kuleler) (Loopus Entertainment)
2-Yvel Ron Feat. Ömer Faruk Tekbilek-Source (Magda-Irma Records)
3-Muslimgauze-Gold Sutra (Soleilmoon Records)
4-From Monument To Masses-The Quiet Before (Thunderbirds Are Now! Remix) (Dim Mak)
5-Fragra Ce-Ocean Trial (Artist’s Own-Cd-r)
6-Mercan Dede-Ginhowa (Doublemoon)
7-Baba Zula-Şu Dağları Sardı Feryadım (Doublemoon)
8-Dağhan Project-Cryingkhan (Artist’s Own-Cd-r)
9-Niyaz-Dunya (Six Degrees Recordings)
10-Koordinate Of Wonders-Horizontal Of Rain (+5U Pro) (Toytronic)
11-Dzihan & Kamien-Spacewater (Menu B Remix) (Couch Records)
12-Onor Bumbum-Üçgün (Futursuz.net)
13-M83-Don’t Save Us From The Flames (Boom Bip Remix) (Mute Records)
14-Aydilge Sarp-Bu Gece Ben Ay (Virgin Records-Emi Müzik Türkiye)
Of Not Being Dirty Pronto_Bölüm(125)-Çelişki, çelişim, yansıtılamayan, özdeki değişim, bütüne varılmasından tam önce keşfedilen gelişim,seslerin sergüzeşti, batı-doğu boylamında, çelişen çeşitlilik…

“Senden bahsediyorum, sokaklarından, insanlarından, kalabalıklarından, yalnızlıklarından bahsediyorum; kelimelerimin arasında saklıyorum yüzünü, yüzlerinin içine gömüyorum kendi yüzümü. Ne de olsa elimi dahi sürmeden, dokunmadan, taşıyabilirim seni avuçlarımın arasında. Ara sıra açar kaparım ellerimi, uç artık, uç biraz uzağa diye. Sense inadım inat, taşı çatlatan inadınla yapışır kalırsın tenimde. Ne evimdin, ne de evsiz kaldım sende. Ne geçmişim sende mühürlüydü, ne de bir gelecek vaadi umudum yahut da buldum senden. Arada bir yerlerde, bilmez gibi ara yerlerin tehlikesini, hani şu taife-i cinin hep çarpıştığı eşiklerden birinde sıkılmış kalmış sana olan aşkım şehir. Kimseye göstermiyorum ne seni ne de beni ne bizi. Görmesinler ki yabancılar, görmek zorunda kalmayayım yabancılığımı. Seni düşünmek şehir, ne kadar zormuş.”
Elif Şafak-Med Cezir Kitabından, İstanbul başlıklı denemesinden alıntılanmıştır. (Metis Yayınları)

Enternasyonel gürül/(tü)gürül çağlama clicks,cuts,micro,id,neo galactica,space tunes, indie,mini-m@l-esenlikle dinleyiniz.m.i.s.a.k.

Her türlü eleştiri,öneri vs .için iletişim kanallarımız;
info@dinamo.fm - http://www.dinamo.fm/http://www.dinamodownloads.com/

Her Pazartesi Gecesi 23:00 -24:00 arası Dinamo 103.8
---------------------------------------------------------
>>Info
http://deuss-makina.blogspot.com günce, müziğe dair çıkarımlar önermeler, kısalı uzunlu notlar güne dair, yadsınandan yansıyana geniş perspektif tekmili toptan deuss ex machina kişileri bekleriz.
Gör/Sel_Nimeon-Teatrali-Sevik-Makamında
Kaynak : http://broken-heartbeats.my-expressions.com/index.html ©• ALEXANDRE RITO ‘06
>>Poéme
O Akşam – Özdemir ASAF
Ceviz kırıyorlar bakıyorum;
Kabuğunu kırıyorlar cevizin.
Ceviz çıkıyor...
Sonra oyunlarına dalıyor çocuklar.
Ben de bir ceviz alıyorum
Cevizlerin içinden
Deniz çıkıyor benim cevizimden,
Açılıyorum
Gidiyorum o ceviz kabuğunda,
Çocukluğumun oyunsuz bahçelerinden.
Bir akşam o çocuk oyununda
Alnıma yazılan o hüzün denizinden

Küçük Şarkı Evreni-Fikri-sabitler için uyanma vakti !!!


