Wednesday, November 29, 2006

Deuss Ex Machina # 150 Alternatürk Yerli Üretimler Yeni Önermeler

Kay(ıp)bedenler K/lan+-Dereasonable (VV)arp Presents Deuss_Ex_Machina_150_--_Alternatürk-Yerli Üretimler, Yeni Önermeler

27 Kasım 2006 Pazartesi gecesi "canlı" yayınlanmış programın parça dizinidir.
>>>>>Musique
>1<-Baba Zula-Hicazkâr Zeybek (RH Pozitif Publishing)
>2<-Replikas-Meydan (RH Pozitif Publishing)
>3<-Replikas-03.01 (RH Pozitif Publishing)
>4<-DANdadaDAN-Kuru Kuru (Fono Müzik)
>5<-DANdadaDAN-Zın Zın (Fono Müzik)
>6<-DANdadaDAN-Tezkere (Fono Müzik)
>7<-Oturma Grubu-Temp2 (Artist's Own-CD-R)
>8<-Oturma Grubu-22 Şubat Güneşli (Artist's Own-CD-R)
>9<-Onor Bumbum-Vurursun Patlar (Artist's Own-CD-R)
>10<-Didem Süzen-Solitary Leech (Contains Björk Samples) (Artist's Own-CD-R)
>11<-Didem Süzen-Freaknomics (Artist's Own-CD-R)
>12<-2Ka-Korhan Kaya-Shine (Artist's Own-CD-R)
>13<-Tufan Demir-Haydut (Unfoundsound)

Alternatürk-Bölüm(150)-Özlem Duyulanı Tez Ses Verenler, Müziğin Enginliğine Doğru Seyyahlık Edenler...Tek Perde

>>>>>Bildirgeç

Anadolu. Her bahsi açıldığında onlarca sayfalık makalelere, anektotlara dönüşen kimsenin keşfetmeye doyamayacağı bir coğrafya.Bunun yansımalarını kuşaklar boyunca karşımıza çıkan gelişmişlik ve medeniyetlerin bolluğu, kez'a öncüllüğü olarak ele alabiliriz. Her halükarda ortalamanın üstüne çıkmış olan sanatsal çağrışımlar, düşünmeye iten feylezofik akımlar geçmişin takipçliğini şimdinin modernizmine entegre ediyor.Etmeye çaba sarf ediyor.

Pazartesi akşamları saat 22.00 de yayına giren Deuss Ex Machina geride bıraktığı 3 seneyi ve 149 programın durum değerlendirmesi nispetinde bizden seslere kulak vermeniz için küçük bir derleme olarak Şehrin Ritminde yayındaydı.Geliştirilmekte olan veyahutta üzerinde sağlam adımlamalarla örülmeye çabalanan müzikal egzersizlerden derlenmiş küçük birer kesit.
Çoğunluğun ilgisine mazhar olmasını temenni ettiğimiz terennümler, ezber bozucu yapılar.

Keşfedildikçe umarız beğenip edinmeye, dinlemeye vakit ayıracağınız ve yıllardır özlemini duyduğumuz Alternatif sahnemizin sesinin artık biraz daha baskın çıkabilmesi için emek sarf edenler konuklarımızdı.Sunumları ile ustalaşma yolunda hızla ilerleyenler ile modern elektronik müziğin tasarımına yeni adım atanlar, Alternatürk'ten sizin için seçtiklerimiz ile sizleri baş başa bırakalım.

İstanbul'un müziğini ağlak bir hezeyan olarak algılayanlara inat yıllardır peşinde oldukları aktivist, deneysel tavırları ile Baba Zula topluluğu Deuss Ex Machina'nın açılışını gerçekleştirdi. Kentsel dönüşümü, taşranın ses erimlerinden örneklemleri, hafiften arabeskliği, hiç kesmedi 9/8'liği bir kıvamda ve farklı şekillerde kayıt altına alan, bunları psychedelic müzik üst başlığı altında betimleyen bir ekip. Yıllardır müzik piyasamız içerisinde varlar ve umarız daha uzunca süre bizlerle olurlar. Zen günlerinden bu yana demonte olarak ceplerinde taşıdıkları hikayeleri, her bir performans üzerinde farklı şekillerde bağlayarak affalatan, düşündüren bir temaşa örneği.Yine böyle bir cesur girişim olarak adlandırabileceğimiz Yüksel Aksu'nun yönettiği halk'ın sanat filmi "Dondurmam Gaymak" ın müziklerinde de Baba Zula imzasını görüyoruz.Teker teker program içerisinde fon olarak da kullanmış olduğumuz "soundtrack" ten "Hicazkâr Zeybek" parçası ile Ege'nin geçmişinden bir yansımayı ulaştırmaya çabaladık.

Melodik askamları yine bu minvalde işleyen bir başka topluluk Replikas'ta programımızda yer vermeye çabaladığımız bahsi açılması gereken önemli topluluklardan. Dirayetli bir şekilde kalıptan kalıba soktukları rock sound'unu elektro akustik'ten, elektronika'ya oradan psychedelic'e ulaştıran, uzlaştıran topluluk'da Film Müzikleri çalışmasını geçtiğimiz günlerde RH Pozitif Publishing etiketinden yayınladı. Dadaruhi, Köledoyuran ve geçen yıl yayınlamış oldukları Avaz albümü ile çoklu katmanlar ile ilişik bir müziğin icracısı olan ekip 2001 yapımı Serdar Akar'ın yönettiği Maruf ve Perihan Mağden'in İki Genç Kız romanı'nın Kutluğ Ataman tarafından çekilmiş filminin arka planında bir görünüp kaybolan seslerini derleyerek dinleyicileri ile paylaşıyorlar.

Onlar ki farklı olmayı birilerinden kopya çekilmeden de başarılabileceğine inanmış bir güruh olarak deneysellik duvarını sergüzeşt salınımları ile aksak ritimleri ve ses örnekleri ile bütünlemeyi başarıyorlar. Dinledikçe algılanabilecek, filmlerdeki cazibesini fazlasıyla muhâfaza eden Film Müzikleri kaydı ile ilgili yorumlarımızın devamını Trendsetter Aralık sayısında bulabilirsiniz.

