Deuss Ex Machina - Ne Oldu Ne Bitti ?

Selamlar, günce dünyası içerisinde hafızalarımızın belirli kotalarında yer etmiş, edecek müziklerin hikayelerini alttan alta birer incelemesini veya o anki merak-mımızı gidermek amacıyla başlatmış olduğum Deuss-Makina bloğuna geçtiğimiz iki hafta boyunca yükleme ve bilgi geçemedim.Bilgisayarım ile yaşamış olduğum düzenli yaşantımın ani elektrik- voltaj düşüşü vd. nedeniyle (saygılarım bkz.Elektrik İdaresi) hard diskimin bir yerde belleğimin de yanmasıyla beni dımdızlak ortada bırakmasının yansımaları böyle bir sonuca dönüşmüş oldu. Özür Dilerim…

Deuss Ex Machina programı da bir şekilde Dinamo 103.8 de devam etmeliydi. Bu duruma istinaden yeniden işleri rayına koyana kadar “canlı” program yapabilmeye karar verdim. İlerleyen günlerde gelişmeleri de buradan paylaşmaya devam ederim.

Deuss Ex Machina 128. bölümünde buradan bizden sizden müzikleri dinletmeye gayret ettim. Farklılık ve Farkındalılık teması üzerinden hareketle bizi yansıtan ama bazen arkamızı zihnimizi kapattığımız ayraçlarla bölüştüğümüz bölüştürüldüğümüz kendi modernliğimizin içerisinde hapsolduğumuzdan farkına dahi varamadığımız Anadolu seslerinin kolajıydı.

Djivan Gasparyan, Mercan Dede, Sabahat Akkiraz & Orient Expressions, Sussan Deyhim & Bill Laswell ve Cemali’den seçtiğim parçalar bir izlek oluşturabilmesi için sizlere ulaştırıldı.

Deuss Ex Machina 129’da da, bir gelenek haline dönüştürmeye çabaladığım popüler olan ile ince hatlarla ayrılmış olan nadide işlerden, caz müziğinin akademik açılımcılarına, takibi neredeyse imkansız hale dönüşmüş olan dünya müziğinin alt okumalarından, bügün yarın dinleyeceğimiz standartlara kadar uzun bir katalogu dinleyicilere sunan Equinox Music & Entertainment işbirliğinde şekillenen Dea Ex Machina # 5 ile yayındaydım.

Programın parça dizinini aşağıda bulabileceksiniz. Indie tabanlı müziklerin temsilcisi ve bu İngiliz akıncıların sunumunda en başarılısı konumunda yer alan Rough Trade etiketi, modern simetrik müzikleri ile farklı rotalara açılan elektronika’yı oluşturan köklerin mimarı Warp Records, Kulüp tarihçiliğine hip-hop kültürünü enjekte eden Ninja Tune ile başkalaşmış günceleri paylaştık.

Kısa bilgi notumdan sonra aldığım en önemli dersi de paylaşayım. Bilgisayarınıza, en önemlisi de sizin için paha biçilemeyecek önemdeki notlarınızı, yazılarınızı, parçalarınızı sakladığınız hard disklerinize iki kere daha dikkat edin.Voltaj düşüklüğü bilgisayarlarınızdan uzak olsun.

Yarın Akşam Deuss Ex Machina 130’da Saat 23:00 de görüşünceye kadar herkese
İyi Haftalar…

Deuss Ex Machina 129--- Dea Ex Machina # 5
Equinoz Music Sampler –“ Indie”

1-Dwight Trible- Ishmael (Ninja Tune)
2-Fink Featuring Tina Grace-Hush Now! (Ninja Tune)
3-Fink-Sorry I’m Late (XFM Flo Motion Session) (Ninja Tune)
4-Adam Green-Emily (Rough Trade)
5-Adam Green-Teddy Boy (Rough Trade)
6-Belle & Sebastian-Baby Jane (Rough Trade)
7-The Long Blondes-Weekend Without Make Up (Rough Trade)
8-The Long Blondes-Last Night On Northgate Street (Rough Trade)
9-Gogol Bordello-Start Wearing Purple (Atlantic Jaxx-Side One Dummy Records)
10-Fanfare Ciocarlia-James Bond Theme (Atlantic Jaxx)
11-Franz Ferdinand-Outside (Live at V In The Park) (Domino Recordings Co.)
12-Voom Voom-Logan (Studio !K7)