Tumturaklı sözlerin dolambaçlı imaların yerini samimiyetle bütünlenmiş hikayelere bıraktığı bir kayıttan bahsetmek istiyorum;
"Küçük Şarkı Evreni". Yayınlamış olduğu romanlarından da vakıf olduğumuz toplum'un bir yerde ezici hale gelmiş baskısını aşmayı farklı metodlar ile başarmış kendi tabiriyle "oyunbozan" oldukları için sahanın dışına iteklenmiş karakterlerin hikayelerini betimleyen
Aydilge Sarp şimdi bu tavrın müzikal yansımaları ile müzik dinleyicisini bekliyor
Ülkemizde ağırdan da olsa alternatif müzikleri ilerletmek konusunda yol almış firmalardan, özellikle Hakan Kurşun'un başına geçtikten sonra yerli isimleri daha fayda şans tanıyan EMI Müzik Türkiye-Virgin Records etiketinden yayınlanmış bir çalışma "Küçük Şarkı Evreni".
Aydilge Sarp, "Küçük Şarkı Evreni" isimli ilk albümünü “Oyuncağı müzik olan bir kızın, sürprizlerle dolu oyuncak evi” olarak tanımlıyor. Sekiz yaşından bu yana müzikle olan ilişkisinin de bir kesiti çalışma.Genç aklın, izanın, "e modern gençleriz hepimiz-sorunsuz???-dışımız da siding kaplama ile janjan paketli"karşılaştığı sorunsalları, kimi zaman heybetlenen bir orkestrasyon desteği ve güçlü vokaller ile kimi zaman da daha çok indie pop gruplarından alışkın olduğumuz fısıltı dozunda ince ses oyunları ile "sentez"inden oluşturuyor.
Üç sene içinde damıtılmış, dinlendirilmiş, dönüşmüş doğu-batı melezleştirilmesi hadisesini çok dozunda harmanlayarak etnik-pop olmaktan kurtulmuş dinledikça sevilecek, ilgiye mahzar olunması gerken bir "debut" çalışma.
Özellikle "Tuğyan", "Yanıyor" ve "Çal" ilk dinlence de havsalanın radarlarına takılıyor.
Daha detaylı bilgilere ulaşabilmek ve sanatçı hakkında bilgi edinebilmek için;

Albüm kartonetinde de yer vermiş olduğu "Neyin doğru olduğuna nasıl karar verebilirim?" yazısından ve şarkıları da dinleyerek başlamak isterseniz >>>>

Gerçekleştirilen röportajları okumak isterseniz >>>>

Friday, May 19, 2006

Ekşi sözlük

Internet memleketim sathında 16 yıldır tangır tungur, düzenli ha düzeldi geldi bak gine koptular ile varolmaya çabalayan bir olgu. Meramımızı merakımızı gidermek için önce dial-up (bkz. Unutulmaz Fatura Detayları), sonra kablo net ve adsl ( bkz.Korkarım O Da Bir Kapasite Aşımına Uğradı.Şimdi Gümleyecek) vasıta olarak kullanımımıza tahsis edildi bucaksız vahaya dalabilmemiz için.

Kızdık, koptuk, günlerce kavuşamadık, odur budur, idare de bir güzel ettik de (som altın fiber “koptik” kablolarımız kopup duruyor gemi giriyor denizatı vuruyor vs.) şimdi de durup dururken bize bu hizmeti zaten vermeme konusunda kariyer sahibi tt (bkz. Onlar Bilir Kendilerini) güzide bir kararla beğenmediği sitelerin ulaşımına sansür uygulamaya başladı.