Emprovize kurgusu ile nam salmış alt-kültür topluluklarından Naapjazz, Tamburada, 123, Randıman Kakara Trio gibi kendi müziğinin peşinde koşmuş ekiplerin kadrolarında yer almış Berke Can Özcan, Korhan Futacı, Feryin Kaya ve Burak Irmak'dan oluşan DANdadaDAN üçüncü önerimiz oluyor.Bir şeylere benzetilmek yerine emporvize kayıtlarında uzun uzadıya giden parçalarını bir başlangıç ve son ibaresi taşıyan kesitler haline dönüştürmelerinin neticesi "debut" albümleri Sen Bana Birini Android olarak sunuldu.Bağlantı ve iz olarak yukarıda bahsettiğimiz grupların benzeş noktalarını savunan ama kendi birikimleri ile Nordik avangarde gruplarına da yakın duran bir solukta hele bir de yüksek sesle dinlediğinizde kendi dertlerinizden yansımalara kadar beklenti öteliği 12'den vurmayı beceren bir ekip. Popülist olmak yerine sahne deneyimleri ile belirli bir kitleye yönelmiş, kendini tanıtmış olan ekip Time-Out dergisinde Sayın Zeynep Erekli'nin röportajında güncel müzik piyasasında kendilerini nasıl konumladıklarını şu tümcelerle anlatıyorlar. -Korhan Futacı: "Biz hayal aleminde yaşıyoruz biraz. Ama başıboş bir hayal alemi değil; "Yaptık,oldu" tarzı bir şey değil. Kendi hayalimizde yaşattığımız şeyin en iyi şekilde vücut bulmasına çalıştık. Albümde çoğunluğun duymaya alışkın olmadığı seslerin olduğunun farkındayım". Gelişmeye, ender sahalardan biri olarak tanımladığımız tarifsiz müzikal destiansyonlar arasında "yeni" bir şeyler dinlemek isterseniz, en yakın müzik markete uğramanızı salık veririz.

Internet'in gelişmesi ve bunun yanında kakafonin de giderek çoğalmasının yanında kendi çabaları ile kayıtlar yayınlamayı sürdüren ve bu çabalarını büyük özverilerle gerçekleştiren ekipler/isimler ile devam edelim. Deniz ve Can tarafından kurulmuş ardından Baran'ın da dahil olduğu ve her bir kayıtta müzisyen arkadaşlarının desteği ile farklı noktalara temas eden Oturma Grubu bunlardan ilki. 2004 yılından bu yana çeşitli sitelerden kayıtlarını sunan bir ekip.Kayıtlarında ses öbekleri olarak tanımlayabileceğimiz caz, akustik, elektronik, post rock nişlerinin birer yansımalarını duyumsayabilirsiniz. Denendikçe gelişen farklı tonları ile merak uyandıran enerjilerinin daim olmasını dilediğimiz topluluğun son çalışmalarından Temp2 ve 22 Şubat Güneşli Şehrin Ritmindeydi.

Farklı kurgusu ile geçtiğimiz yıllardan tanıdığımız bir diğer isim Onor Bumbum. Gençliğin tahammül sınırlarını zorlayan gündelik vak'a lardan, destekli elektronika yapılarındaki melodramatik yanlara ulaşan bir tüme varımcı.En son Roxy'de düzenlenen The Originals gecesinde performans gerçekleştirmişti.Daha önce Deuss Ex Machina'da konuk ettiğimiz Üçgün, Uyu Uyan ve Bi'Dur (sanırız en çok dinlenilmiş olanı) parçalarının ardından Vurursun Patlar çalışmasını geçtiğimiz günlerde sitesinden yayınladı.

Benzeş bağlamlardan hareketle bir dinleyici olarak başladığı serüveninde, giderek kendine güveni artmış bir prodüktör olma yolunda emin adımlarla ilerleme çabasında olan Didem Süzen'de bir diğer önermemiz. Ses frekansları arasına dahil ettiği, karaşın minimal ses kolajlarını kimi zaman dans kurgusu, kimi zaman da elektronika, ambient potansında değerlendiren parçaları ile sınırlarını çizmeye devam ediyor. Björk vokalleri ile desteklenmiş, Solitary Leech damla damla gelişen mekanize tınıların ilerleyen süre ile beraber çekimsiz bir melodika'ya dönüşümü irdelenebilir. Keza aynı düzlemden hareket ile kotarılmış olan ama dans edilebilir vurgununu daha ön planda olduğu Freaknomics önümüzdeki sezon içerisinde daha çok sesini duyurmasını temenni ettiğimiz Didem Süzen'i takip edilesiler listenize dahil edebilirsiniz.

Kutsal bilgi kaynağı Ek$i Sözlük'ten bir alıntı yapalım: "Korhan Kaya yaklaşık 15 senedir zamanını yazılım geliştirmekle ve ses kompozisyonu ile harcıyor, sound trackerlarla başlayan müzik sürecini bugünlerde jeskola buzz kullanarak devam ettiriyor. mp3 devrimi sayesinde oldukça farklı tarzların en iyileri dinleyebilme fırsatı bulduğunu düşünüyor. son zamanda yaptığı parçalarda Autechre ve Plaid etkisini hissetmek mümkün. Loststone (31.10.2006)" böylesine uzun soluklu olmanın ve demo kayıtlarının nihai albüm hallerinde sahip olmadığımıza hayıflandığımız Korhan Kaya ve 2KA projesi de yurttan sesler seçkimizde yer aldı. Tevazuu'ya ihtiyac duymayacak kadar takdir'i hak eden, en son IAF performansı için sahne aldığında Indigo Music Hall'de beklentilerin ötesinde olduğunu teyit etti. Kendi çalışmalarının yanında Madonna ve Daft Punk'a da yapmış olduğu Unoffical düzenlemeleri de sitesinden dinleyebilirsiniz.Bu çalışmalarının yanı sıra, grafik canlandırma yazılımı olan pmx-pixel mixer yazılımının da geliştiricisidir.Henüz Alpha sürümünde olan yazılımın getirdiği en önemli artı, bütün çalışmanızı gerçek zamanlı yürütebilmeniz. böylece katmanların boyutlarını ya da herhangi bir özelliğini değiştirirken, aktif katmanın ön ve arkadaki katmanlar ile etkileşimini gerçek zamanlı olarak izleyebilirsiniz. bu da “gerçeklemeyi” (rendering) beklemeden görselliğe odaklanmanızı sağlıyor. Programın detaylarını ve Korhan Kaya'nın diğer projeleri için allame-i ulul arz seçkimize göz atabilirsiniz.

Programımızda son çalışma da gerek Sensible Sucker gerekse de kendi adıyla üretmiş olduğu kayıtlar ile Tufan Demir. Bağlantısı içerisinde olduğu kollektif platform'dan bu yana kendini sürekli geliştiren kurguları üretme çabası içerisinde bir prodüktör. Deneysel kıvamlı ses parçalarını daha önce Korkunç Kayıtlar sitesinden yayınlamış olan Demir, aradan geçen süre içerisinde müzikal kimliğini belirginleştirip dinleyicilerine iki farklı kulvardan müziğini iletmeye devam ediyor. Bu uzun soluklu çalışma düzeneğinin son halkası olarak da Barem, Fusiphorm, Agnés, Sarah Goldfarb ve Ezekiel Honig gibi isimleri bizlerle tanıştırmış Unfoundsound etiketinden yayınlanan toplama albümde yer almakta. 2. yılını deviren net etiketinin toplama albümünde Agaric, Pheek, Butane gibi minimal techno'nun şimdisindeki isimlerinin kalitesinde, groovy ritim denizinde seyreden "Haydut" parçası Deuss Ex Machina'nın 150. bölümünün kapanışını gerçekleştirdi.