Comments

Anonymous said…
üstü kapalı kalple belgelendi ruh


bir atın gözyaşında sabahlar zehir;
şehzadenin cibinliğindeki suare kanama,
sarayda bir leylak örümcek öldürdü ferman.

seslenişleriydi dünyanın son tahta aynası;
doğrudan yüzüne çıkıldı gecenin,
ve berduş bir bıçaktan feyz aldı zulüm,
açtım attım göğsümü dar suyun ilk kavmine,
dizginlerime asıldı su
su, mahmuz vurdu celbime;

şehzadeyle çınarı sevişir bulur mu ölüm
uzayın gömüldüğü peygamber yangınlarında..
kendi gölgesini dansa kaldıran bir sonbahardı
çakmak çakmak yağmura dudak büken bir orkide
ıslak kente at üstünde giren meşhur bir orospu
tek hançer darbesiyle alaşağı edilebilecek
bir gökyüzü gibi bir sonbahar..
sonbahar, suçsuzluğumuzdan sorumluydu!

sararmış bir yaprağı makyaj aynasıymışcasına
elinde tutan o aşk,
serin rüzgârı far niyetine çalakalem
gözkapaklarına hoyratça vuran o aşk,
evet o aşk,
sonbaharın şakaklarına bir tabanca gibi
henüz dayanmamıştı!
hüsnüyusuflar, tül perdeler, chopin ve romans
kurukafalar, motorsikletler ve cam kasklar
adresler, telefon numaraları ve ölümüne yeminler
ölümüne atlar, ölümüne orospular ve ölümüne sonbahar
avuçlarımıza bırakılmış iskambil evler gibi
henüz yanmamıştı!
çocuktuk! gülün gözünde hâlâ çocuktuk!
yorgunduk! çağlayanlardan yukarı yüzen bir kuş
bulutların dekorasyonuyla ilgilenen bir tanrı
savaş meydanında karşı karşıya gelen kılıçlar
çığlıklar, haykırışlar, tomurcuklar
gibi yalnız, hür ve çocuktuk!
çocuk olmak, henüz yasaklanmamıştı!

aşağı sarkıp seyrettiğimiz yeryüzü
masum bakışlarımızdaki emekli gladyatörler
çoğalamadan incindiğimiz
isyan edemeden içimize kapandığımız
bir sardunyanın tırmandığı evi dövmesi gibi
yeşilin içinde maviyle sarının tartışması gibi
yokolan bir lisandan bize kalan o tek kelime: Aşk!
evet o aşk,
sonbaharın şakaklarına bir tabanca gibi
henüz dayanmamıştı!
Tabancanın soğuk nefesindeki o büyük korku
o büyük korkuyu halkın gözlerine mermi gibi süren aldatmaca
tarihin hiçbir zamanında böylesi uzun yaşanmamıştı!

Peki, şimdi senden bana kalanı nasıl taşırım
ölü bir askeri taşıyan bir başka ölü asker gibi!
Gecenin bacaklarını omzuma atıp
gecenin apışarasında karanlığın aklını .iker gibi!
Yok! Yok! Yok! Bu kadar korunmasızken ben
bu kadar delirmişken ben
bu kadar isyan edip ağlamayı
ağlamayı gülmenin çekirdeğinde kemiklerinden sıyırırken
Yok! Yok! Yok! Hakkın yok beni böyle bir delirmenin orta yerinde
mimarsız ve doktorsuz bırakmaya!
Aldatma mayanı, aldatma geldiğin uzay parçasından aklında kalanı!
İnsana doğru kaymaz hiçbir yıldız
İnsana doğru yükselmez hiçbir dağ
Bunların hepsi tanrının, çocukları peygamberleri kandırma yalanı!

Sopsoğuk bir kıştım ben, evet, somsoğuk bir kış!
Bir sonbahar casusu gibi girdin dudaklarımın arasındaki anlama!
Yaz oldum sana bütün soğukluğumla
Bütün damarlarımla sarıldım sana ve senden bana kalabilecek bütün tortuya

Beni sevmeye çalış! Benden sınıf geç! Benden kurtul mezun ol!
Mezun ol ama
Beni lütfen anlama!

Çünkü ne dağım sevginin doğal düzgünlüğünde
ne de yıldızım senin aklında aşktan aldığı yapay ışıkla parıldayan!

Beni bir halk öpüyorsa âşığım
Beni bir devrim kucaklıyorsa sadığım sevdalıya!



k.i

posted by de/..