Bu uygulamanın son uygulandığı site http://sozluk.sourtimes.org/ adresinde ikamet eden, Ekşi Sözlük; konu detaylarım için, takılan bir sorum için sık sık danıştığım, okuru olduğum, aradığımda bazen saatlerimi bulan çabamın önünü alan sonuçları bulmama yarayan, gerektiğinde mizah yönünü ortaya koymayı başarmış iyi esprileri yakaladığım, gerektiğinde ciddi tavırlarıyla atepkisiz gençlik olarak “etiket sahibi” kuşağımın sesi soluğu olan site.Bugün siteye ulaşım tt tarafından mahkeme kararına istinaden(bkz. ne kararı) (bkz. internet sahipsiz mi sandınız lan) (bkz. resim) sansürlendi.11.000 civarında yazarıyla sözlerin tükenmeyeceği “ana sayfa”mı geri istiyorum…

Lafın gerisini ekşi yazarlarına bırakayım


“sadece ekşi sözlükle kalmayan çok daha geniş düşünülmesi gereken hadise.

diğer ülkelere nazaran ucuz internet hakkımızı engelliyorlar, elalem megabit hızında seyrü sefa eylerken fahiş fiyata düşük hızlı internet sağlayarak rahat erişim hakkımızı engelliyorlar, yetmiş milyona hizmet vermekten mesul bir kuruluşun nasıl duygusal tepkilere yenik düştüğünü göstererek içine sıçtığımın global dünyasında sansür uygulayarak iletişim özgürlüğümüzü engelliyorlar, müşteri hizmetlerinde internetin hecelemesinden habersiz insanları çalıştırarak sorunlarımızı rahat aşmamızı engelliyorlar, 2006 senesinde bir grup insanın kendi mecrasında akarak, bu ülkenin kanayan yaralarını deşifre etmesini engelliyorlar...

geçen hafta dünya engelliler haftasıydı. 7 milyon engellinin sesini duyurmaya çalıştığı haftaydı. akülü sandalye için yalvaran bu ülkenin hor görülen insanlarının haftasıydı. idrak ettim ki geçen hafta aslında dünya telekom haftasıydı...”

(jokond, 18.05.2006 23:57)

“daha önce örneklerini ancak çin'de veya iran'da görebildiğimiz türden bir uygulama. hani bu ülkelerdeki baskıcı rejimi, pornografiye ve rejim karşıtlığına karşı olan tepkileri biliyoruz ama ya bizim ülkemiz? türk telekom sadece yaptığı uygulamalar eleştiriliyor diye -ki ek$i sözlük bünyesindeki eleştirilerin çoğuna katılıyorum ben de- bir siteyi yasaklayacaksa, o zaman türk telekom hakkında eleştiride bulunan bloglar veya forumlar dahi tehlikede demektir ki bu çok ciddi bir sansürdür.

henüz detayları bilmiyoruz, bilmiyorum, ancak fikir yürütebiliyorum ancak eğer bu x sitesi için verilen bir kararın suistimal edilerek telekom'un işine gelmeyen birçok site için de uygulamaya koyması ise, ortada çok ciddi bir suç var demektir, umarım böyle değildir ve umarım bu durum düzelir ve biz de ek$i sözlük'e dilediğimizce ulaşma imkanına tekrar kavuşuruz.”

(koca tembel, 19.05.2006 03:55)

devamı için en azından hala girilebilen: bkz >>>bkz. >>>

Monday, May 15, 2006


Kay(ıp)Bedenler K/lan+-deReasonable (VV)arp Presents
Deuss_Ex_Machina_124_--Une Liste Que J'ai donnée Aux Nuages

15 Mayıs 2006 Pazartesi gecesi yayınlanacak programın playlistidir.
>>Musique
-1-Plej-Thrill (Exceptional)
-2-Scsi-9-Sweets And Love (Kompakt)
-3-Benfay vs Doxa-Bern-Zagreb:Today (Archipel)
-4-Sasse-UpTo You (Mood Music)
-5-Mashcraft-White Line In The Bluesky (Traum Schallplatten)
-6-Simon Says Ft.Allonymus-Closer To The Red (Dialect Recordings)
-7-Cosmic Sandwich-Man In A Box (Chardronnet Remix) (My Best Friend)
-8-Soylent Green-Cold Showera (Playhouse)
-9-[T]ékël & Tim Paris-Marketim (Marketing Music)
-10-Lo Rez-Embed (Morris Audio Citysport Edition)