Neticeye bağlarsak eğer, geldiğimiz nokta itibariyle ülkemizde de alternatif sesler peşinde koşan müzisyenlerin sayısında belirgin bir artış söz konusu. Tavizsiz, düz hatlarla örülmüş seslerin yanında deneysel müziğin içerisinde zorlukla teyit ettirilebilen, anlam ve önemi ancak dinledikten sonra anlaşılan kompozisyonlar sıkıştırılmış formatlarda dinleyicileri bekliyor. Alternatürk bölümümüzde yer verdiğimiz isimlerin takip etmneniz, görüş ve eleştirileriniz ile sanatçıları desteklemeniz temennisiyle. İyi Haftalar.

Allame-i Ulul Arz'den Ara Nağmeler
Baba Zula
Baba Zula @ Myspace
Replikas
Replikas @ Myspace
RH Pozitif
DANdadaDAN @ Myspace
Fonomüzik
2KA Korhan Kaya
PMX by 2Ka Korhan Kaya
Onor Bumbum
@ Myspace
Didem Süzen @ Myspace
Tufan Demir @ Myspace
Unfoundsound Records

Enternasyonel Gürül/(tü)Gürül Çağlama Clicks,Cuts,Micro,Id,Neo Galactica,Space Tunes, Indie,Mini-m@l,Textart,64 Bit Konvasiyonel Techno Musikileri-Esenlikle Dinleyiniz.

Her Türlü Eleştiri,Öneri vs .İçin İletişim Kanallarımız;
info[at]dinamo.fm - Dinamo - misak[at]dinamo.fm
Makina
Her Pazartesi Gecesi 22:00 -23:00 (GMT +2) arası Dinamo 103.8
---------------------------------------------------------
>>>>>Info gör/sel Stat-uKo YıkılıYOOr Hemde Çelme Takanlara İNAT
Headphoneland
Photo Courtesy From Gavin Mullan's Headphoneland Blog (c) photo © Gavin Mullan 2006

>>>>>Poemé
Muhayyer-Atilla İLHAN
Önemli gizli boyutlarıyla yeryüzündeki yaşantımız
Ne kadar azdır yaşadığımızdan yaşadığımızı sandığımız
Söylediklerimizle değil söylemediklerimizle varız
O gün ki ölümün perdesine yapayalnız yansırız
Ne kadar azdır yaşadığımızdan yaşadığımızı sandığımız

Bir incesaz ki süreklidir yaprak döken korularda
Çılgınlıkları oluşturur en çapraşık duygularda
Büyük çıkmaz akla gelip de sorulmayan sorularda
Bazı insan içten içe düşünür hesaplar da
Ne kadar azdır yaşadığımızdan yaşadığımızı sandığımız

Üflediğimiz sustuğumuz tutkuların düşlerimizi çokçadır
Çocukluktan çıktığımızı sanmak aslında çocukçadır
Gerçi gençlik bir uçta yaşlılık bir uçtadır
Birleştikleri gerçek o müthiş sonuçtadır
Ne kadar azdır yaşadığımızdan yaşadığımızı sandığımız

tutuklunun günlüğü

Tuesday, November 28, 2006

Dinleme Parki #26 (27.11.2006)

Dinleme Parkı'nın 26. sayısının radyo programı dün akşam Dinamo FM'de gecikmeli de olsa yapıldı. Mabbas'ın deyimiyle geç olsun güç olmasın mottosu altında eğlenceli geçen programda bir o kadar eğlenceli bir playlist vardı. Özellikle Kanye West'in Gold Digger adlı parçasına High Contrast'in yaptığı düzenleme bir hayli şaşırttı. Listeyi çalınma sırasıyla aşağıda bulabilirsiniz.

01) Krafty Kuts - Tell Me How You Feel
02) Tigerskin - 101 On The Run
03) Fuckpony - Ride The Pony
04) Troy Pierce Ft Gibby Miller - The Day After Yesterday
05) Kanye West - Gold Digger (High Contrast Remix)
06) Donnacha Costello - 6.1
07) DK8 - Murder Was The Bass (Move Ya Remix)
08) Funkwerkstatt - Tanzmachine
09) Chloe & Sascha Funke - Point Final
10) Loco Dice - Flight LB 7475
11) New Order - Confusion (Koma & Bones Remix)
12) Krafty Kuts - Basketball Jam
13) Masters At Work - Backfired (Joey Negro Club Mix)
14) Renato Figoli - La Stelle Sono Tante
15) Freestylers & Pendulum Ft Sir Real - Painkiller (Ed Solo & Skool Of Thought Remix)
16) Fuckpony - Cell Phone Hit

Programla ilgili eleştirileriniz, övgüleriniz veya önerileriniz için suhang@gmail.com adresine içinizi dökebilirsiniz.

Diğer özel problemleriniz için de Haydar Dümen'e mektup atabilirsiniz.

Saygılar,

Sühan Gürer

Tuesday, November 21, 2006

Deuss Ex Machina #149 Experimental Meinmal Minimal Shocks

Kay(ıp)bedenler K/lan+-Dereasonable (VV)arp PresentsDeuss_Ex_Machina_149_--_Experimental Meinmal Minimal Shocks

Dea Ex Machina #9
20 Kasım 2006 Pazartesi gecesi “canlı” yayınlanmış programın parça dizinidir.

>>>>>Musique
>1<-Goloka-Give Me Loving (Mantra Remix) (i-label)
>2<-Egoexpress-Springfield (Ladomat 2000/Lado Musik)
>3<-Egoexpress-Aranda (Lawrence Remix) (Ladomat 2000/Lado Musik)
>4<-ïony-Kit Woolven (Dealers Of Nordic Music)
>5<-Holden-10101 (Border Community)
>6<-Lee Van Dowski & Quenum-Lust Part 2 (Soma Quality Recordings)
>7<-Lee Van Dowski & Quenum-Overdrill (Soma Quality Recordings)
>8<-Henrik Schwarz-Jimis 2006 (Mix 3) (Diamonds & Pearls Music)
>9<-Matt John & Britta Arnold-Brimatta (Diamonds & Pearls Music)
>10<-Octogen-Mio Bel Figlio Lucca (Soma Quality Recordings)

Experimental Meinmal Minimal Shocks-Bölüm(149)-Derinler, Saklananlar Günyüzünde Yansıyacak, Biteviye Biteviye
>>>>>Bildirgeç

Modern müzik diye bahsi açıyoruz her seferinde, sefasında, süresinde. Daimi bir kalıcılığı yakalayabilmek üzere tasarlanmış olan musikişinaslığı eleştirmek derinlerinden feyz almak Deuss Ex Machina'nın temellerinde yer alan ezcümleler sıralamasının öncülleri. Üretilmiş olanı gelişigüzel bir şekilde taraflı ve yanlı bir şekilde sunmak yerine, hatasıyla sevabıyla paylaşabilmek en oldurulabiliri yapabilimek. Emelimizi sıkça mimleyen ve normal dinleyici kişisi olarak başlamış olan serüvenimizde bir "iz" sadece bir "iz" bırakabilmek adına verilen çabanın bütünü bütün bu satırlar Sayın Okuyucu.