Une Liste Que J'ai donnée Aux Nuages_Bölüm(124)-Bir, dilendi, arzu hanesine not edildi, İki gitti, geldi, bekledi, Üç sonsuzluğun daimliği pamuk bulutların içerisinde keşfetti.Erişebilmek mütevaziye…

“Nereden gelirse gelsin kafamızı çevirmesek de sesleri kulağımız alır, duyar. “Yukarıdan Gelen” sesleri, “aşağıdan gelen sesi”, “sağımızdan” ya da “solumuzdan” gelen sesi, “önümüzden” gelenini ya da “arkamızda bir yerden” geleni duyarız. Kulağımızın kapısı kilidi yoktur. Seslere karşı otomatik bir şekilde kulağımızı kapatamayız. Görsel uzamımız kendi aralarında bağıntılı şeylerden oluşan bir süreklilikten, kulağımızın dünyası eşzamanlı ilişkilerden oluşan bir dünyadır.”
Marshall Mc Luhan, Quentin Fiore ve Jerome Agel- Yaradanımız Medya (Ünsal Oskay çevirisi ile) kitabından alıntılanmıştır.

Enternasyonel gürül/(tü)gürül çağlama clicks,cuts,micro,id,neo galactica,space tunes, indie,mini-m@l-esenlikle dinleyiniz.m.i.s.a.k.

Her türlü eleştiri,öneri vs .için iletişim kanallarımız;

info@dinamo.fm - http://www.dinamo.fm/mailto:cx_deuss@yahoo.comhttp://www.dinamodownloads.com/

Her Pazartesi Gecesi 23:00 -24:00 arası Dinamo 103.8
---------------------------------------------------------
>>Info
http://deuss-makina.blogspot.com/ günce, müziğe dair çıkarımlar önermeler, yadsınandan yansıyana geniş perspektif tekmili toptan deuss ex machina kişileri bekleriz.

Gör/Sel_Sesin-Gideceği-Dönülenin-Görüneceği-Tasasız-Sessizlik
Kaynak : http://sans-contrefacon.blogspot.com/ ©• Charles Bodi‘06

>>Poéme

Konser – Aziz NESİN

Şimdiden duyuyorum
Herşey birdenbire olacak
Şuramda bir kılcal damar
Yada beynimde bir sinir ucu

O anda biyerlere atılmış eski bir kemanın
Yalnızlıktan gerilmiş bir teli kopacak
Yada terkedilmiş bozuk bir piyanodan
Tek notalık si minörden bir ses çıkacak

Karanlıkta ve yalnızken dinlemeli
Bu konser modası geçmiş adamın
Yaşamı boyunca sunmak isteyip deVeremediği ilk ve son konser olacak

Tuesday, May 09, 2006

Dinamo FM


Benim de hali hazırda program hazırladığım ve 2004 Kasım'ından bu yana İstanbul'dan 103.8 frekansında yayın yapmakta olan Dinamo 103.8'in web sitesi incelikli bir çalışmanın ardından tazelendi.Bünyesinde yer alan 57 Dj ve programcı bunlara bağlantılı programlar hakkında bilgilere,şimdi ne çalıyor ile parçaların ID'lerine, Dinamo Şehrin Ritmi reklam filmine, duvar kağıdına, Dinamo partilerinin detaylarına ulaşabileceğiniz daha fazlasını ilerleyen günlerde takip edebileceğiniz radyo sitesinin devamı için >>>

Kültürel Değişim Programı-Nippon Connection


Nippon Connection-Exchanging Tracks-Çeşitli Sanatçılar (Das Modular)


Japonya modernizmin temellerinin atıldığı, yükselme dönemini donandığı ve ilerletildiği bir ülke.Eğitim ile alınanların yansımalarının gerçeğe ve teknolojik gelişime ikinci dünya savaşı ardından 50 yıl gibi bir süreç içerisinde Dünya’ya önderlik edebilecek bilimsel kıvılcımların odağı.Tanımsallığı ve kağıt üzerinde değil işlevselliği ve kolaylığı ile rahatça algılanabilecek kullanılabilecek tasarımların mabedi.Bu kadar ilericiliğin yanında geçmişin izlerini ve bilgilerini gelecekle bağlama, fikriyat olarak faydalanma geleneklere sahip çıkılması gibi konularda daha muhafazakar bir görüngü.