Başlangıcından bu yana göstermiş oldukları destek ile minimum süre içerisinde pek çok farklı tınıyı sizlere ulaştırmamıza yardımcı olmuş Equinox Music & Entertainment sponsorluğunda hazırlamaya çabaladığımız Dea Ex Machina #9. bölümü ile dün akşam Şehrin Ritminde sizlere ulaştı.Alternatif ses görselliğinin çeşitliliği konusunda intibâ uyandırabilme ve ilerleme adına çabalamaya devam ediyoruz. Dinlence, kolaylıkla "pause" edilebilen bir fon olmasının dışında bir yaşam stili, bir bilgi dağarcığı oluşturabilmek de tüm Deuss Ex Machina-Dea Ex Machina programsallarının ana ilkesi olduğunun altını çizelim.

Dün akşam gerçekleştirdiğimiz Experimental Meinmal Minimal Shocks programı da bu minvalden yeni serüvenleri ulaştırmaya çabaladı.Çokça eleştirilen, bir yerde de özlenilen eski yaratıcılık günlerinin yâd edildiği bir disiplin olan Minimal ana temamızdı.Fark edilir derecede, ana akım içerisindeki melodik yaklaşımlar ister istemez bu türün de "moda" bir disiplin haline dönüşmesine yol açtı. Akl'ın derinlerinden beslenen ve çeşitliliğini prodüktörün ayrıntılar ile desteklediği bir kolaj-disiplinin, gelişimine zıt bir şekilde bir örnekleşmeye doğru koşar adım ilerlemesi ve hemen tüm türlerin artık bir de minimal katkılı versiyonlarının pazar'a sunulmuş olması, ilk dinlemiş olduklarımızdan sonra tesirin azalmasına yol açtı. Bu post modernist, tüket tüket kültürünün de birer yansıması, daha önceklileri demode kıvamına dönüştürdüğü gibi minimal'i de eskiyip yıpratır oldu. Taa ki günün birinde bir retro kuşağı benzeri yeniden keşfedilinceye kadar da bu ivmeli düşüş devam edecek gibi görünmekte.Dizilimi ve sunumu ile başka çıkarımların peşine düşmüş sanatçı/prodüktör/dj'lerin işlerinden sizler için seçtiklerimiz hakkındaki kısa notlara değinelim:

Dea Ex Machina içerisinde, dinletmeye çalıştığımız önemli topluluklardan Egoexpress bu haftaki ilk önerimiz olsun.Alman minimal müzik sahnesi üzerinde duruşunu neredeyse hiç bozmamış bir kentin simyacıları Egoexpress.Yıllardır biriktirilenin, devamlılık arz eden şekillerde kayıtlara döküldüğü, melodik, dramatik az buçuk da eklektik, kraut rock düzlemlerinde seyrüsefer eyleyen isimlerin arasında kısa sürede ön plana çıkmayı başarırlar. Mense Reents'i ve Jimi Siebels'i geçtiğimiz sene Indigo'da canlı olarak seyretmiştik. Hala o ilk günkü deneyselliği ellerinde tutarak, dans edilebilir kurguları bütünleşik figürler ile örmeyi başarmış ayrıntıları ile izleyenleri mest etmişlerdi.

Egoexpress'in müziğini durağan ve tek düzelik yerine, giderek gelişen, dozu arttırılan bir techno serüveni olarak da tanımlayabiliriz. Foxy, Telefunken, Weiter gibi klasiklerin ardından 2005 yılında Hot Wire My Heart albümünü yayınlamışlardı. Bu çalışmanın sene-i devriyesinde ikilinin daha önce yayınlanmamış kayıtları, plak formunda yayınlanmış remiksler ile tamamlanmış We Do Wie Du adlı ikinci cd ile yeniden yayınlandı. Şekilcilik ile sınırlandırılmış olmamanın vermiş olduğu üstünlüğü deneysel kıvrımlardan, ambient downtempo kolajlara kadar çeşitlemeler ile örnekleri dinleyicinin beğenisine sunuyorlar. Çalışmadan dinletmiş olduğumuz Springfield parçası da IDM ile kesişmiş space-pop'un nitelikli örneklerinden birisi. Egoexpress'in yarısı olan, Dial Records'un da mihenk taşlarından Mense Reents'in hünerlerini bir kere daha teyit etmiş oluyor.Bunun yanı sıra belki de program çizelgemiz içerisinde en çok yer vermeye çabaladığımız, bir başka Hamburg'lu Lawrence'ın Aranda yorumu, Lowtec'in Everybody ve Knartz IV'un Abe Duque remiksleri, elektronik müzik kültürü içerisinde ilgiyi hak eden parçaları oluşturuyor. Tekmili birden aynı havalar'dan uzak uzak, ferah ferah bir hatırlanış.Çalışma, Egoexpress'in hala etkisini muhafaza edebilmesine dair de önemli bir çıkış.

Melodik çeşniciliği ile yayınlamış olduğu her bir kayıtta çıtayı bir kademe daha yükseltmeyi başarmış James Holden bir diğer önerimiz.Silver Planet, Easy Accesss gibi Progressive House'un odak noktalarında yer almış etiketlerden yayınladığı kayıtlar ile müzikal gelişimin seceresi içerisinde anılan kayıtların altına imzasını atar.Progressive House'un değişimine paralel olarak Holden'da kayıtlarında çoklu segmentleri, ambient vuruşları ve dahası bilgisayarı bir tamamlayıcı olarak değil ana öğe olarak kullanımı, mekanik müzikte de hissiyatın var olduğunu dinleyicilere yansıttı.Solstice, Horizons, One For You ve Nothing bu ilk döneminde etkisi hala devam eden kayıtlar arasında sıralayabiliriz.

2003 yılında kurucusu olduğu Border Community etiketi de bu tarz ve tür değişkenliğinde kendisine eşlik eden isimleri barındıran bir aracı haline dönüştü.Nathan Fake, Petter, The MFA gibi isimler türler arasında yer alan sınırları egale ederken, yeni bileşkeler ve müzikal çeşitlilik ile minimal eksenini doygun porsiyonlar halinde betimlemeyi başarırlar.James Holden'da kıta Avrupa'sında ilgiyi yeni yeni üzerine toplamaya başlayan minimal technoesk kurguyu müziğinde yansıtmak konusunda da öncü isimlerden olur. A Break In The Clouds kaydı ile epik hikayelendirmelerine devam eder.Border Community etiketinden yayınlanan son çalışması The Idiots Are Winning ile de bu sefer "clicks & cuts" bazlamalı mekanik ses deneylerine girişir.
Techno'nun çiğ kurgusunu, minimal'in kimliğinde bulunan deneysellik ile bütüne kavuşması The Idiots Are Winning'i ön plana çıkarıyor.Kesitler ve bağlantılar ile örülmüş kimi zaman basit bir ara bağlantı gibi kulağa gelse de aslında dinleyicide tesiri tüm çalışma boyunca devam eden melankolik bağlantılar, ambient kurgular ile tarz ve tür bağlamının kendisini bağlayıcı olmadığı konusunda açıklayıcı, dinleyicilerinde de merak uyandırabilecek nüanslar ile çarpıştırmakta. Villalobos, Luciano, Arto Mwambe, Lawrence, Efdemin, Magda vd.lerinin kotardığı minimalist tekno anlayışının kökleri ile akraba ses kümelerini oluşturur. 10101 parçasında belki bir Dexter beklemek olanaksızdır ya da keskinliği ile nispeten karaltıyı aydınlatma konusunda bir yardımcı olabilmektir kimi zaman Holden'dan yansıyan.Tek bir döngünün bile bir dinleme süresi boyunca evrilmesidir kimi zaman, etkileşimini arttırır ve dayanıklı bünyelerde bile hülya'lara daldırır.Sözün kısası etkileyicidir çokça zaman olduğu gibi, denenmesi farzdır, nakış nakış tamlamalı melodik senaryoları. Modernliğe hoşgeldiniz tebessümü ile...

Enternasyonel Gürül/(tü)Gürül Çağlama Clicks,Cuts,Micro,Id,Neo Galactica,Space Tunes, Indie,Mini-m@l,Textart,64 Bit Konvasiyonel Techno Musikileri-Esenlikle Dinleyiniz.

Her Türlü Eleştiri,Öneri vs .İçin İletişim Kanallarımız;
info[at]dinamo.fm - Dinamo - misak[at]dinamo.fm
Makina
Her Pazartesi Gecesi 22:00 -23:00 arası Dinamo 103.8
---------------------------------------------------------
>>>>>Info gör/sel Seslendirilmemişlik Yansıtılmamışlık Yalıtılmışlık
Error_909
Photo Courtesy From Lukas Randall's Error_909 Blog (c) photo © Lukas Randall 2006

>>>>>Poemé

Rüzgâr Ve Gül - Wolfgang BORCHERT

Behçet NECATİGİL Tercümesiyle


Küçük solgun gül!

Bordadan esen hoyrat yel

perişan etti seni!

yaprakların sanki

bir liman yosmasının

sırtına giydikleri --

birden saldırıverdi.

Hissetti de kendini

bir süre belki bitkin,

istedi gizli kıvrımlarında

biraz soluk alsın.

Ama kokun onu öyle büyüledi,

öylesine geçirdi ki kendinden:

köpürdü coştu birden,

duyduğu hazla ezdi seni;

öptüm diye böbürlenmede

ürkmüş otlarda eserken gene.

Deuss Ex Machina # 148 Ses; Yankılar, Titreşimler Kavislerde Dolaşımlar

Kay(ıp)bedenler K/lan+-Dereasonable (VV)arp Presents
Deuss_Ex_Machina_148_--_Ses; Yankılar, Titreşimler Kavislerde Dolaşımlar

13 Kasım 2006 Pazartesi gecesi “canlı” yayınlanmış programın parça dizinidir.
>>>>>Musique
>1<-Final Fantasy-Song Song Song (Tomlab Records)
>2<-The Whistest Boy Alive-Fireworks (Smalltown Supersound)
>3<-Cansei De Ser Sexy-Meeting Paris Hilton (Sub Pop Records)
>4<-Fujiya & Miyagi-Colorbone (Tirk)
>5<-The Gossip-Standing In The Way Of Control (L'Age D'Or)
>6<-Panthers-Thank Me With Your Hands (MSTRKRFT Remix) (Plant Music Inc.) >7<-Justice-Let There Be Light (DJ Funk Bounce Dat Ass Remix) (Vice Records)
>8<-Linus Loves-One More Chance (Breastfed Recordings)
>9<-Booka Shade-Darko (Get Physical Music)
>10<-Uffie-Pop The Glock (Arcade Mode)

Ses; Yankılar, Titreşimler Kavislerde Dolaşımlar-Bölüm(148)-Nihai Kılınana Kadar Çaba Sarf Edilmiş Tınıların İzlerinde Keşifler
>>>>>Bildirgeç

Deuss Ex Machina, başlangıcından bu yana savrulmakta olduğu ses dehlizlerinin derinlerinde keşliflere devam ediyor. Varolanı, mutlak bir sevinç ile irdeleyerek. Üretilen her notadaki emeğin hakkını verebilmek gayesiyle.Bu minvalde haftalardır gerçekleştirmeye çabaladığımız bir girişimin de ilk denemelerini gerçekleştirmiş olduk. Geçtiğimiz Ramazan Bayramı içerisinde, Proodos güncesinden tandığımız Sühan Gürer ile başlamış olduğumuz konuklu programların ikincisini 13 Kasım akşamı İKSV'den Harun İzer ile gerçekleştirdik.

Sesin merkezinde olan bir isim Harun, yazıları ve dinledikleriyle destekli kılavuz kişilerden. Müziği değerlendirmenin, beğeniden ve kişisellikten geçtiğine inanan müzik dinleyicisi için de yeni şeyleri keşfedebilme konusunda yardımcı bir aracı.Hali hazırda İstanbul Kültür Sanat Vakfı'nda çalışmalarına, websitesi.blogspot.com adresinden de yazılarını paylaşmaya, Dogstar'da da dinletilerine devam ediyor.

Bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilmiş olan Kod Müzik ve İKSV'nin ortak projesi Phonem Elektronik Müzik Platosu'nun hemen ardından Harun İzer'i ikinci konuğumuz olarak Şehrin Ritminde konuk ettik. Düz hatlarda ilerlemeyen, değişik melodik aksamları bir saat içerisinde sizlerle paylaşmaya çabaladık.Ki, bunlar içerisinde bu satırların yazarı da dahil olmak üzere yeni bir kaç ismi de ilk def'a dinleme imkanımız oldu. Farklı açılımları, elektronik müziğin gidebileceği yönleri, Phonem'in kısa birer değerlendirmesini, Akustiğin ve Rock müziğin dinamikliğinin tekrardan elektronik harmanı ile kendini yeniden yaratmasına uzanan bir dizi başlığı da bir saatlik süre içerisinde mümkün olduğunca değinmeye çalıştık.

Hasıl olan, maalesef kısıtlı bir dinleyici güruhuna hitap etmeyi başarmış yeni isimlerin, yeni yönlerin izlerinde birer başlangıç sağlayabilmeyi umarız başarmışızdır.Deuss Ex Machina'nın duraklar, izler arasında seyahtinde önemli bir günü bizimle paylaşmış olan Harun İzer'e de bu vesileyle bir kere daha teşekkür ederiz.Konuklu programlarımızın süreç içerisinde devam edeceğinin de müjdesini vererek, cümlemizi toparlayalım.

Enternasyonel Gürül/(tü)Gürül Çağlama Clicks,Cuts,Micro,Id,Neo Galactica,Space Tunes, Indie,Mini-m@l,Textart,64 Bit Konvasiyonel Techno Musikileri-Esenlikle Dinleyiniz.