Tanımlamalar ve belirlemeler bu yazının içerisinde sıkça karşınıza çıkabilecek detaylardan değil öncelikle bunu belirtelim.Kritiğini yapmaya çalışacağımız Nippon Connection – Exchanging Tracks antoloji kaydı da geleneksel Japon müziğinden örneklerin karşımıza hangi farklı bakış açılarında nasıl görünebileceği, kulağa her bir parça içerisinde farklı tınıları yakalayabilmesine olanak sağlamasındaki şaşırtıcılığı, modernizm dinamiklerinin ve ruhani bütünselliğin bir pota içerisinde harmanlanmasına dair örneklere dair izleri bir 3 cd lik bir bütün halinde yaklaşık üç saatlik bir serüvenin içerisine davet ediyor.


Nippon Connection hakkında kısa bir bilgi notunu iletelim.Avrupa üzerinde gerçekleştirilmekte olan Japon film festivallerinin en büyüğü. Bu festival sırasında sinemanın yanı sıra Japon sanatına dair pek çok detayı barındıran performanslar gerçekleştiriliyor.Shingetsu Ensemble’da bu etkinliklerde yer alan topluluklardan ve çalışmanın çıkış noktasında yer alan kayıtların gerçekleştiren ekip.Frankfurt merkezli Das Modular etiketi ile Nippon Connection’ın işbirliği neticesinde bu kayıt 28 farklı isime iletiliyor.Projenin diğer sac ayaklarını oluşturan yapılandırmalar böylelikle ortaya çıkıyor.


Bu üç medyanın birincisi olan Kigen’de parçaların orijinal edisyonları yer alıyor. Shingetsu Ensemble topluluğu tarafından yorumlanan “Chidori No Kyoku” adlı klasik dönem Sankyoku vokal parçası ve Nami No Koe adlı Shingetsu Ensemle’ın üretimi olan Orta çağlarda Zen rahiplerinin Honkyoku geleneğine bağlı bir enstrüman olan Shakunachi (Japon Bambu flütü) ile ürettikleri epik parçadan oluşuyor.Doğanın sanrıları içerisinde kendi çehrenizden soyutlanıp kendinizi Ran filminin görselliğinde bulmanıza, partisyonların içerisine gömülmüş olan duygusal temaları keşfetmenize yol açan ve çalışmanın gerisi için de bir giriş kısmını oluşturuyor.


Shikake adlı ikinci cd atılımı, hareketi işaret eden, daha çok dans edilebilir vurguların ön plana çıkarıldığı elektronik müzik janrlarından seçilmiş prodüktörlerin üretimleri olan çalışmaları barındırıyor. Hans Schaaf ve Daniel Paul Hoffmann’dan müteşekkil Sonar Kollektiv ikilisi Slope’nin deep house yorumu “Nippon House”, detroit techno’nun giderek bir örnek olmuş kayıtlarına alternatifleri sunmayı başaran Belçika’lı Fabrice Ligny’nin “Few Hours In Japan”, bir ucun techno’ya diğerinin de drum’n bass’e kadar uzandığı geniş bir perspektifi setlerinde yansıtan DEMF 2001’in yıldız isimlerinden Titonton Duvanté’nin eklektik-techno kaydı “Chi Doro-Titonton refreak”, Asit caz, downbeat ve dub etkileşimli müziklerini yüksek ritmik değerlerle bütünleyen, elektronik ile akustiği birleştiren kayıtları ile geçtiğimiz aylarda Roxy’de de konuk olmuş Jürgen Kadel ve Marcus Finger’ın Hacienda grubunun daha önceki kayıtlarında olduğu üzere yenilenen görece sakin bir anımsatma olarak Röyksopp’u arada sıkıştıralım çağrıştıran düzenleme Shikake’de öne çıkmayı başaran kayıtlar olarak not ediyoruz.Bu isimlerin yanı sıra, Dharma One, Move D, Beanfield, Kabuki gibi prodüktörlerin çalışmalarını House, Electronic Jazz, Detroit Techno, Drum’n’bass türlerinin rotasında çalışmaları bir arada dinleyebilirsiniz.