Her Türlü Eleştiri,Öneri vs .İçin İletişim Kanallarımız;
info[at]dinamo.fm - Dinamo - misak[at]dinamo.fm
Makina
Her Pazartesi Gecesi 22:00 -23:00 arası Dinamo 103.8
---------------------------------------------------------
>>>>>Infogör/sel_r-i-t-m seyyahnamesi
Pixelpost
Photo Courtesy From Hans Deloof's Blog (c) photo © Hans Deloof 2006
>>>>>Poemé
Kikirikname - Salah BİRSEL

Sizinkisi de gülmek mi a kikirikler
Gülünce şöyle sunturlu gülmeli
Bir iki üç dişleri göstermeli
Sırıtmalı değil zangır zangır gülmeli

Yakaları kolalatmalı bir iki üç
Bir iki üç başları doğrultmalı
Boşuna değil bu öğütler inanın
Gülünce sabah akşam gülmeli

Ceketler kavuşturmalı bir iki üç
Köşelerde değil ortalarda gülmeli
Düğmeleri parlatmalı zamanında
Gülünce şapkalarla gülmeli

Bir iki üç sayıyla bükülmeli
Sırayla değil hep birden gülmeli
İşin bütün inceliği burda a kikirikler
Gülünce dişleri göstermeli

Thursday, November 09, 2006

Fennesz Live PA @ Babylon (08.11.06)

Farklı olmak, tam sıfat bu olsa gerek. Keşfedildikçe daha bir şevk ile içine işlenilen, her sıkışılan anda sana yol gösterici olan bir türün belirginleşmiş özelliği. Farklı Olmak, bir yerde tekrara düşmeden aynı parçayı onlarca def'a yeniden kurgulayabilmek, yine o insanın içini "cız" ettiren kilit noktaları yeniden, yeniden hissettirerek. Kulağın duyduğu her tınının bir yerlerde müziğin de alt yapısı olduğuna kanaat getirmiş olan bu satırların sahibi olarak modernizmi en doğru biçimde kullanmış onu da bir insan hissiyatına kavuşturmayı becermiş bir isim bugünkü meşguliyetimiz.meşgalemiz söz buklemiz.

İKSV ve Kod Müzik işbirliği ile bu yıl dördüncüsü tertip edilmiş olan Phonem Elektronik Müzik Patosu dün akşam, kitlesel değil küçük hacimli de olsa, kârlı değil belki zararına da olsa, bir modern müzik üstadını İstanbul-Babylon sahnesinden dinleyenleri ile buluşturmayı başardı. Senede hiç değilse bir kaç kere hatırlanan alternatif-elektronik müziğin, handiyse öncekilerin izini de takip edip şimdinin yol göstericilerinden bir isim Maische'nin, Orchester 33 1/3'nin, Golden Tone'un emektar gitaristi multi kompozitör Christian Fennesz izlerin ve düğümlerin çözümünü dinleyicilere bıraktığı bir masal dinleti gerçekleştirdi.

Verilerin birbiri ardına döşenerek az buçuk gitat soslu bir müzik bekleyen "yurdum insanı" na beklentilerindeki düşüklüğün ve endişelerinin ne kadar, ne kadar yersiz olduğunu sahnede musikisini neş'r etmeye geçtiğinde kitlemizin fark etmiş; en azından sus pus kesilmiş olması sevindirici gelişmelerdi. Ses sisteminde ufak tefek aksaklıklar dahi ana temada ortaya konulmuş olan eser dizininin bütünlüğünü bozmaya yetmedi.

Christian Fennesz'i bu ikinci seyredişim. İlkinde Atina yakınlarında 2004 yılında Synch festivalinde ağırlıklı olarak Venice albümünün çıkış dönemi olduğundan, temas noktalarında biraz daha o yöne kaymış derinliğin zaten fazla olduğu modern klasiklerden biri konumunda olan çalışmadan emprovize hareketler daha çok laptop bilgisayardan ulaştırılmıştı.Gitar ise bir tez'i doğrularcasına elektronik tınıları taçlandıran bir eklenti gibi durmaktaydı.

İkinci görüşmemiz olan dün akşamki performansta ise ağırlık bu sefer emektar gitarındaydı. Teknolojinin gelişimi olduğu kadar, elde var olan akustik unsurları (elektrikli gitarın ram'e ihtiyacı yok) da bir bütün halinde tamlayabilmek hem de aklın derinlerinden gelen yetenek ile beslenmeyince tek başına makinaların pek bir işe de yaramadığını kanıtlamış olduğu ayrıntılar ile süslü bir güzellemeye imzasını attı.

Kimileri için tekrardan sıfırdan en baş başlarından bu işi anlatabilmek zor onu bu sayfalarda daha önce yer edinmiş olan Christian Fennesz yazısı ile ilintileyip konser yorumlarımıza devam edelim.

Deneysel müzik elde avuçta var edileni ilk bölümde bahsettiğimiz üzere kendi kulvarları arasında farklılaştırabilen bir simyacı Christian Fennesz. Bilgisayarın hafızasında zerk edilmiş olan alt yapıların üzerinde gitarı ile sahnede kusurları örten ve artık ustalaştığının izlerini takip etmenize olanak sağlayan yapılandırmaları ile emprovize müziğin doruklarına ulaşmamıza olanak sağladı.

Her halükarda müziğini anlamlandırabilmek için melodramatik unsurları da eşelemek gerektiğini düşünüyorum. Sanatçı, en nihayetinde modern Dünya'nın kaotizmine bir duruşu yeri geldiğinde kakafoni ile oluşturmuş rüya-kabus denklemini de betimlemiş oldu. Farklı olanı veya bastırılmaya çalışılmış yalnızlığı hiç mi olmadı es kaza us'unuza takılan bir tümceyi hatırlamanıza olanak sağlayan bu bahsi açmaktan çokça sevinç duyduğum düşünce müziği üzerinde izleri melodram şeklinde partisyonlar halinde dinleyicilerin beğenisine sundu. Melodram'ı arabesk bir ağlaklık olarak değil gerçek bir iç burulması, yürek çarpıntısı olarak ele alması ona ekstra bir ilgi duymama olanak sağladı.Doğrusu ve yanlışı ile o mahmur beste çaldı biz ahali olarak komple huşû içerisinde seyre daldık.

Alt tarafı bir müzik dediğinizi duyar gibiyim.Ya da o sahnedekini nasıl bir kıstasa bağlayarak müzikal olarak değelendiriyorsun diyebileceğiniz gibi. Birincisi artık var edilmesi sadece müzelerin modern kültür sanat bölümlerine paydalanmış ve sıkıntı verici derecede şekillere oturtulumuş bir dinleti değildi bu. Herşeyi ile en normal müzik dinleyicisini dahi etki altına alabilecek (yeter ki kulak versin) bir tını deniziydi. Normalleştirme olduktan sonra köşe başındaki kasetçimizden her normal vatandaşımızın dinlediği kayıtlara üstten bir bakış algısı uyandırmasın değerli okur. Ben de en az sizin kadar müziğe emek harcamış her kayıda vefa'mı göstermeye çalışıyorum.Christian Fennesz'i oralardan ayıran en önemli ayrıntı belki o kasetlerin içerisinde haps olmuş bir distortion'da ya da bir ara bağlantı olarak kompozisyon içerisindeki downtempo bağlardakinden pek de farklı değildi.

Genel geçerliği üzerinden atmaya çabalamış bir dinleyici (bir müzik yazarı değilim, mâzur görün) olarak yeknesak müzikler ile nasıl eğlenilebiliyorsa, bu tarz artık elektronik müzik denilince sadece bir tür veya disiplin değil Christian Fennesz'in de aralarında olduğu ve maalesef sınırlı sayıda kayıtlar ile kendilerini dinleyicilere ulaştırma çabası içerisinde olan Alternatif ses emektarlığının da bir sunumu, "düşündürücülüğü" ve hayallere uzanmanın şeref turlarını atmamıza olanak sağlanmasıydı, sahip çıkılmasıydı.

Sahneden yayılan bilgisayar destekli melodiler, pedallardan ve onların tuşlarında saklı kalmış aksler, angst titreşimler, ya da gitar'ın sadece Rock için değil, iyi bir kompozitor tarafından kullanıldığında tesirini Elektronik müzikte'de göstermiş olduğunun ayrıntılarıydı tüm bu genellemelerin öz cümlesi. Ötesi lâf-ı güzaf.

Derinliklere inmeye çalışmak için bize imkan sağlayan İKSV'ye ve Kod Müzik yetkililerine bu vesile ile bir kere daha teşekkür ederim. Hiç değilse arada sırada yukarılarda bir yerlerde bizi onaylayan yaradanın işaretlerini çabukça kapıp,elemterefiş kem gözlere şiş proje ve isimlerin müziğini vaktinde dinlememize olanak sağladıkları Christian Fennesz gibi bir "master class" ı bir kere daha seyir ettirebildikleri için.için için....

Thursday, November 02, 2006

Deuss Ex Machina # 147 Draconiam Sessyones yEsta Plumberias

Kay(ıp)bedenler K/lan+-Dereasonable (VV)arp Presents
Deuss_Ex_Machina_147_--_Draconiam Sessyones yEsta Plumberias
30 Ekim 2006 Pazartesi gecesi “canlı” yayınlanmış programın parça dizinidir.

>>>>>Musique
>1<-Alva Noto & Ryuichi Sakamoto-Ax Mr.L (Raster Noton)
>2<-Fennesz Feat David Sylvian-Transit (Touch Records)
>3<-Maina-2003 A Terrenal Odissey (Electrosound.ru)
>4<-Sleepy Town Manufacture-Nostalgin (Sutemos)
>5<-Propergol Y Colargol-Il Covo Club (Ambidextrous remix) (Electrosound.ru)
>6<-Dub In A Nutshell-L'Eternité (Feat. And. Ypsilon) (Kalte Füsse)
>7<-The Future Sound Of London-Lifeforms (Wighnomy Brothers & Robag Wruhme’s Simetikon 002-06 Re-Edit (Virgin Records)
>8<-August-I Miss (Playground Music Scandinavia)
>9<-Vector Lovers-Tokyo Glitterati (Soma Quality Recordings)
>10<-Superpitcher-More Tomorrow (Kompakt)

Draconiam Sessyones yEsta Plumberias-Bölüm(147)-Derdest Biçareliği Ektim Toprağa Yeşeren Hasat Muğlaklığı Deveran Etsin Diye Diye... Egazntrik Düş Tümceleri...

>>>>>Bildirgeç
Çoğul katmanlı ses temaşaları.Experimental Elektronika.İnceleme altına alındığında farklılığı apaçık ortada olan ses düzenlemeleri. Elektronik müziğin deneysel kanadı biraz da bu kadraj dışılığının verdiği düzensiz dışavurumları barındıran öznel, kişisel çoğu zaman kollektif bilince hizmet eden birer araç.

Her halükarda karşılaştırılan, kullanılan, yenilenen veya eleştirilen alt yapılar modern hayatın birer yansımasından ibaret bu dizinde. Kasvetlidir az buçuk, çünkü zordur zaten kendimizin daha zorlaştırdığı yaşantımızın farkında olmadığımız kasvetinde olduğu gibi. Gürültülüdür az buçuk, çünkü şu dışarıdaki trafikten, büyük fabrikaların mekaniklerinden yayılan kaotizm onda daha farklı bir amaça teşkil eder.Durup bir vakit düşünmeye.

Farkında olmadan es geçtiklerimize, konuşamadığımız yanlarımıza, insan doğasının tüm enginliğine temas eden ve bütün bunları aynı zamanda hissetiren ortak çalışmalar deneyselliği, ismini nasıl adlandırırsanız, idm, noise, drone, ambient belki de elektronika suretlerinde biz dinleyicileri karşılıyor.

Bu hafta anonslu olarak gerçekleştirmeye çabaladığım Deuss Ex Machina 147’de bu minvalden hareket ile sonbahar’ın kış’a geçişinde farklı melodik kuramlar ile modern elektronik müziğin diğerlerine göz atmaya ve bir saatlik dilim içerisinde sanatçıları örneklemeye çalıştı.

The Wire dergisinin kapağında kocaman harflerle yazılmışlıklarını keşfetmemin ardından, deneysellik potasını farklı tematik sunumlar ile günden güne daha seri halde sunmuş Raster Noton etiketinden bir proje olan Alva Noto, Deuss Ex Machina'nın açılışını gerçekleştirdi.
Raster Noton'un kurucularından Cyclo, Opto namları ile de emprovizasyon gücünü ortaya koyan deneysel müziklerin adamı Carsten Nicolai, Alva Noto'nun yarısını oluşturuyor.Diğer yarısı ise Yellow Magic Orchestra grubunun üyelerinden space pop'dan caz standartlarına, film müziklerinden, deneysel müziğe ulaşmış Japonya'nın hem en çok takip edilen, hem de en çok eleştirilen ismi Ryuichi Sakamoto yer almakta. Alva Noto olarak 2002 de yayınlanmış Vrioon, 2005 de yılın albümleri arasında göstermiş olduğum Insen albümlerinin devamlılığı olarak ele alabileceğimiz Revep EP'si ile modern müzik seyyahlığına devam etmekteler.

Birbirileri içerisinde harman edilmiş akustik öğelerin dijital'den yayınlanan ses frekansları ile örtüşmesi neticesinde dinlemesi zahmetli olsa da (ilk kez denemek isteyenler için) geniş resimde karşımıza çıkan nihai modelleme ve musiki benzeşlerinin arasında kısa sürede ilgiyi üzerlerine toplamalarını sağladı.Ryuichi Sakamoto'nun Japon kültürünün derinlerinden es'lediği kısımları artık kendilerinden olmadığı konusunda ağır eleştirilere karşın (çünkü giderek batıcıllaşması,köklerine bağlı Japon dinleyicilerince eleştiriliyor) Revep'te de nüansları, ses örneklerini kullanmaya devam ediyor.