Üçüncü cd olan Moku Su (meditasyon) ise kelime anlamıyla da örtüşen bir çerçevenin içerisinde yansımaları barındıran bir önceki disk içerisinde yer alan hareketli tonlamaların biraz daha dinginleştiği tınılara sahneyi devir ettiği bir perspektifi sunuyor.Downtempo, caz dinleyicisi için tanıdık gelebilecek Simon S, J.J. Webster and Nanar Vorperian’ın oluşturduğu Abstract Blue Recordings triosu Break Reform’un alt katmanı oluşturdukları caz dokulu melodik prodüksiyon ile Japonca vokaller daha bir yaralayıcı etkiye ulaşıyor. Abstrakt hip hop yorumları ile Bertram Ritter “Polycity” de döngülerin çehre açıcı yönelimlerine psychedelic kavramlarla yanıt vermeyi uygun bulmuş.Geçtiğimiz yıl Ninja Tune etiketinden “New Birth” albümünü yayınlamış olan Amerikalı trip-hop, enstrümantal hip hop duosu Ammon Contact, dinleyişte pozitif bir durağanlığa yol açan insanların dillerini sinematik bir yaklaşımla betimledikleri “Languages Of The People” ve Yellow Magic Orchestra ve Ryuichi Sakamoto gibi Japon moder müziğinin mihenk taşları grup/isimlerinden ilham alarak çalışmalarını gerçekleştiren ve genelinde Nippon Connection’ın doğu-batı sentezine en yakında duran isimlerden Elektrolux etiketinden yayınlanmış kayıtlarından tanıdığımız Naoki Kenji’nin “Osaka Dawn” parçası seçki içerisindeki önemli yorumlardan birisi olarak mimleniyor.


Neticeye bağlarsak, modernliğin aynı zamanda kaosu, yalıtılmışlığı, duyguların esirgendiği robotik eksenlere bölündüğü günümüz yaşantısı içerisinde Nippon Connection gibi çalışmalar biraz daha iç’e yönelik, denenmesi zorunlu, keşfetmesi keyifli bir üç saatlik yolculuğu ifade ediyor.İyi Dinlenceler

http://www.nippon-connection.cd adresinde detaylı bilgileri örnek çalışmaları ve tabii ki çalışmanın orijinal nüshasını edinebilirsiniz.

Monday, May 08, 2006

Deuss Ex Machina # 123-Dea Ex Machina # 3


Elektronik müzik necidir? Kimlere hasıl olmuştur.Etkileri ve etkinlik alanları ortaya çıktığında engin bir derya mıdır?
Ya da dinleyicinin kendince kurduğu hayaller vahası mıdır? Deuss Ex Machina imdinin müziğinde rotasına yeni noktalar ekliyor.
Türler ve tarzların birbirleri içerisinde olabildiğince harmanlanması neticesinde ortaya çıkan Dea Ex Machina.Detayları aşağıda okuyabilirsiniz.
Müziğin çehresine farklı bakış açıları için 103.8'de dinlemede kalınız.
İyi Haftalar
dRWarp

Kay(ıp)Bedenler K/lan+-deReasonable (VV)arp Presents
Deuss Ex Machina123-Dea_Ex_Machina//Equinox_Music_Sampler-3