Çalışmadan Ax Mr.L. Sakamoto'nun 1983 yılında David Bowie, Takeshi Kitano ile Nagisa Oshima'nın yönettiği "Merry Christmas Mr.Lawrence" filminin "score" parçası olarak "soundtrack" te yer almış bir çalışma. Bu parçanın 23 sene sonra tekrardan kompoze edilmesinin sonucu da yine orjinalinde olduğu gibi çarpıcı olmayı başarıyor. Alternatifliği sadece görece bir kavram olarak ele almayıp hayatın her alanında muhalif (ana akıma karşı) bir müzikal kimlik yaratmayı başarmış iki sanatçıyı takip listenize rahatlıkla dahil edebilirsiniz.

Deneysel müziği biraz daha kolay anlayabilmek, dinlediğinde fazla çekinmeye gereksininim duyulmayacak çalışmalar arasında toplama albümleri, özellikle internet üzerinde yayın yapan net etiketlerin çabaları ile daha fazla ismi takip edip dinleyebilirsiniz..Bu haftaki yayın içerisinde seçtiğimiz bir toplama albüm olan "Last Dots Of A Certain Sound" ve Electrosound.Ru net etiketi de bu tezi doğrulayan önemli çıkışların merkezlerinden.

Ses'in kullanımıdaki sınırsızlığı aralarına katılan her yeni isim ile beraber çeşitli zaman aralıklarında yayınladıkları "Dots Of a Certain Sound" toplama albümünde irdeleyen bir ekip Electrosound. Modernlik modernlik diye yırtınmadan disiplinler arası kurgulamada en başarılı olan "non signed" sanatçıları duyurmayı da bu seri ve katalogda yer alan Tisan, [V]arga vd. ile Sleepy Town Manufacture, SCSI-9 gibi batı dinleyicisini etkilemeyi başarmış sanatçıların izlerinde başta Rus elektronika sahnesi olmak üzere bu devamlılığı sağlama konusunda yetkin işlere imzalarını atıyorlar.

Üç haneli "Dots Of A Certain Sound" un üçünsü de geçtiğimiz günlerde "indirilmeye" açıldı. 2005 Mayıs'ından bu yana yayınlanan çalışmalar ile de sonuncu fasikülü temsil ediyor çalışma.Ses'in kullanımıdaki sınırsızlığa işaret eden, "akıllı dans müziği" kotalı melodramatik rüyaları, eklektik kodlar ile nesnellenmiş "abstakt" dışavurumları ve bilahare tepkimeye açılması için çabalanan "experimentalizm" çıtaları altındaki 16 farklı çalışma, 16 yeni isim ve 16 yeni müzik demek oluyor aynı zamanda.

Ses örnekleyiciliğinde kullandıkları efektif komponentler ile nakarat kıvamında döngüleşmiş "dündüm, bugün yarınıma bakıyorum" cümlesini çeşitli dillerde tekrar ederek bir algı açılmasına zamin hazırlıyorlar. Alt kültür formlarının genellemelerinden uzak piyano kullanımı, vokallerdeki caz temasları ile 2004 yılı debut çalışmalarından diğer parçalarına ulaşabileceğiniz Maina kollektifi ve "2003 A Terrenal Odissey" çalışması toplamadan ilk seçtiğimiz parça oldu.

Kraftwerk'ün ilk işlerinden, Progressive Rock'a, Post Rock'tan Noisy Pop, Ambient ve Elektronika'ya uzanan geniş çehrenin etkileşimi ile donanmış ve kendi tabirleri ile kedi çifti'nin oluşturduğu, kimlikleri konusunda hala muhalif davranıp dışa açılmamış "Propergol y Colargol" bir başka önerimiz.Temmuz 2002'den bu yana çalışmalarını Autres Directions In Music etiketinden paylaşmış bir Fransız ikili. Etkileşimi doğallığı bozulmamış melodik atmosferler ile mimleme gayreti içerisinde olan yukarıda saymaya çabaladığımız disiplinler arasında kendilerine en yakın olanı ses örneklemelerinde çoğulculuk ilkesine dayanarak oluşturan ikili "Dots Of A Certain Sound" da da bu kararlılığı sürdürüyor.

Berraklaşmış bir idm parçasını, düzlemler arası geçişlerde Autechre'den duymaya alışık olduğumuz senkronlar ile bütünleyince, insanı derinlere sevk ettiren bir melodram "Il Covo Club" bir de Nik Zavriev aka Ambidextrous'un düzenlemesi ile birleşince ortaya def'alarca dinlenilmesi gereken epik bir çalışma çıkıyor.

Kendi içerisinde sürekli bir devinimi ele alan elektronik müzik sahnesi üzerinde sadece Electrosound.Ru'nun değil aşağıdaki allame-i ulul arz'den ara nağmeler listesinde de karşınıza çıkacak pek çok bağlantı ile kendi çıkarımlarınızı, yeni keşifler ile ortaya koyabilirsiniz. Modern alaşımların, günümüz minimal ses örgüsü içerisinde daha sık karşımıza çıktığı günümüzde alternatif'e bir kez daha kulak vermek önümüzü görebilmek ve yeni ufuklar kazanabilmek için bir gereksinim. İyi müziğe zamanında ve en çabuk şekilde ulaşılması temennisiyle..İyi Haftalar...misak

Allame-i Ulul Arz'den Ara Nağmeler
Alva Noto
Raster Noton
Cut And Splice 2005
Electrosound.ru
Maina @ Arcihve.Org
Proper y Colargol @ Myspace
Ambidextrous @ Myspace
Ambidextrous
Sleepy Town Manufacture
Sutemos
Darla Records
The Wire

Enternasyonel Gürül/(tü)Gürül Çağlama Clicks,Cuts,Micro,Id,Neo Galactica,Space Tunes, Indie,Mini-m@l,Textart,64 Bit Konvasiyonel Techno Musikileri-Esenlikle Dinleyiniz.
Her Türlü Eleştiri,Öneri vs .İçin İletişim Kanallarımız;

info[at]dinamo.fm - Dinamo - misak[at]dinamo.fm

Makina
Her Pazartesi Gecesi 22:00 -23:00 arası Dinamo 103.8
---------------------------------------------------------
>>>>>Info
gör/sel_Daimi-Çarpıklık-Endüstriyel-Helezonlar
Photkej
Photo Courtesy From Photokej Blog (c) photo © Anderswo 2006
>>>>>Poemé
Oramar - Onat KUTLAR
Telefon direğinde bir yeni yaprak
Yaralı, gergin bir dişi tayın yelesi
Kiraz çalgısının dalıydı sesin
Bir bahar vuruşuyla titreyen

Unutma bana ve tüm yeryüzüne
Yepyeni sevinçler vereceksin
Bir tek kiraz yesen çekirdeğini
Karnının tarlasına eken sen

Kale yollarından geçtik yıllardır
Bir düş ülkesine ulaşmak için
Bırak bütün düşlerini ırmağa
Adı senin olan yere gel hemen