08 Mayıs 2006 Pazartesi gecesi yayınlanacak programın playlistidir.

>>>>>Musique
-.Herbert Feat. Dani Siciliano-Harmonise (Studio !K7)
-:Aldemaro Romero & Nicola Conte-Tema De La Onda (DejaVu)
-:.The Halftones-Miranda (Mettle Music)
-::Alex Valentin-Brazil Nuts (Mettle Music)
-:.:Clara Hill meets Vikter Duplaix-Paperchase (Sonar Kollektiv)
-:::Trüby Trio-New Music (Wighnomy Bros. Remix) (Compost)
-:::.Wei-Chi-Faces & Places (Henrik Schwarz Remix) (Compost)
-::::Osunlade & Erro-Everything It’s Right Place (Rapster Records)
-::::.Herbert Feat. Dani Siciliano-Moving Like A Rain (Studio !K7)
-:::::Sa Ra Feat The Sa Ra Allstars-In Limbo (Rapster Records)
-:::::.Coldcut-This Island Earth (Ninja Tune)
-::::::Fila Brazillia-Blowhole (Twentythree)

“Dea Ex Machina”/Equinox_Music_Sampler-3_Bölüm(123)-Dinlenilen-Karşına-Çıkan-Melodi-Dizini-Sonsuzluk-Kubbesinde-Tını-Seremonisi-Keşif-Kaşif-İmdinde

Enternasyonel gürül/(tü)gürül çağlama clicks,cuts,micro,id,neo galactica,space tunes, indie,mini-m@l-esenlikle dinleyiniz.-misak

Her türlü eleştiri,öneri vs .için iletişim kanallarımız;
info@dinamo.fm - www.dinamo.fmmisak@dinamo.fm

Her Pazartesi Gecesi 23:00 -24:00 arası Dinamo 103.8
---------------------------------------------------------
>>>>>Info
Dea Ex Machina – Volume 3 – 08-05-2006

Müzik...En basit tabiriyle, yaşamımızı donatan ses kümesi. Kah eğlendiren, kah düşündüren. Sınırların ve çeşitlemelerin birbiri ardına fezanın boşluğuna yollandığı bir düzenek.Melodiler çeşitlemeler, kendi hikayesini anlatanlar, modernizm güfteleri yoğruldukça, derinlerine inildikçe bir tutku.Benzer ve benzeş’in yanı sıra alternatifler.Toplu Gösteri hepsi bir arada.
Deuss Ex Machina’da, Dinamo 103.8’de yayınlanmaya başladığı ilk programdan bu yana müziğin alternatifleri arasında bir bağ kurmaya çabaladı.Elektronik üst başlığına sahip, tüm alt kademelerinden derlemeleri, bünyesinde dinleyicilerine sunuyor.Tanımını aldığı, mekanik Tanrı kavramının günümüz dünyası içerisinde, kendi üretimleri ile “gerçeğe” dönüştüren projeler, programın genel çatısını oluşturmakta.Deuss Ex Machina, bu uzun soluklu serüveni içerisinde, olanaklar dahilinde “yeni” kavramını da irdelemeye çalışıyor.Şubat ayında ilkini gerçekleştirmiş olduğumuz Dea Ex Machina’da bu açılımlardan bir diğeri.

Ülkemizde alternatif-elektronik tanımlı bağımsız plak şirketlerinin dağıtım ve temsilciliğini gerçekleştiren Equinox Music Entertainment’ın desteğiyle gerçekleştirilen bir program Dea Ex Machina.Hali hazırda yukarıdaki alternatif tanımına dahil olmuş Compost, Beggars Banquet, Warp, Defected, Intergroove, Ministry Of Sound, Hed Kandi, Sonar Kollektiv, Ninja Tune, Studio !K7 gibi modern müzik sahnesinin alt yapısını oluşturmuş firmalar Equinox Music Entertainment’ın geniş katalogundan seçkiyi programımız içerisinde dinleyicilerini bekliyor.
Her ay dinleyiciler ile buluşmaya devam edecek olan Dea Ex Machina’nın üçüncü bölümünde yer alan çalışma ve sanatçılardan önermelerimize geçelim.İyi Dinlenceler….
Herbert-Scale (Studio !K7)
Doctor Rockit, Wishmountain, Radio Boy, Big Band ve solo çalışması ile müziğin disiplinler arası farklı odak noktalarını dinleyiciye yansıtan bir proje adamı Matthew Herbert.Modern tanımının müzik içerisinde geçtiğinde adı 21yy.Brian Eno’su yada tek kişilik Radiohead olarak tanımlanacak kadar yetkin, tek kelime ile “Deha” Sanatçı, kendi plak şirketi Accidental’dan geçtiğimiz yıl yayınlanan Plat Du Jour’un ardından keşiflik yeni bir çalışma olan Scale’i 30 Mayıs’ta Studio!K7’den yayınlayacak .Bu albümden Dani Siciliano vokalleriyle bezeli Harmonise ve Moving Like a Rain’i Dinamo 103.8 de dinleyebilirsiniz.

Çeşitli Sanatçılar-Rio Evolutions Vol.2 (DejaVu Records)
Brezilya ve İtalya’dan sanatçılar birbirini bütünleyen, 60’lı yılların kült tınılarından, bossa nova’ya, acid caz’a kadar ses örneklerini bir toplama altında dinleyicilere sunmayı başarmışlar.Sade tasarımlı bilgiler ile desteklenmiş, Gerardo Frisina ve Paolo Scotti’nin başatlığında ortak müzikal yönlerin izleri ortaya çıkarılmaya çalışılmış.Equinox Music tarafından dağıtılacak çalışmadan İtalyan downtempo-caz sanatçısı Nicola Conte ile Güney Amerika’nın önemli kompozitörlerinden Aldemaro Romero’nun ortak çalışması Tema De La Onda, yazın gözde çalışmaları arasında gösterebileceğimiz bir kayıt olarak not ediyoruz.
-------------------------------------------------------------
http://www.paoloscotti.com/
http://www.beatport.com/artist/Gerardo+Frisina

Clara Hill-S/T (Sonar Kollektiv)
90’lı yıllarda Superjuice adlı acid caz grubunda solist olarak müzik kariyerine başlamış ardından da Jazzanova başta olmak üzere Stereton grubunda çalışmalara imza atmış, 2004 yılında da Funès, Stefan Leisering ve Axel Reinemer (Jazzanova) ile Restless Times albümünü yayınlamış Clara Hill yeni albümünün arifesinde konuğumuz oluyor.Elektronik müzik ana ekseninde, caz, deep house ve downtempo disiplinlerinin yansımalarının, Vikter Duplaix, Atjazz, Slope ve Charles Webster gibi alanlarının uzman isimlerinin destekleri ile Hill’in cezp edici vokallerinde harmanını yansıtan bir çalışma yeni albüm.House müziğin eklektik melodiler ile örüldüğü, bu ay içinde Spleen Mix ilavesiyle Sonar Kollektiv’den yayınlanacak Paperchase’i dinleyebilir ve Clara Hill’in yükselişine şahit olabilirsiniz.
-------------------------------------------------------------
http://www.sonarkollektiv.com/ http://www.clarahill.com/content.html
>>>>>Gör/Sel_1O5T
Kaynak : http://sannahkvist.se/blog/ ©•Sannah Kvist 2006
>>>>>Poéme
Başkalaşım – M.Mendes
Bu sabah güneşi bi başka gördüm,
sanki benim içindi tüm parıltısı.
Bu sabah ayaklarım
bir başka heyecanlıydı,
bambaşka bir telaşla taşıyorlardı beni
yetişmem gereken serüvenlere.
Bu sabah bir başkayım:
Kız arkadaşlarımın saçlarını çekip çekip
kaçmak istiyorum
kovalayanımı unutarak.
Ve terli terli su içmek geliyor içimden
kana kana.
Bu sabah,hem sabah
hem de ben
bir başkayız;
henüz kimseciklere görünmemiş
takvim yapraklarıyız.

Deuss-Makina-Yayında

Müzikal destinasyonlar arasında bir seyyah olmaya çabalayan benim (dR.Warp) feyz aldıklarımı paylaşmak amacıyla başlattığım bir proje deuss-makina. Bir günce; iletişim, müzikal mevziler arasında asimetrik yansımalar, incelemeler, daha önce yayınlanmış makaleler, röportaj detayları, önermeler ve daha uzayıp giden bir liste...ilerleyen günlerde karşılıklı nasiplenmek üzere.Deuss-Makina yayında...