Bir rüya görmek istemiştim hep - Underworld konseri


Bazı gruplar vardır insanlara belli dönemleri hatırlatır. Bazı gruplar vardır insanlar için yapıtları haricinde ayrı bir duygusal önem taşır. Underworld de benim için öyleydi. Hayatımın kendimi bulmaya çalıştığım ortaokul ve lise dönemlerinde tutulduğum, sonra da vazgeçemediğim bir grup.

Efes Pilsen One Love festivali katılacak grupları açıkladığında nefesimi tutabildiğim kadar tuttum bağırmamak için. Underworld ve Beastie Boys konserleri olacaktı. Bunlar 10 yıldan fazla süredir Türkiye'ye gelmesini dört değil ondört gözle beklediğim iki gruptu.

Underworld konserine gitmeden önce arkadaşlarımla (Misak paşamız da dahil buna) ufak bir heyecan dağıtma, dikkati başka noktalara odaklama seansı yaptık. Fazla heyecanlanmamak gerekiyordu. Ancak Parkorman'a yaklaştıkça heyecan arttı, yol tıkalı olunca hemen yürüyelim diye atılmam bile bunun eseri.

Konser güzel miydi neydi nasıldı hala tam bilmiyorum. Güzeldi çünkü önce kendime gelmeye sonra da dans ederken başkalarının ayağına basmamaya çalıştım. Performansları cidden etkileyiciydi de inanın bunda ne zamandır beklememin yarattığı duygusallık yok. Herkes çok eğlenmiştir herhalde. Ha doydum mu tabii doymadım. Ancak en gaz dönemlerimde dinlediğim müziği orada yine dinlerken doğrudan o zamanlara döndüğümü biliyorum. Sözlerini ezberlemek için belki de aylarca uğraştığımız Born Slippy'yi hala tam öğrenemediğimi görmek veya yıllar geçtikten sonra biraz unutmuş olduğumu fark etmek burktu içimi. Yeniden ezberleme çalışmalarına başlamam gerekiyor.

Bu arada Rick Smith için ayrı bir parantez açmak gerekiyor. Yahu bu adam nasıl böyle kalmış, bu enerjiyi nereden buluyor blmiyorum ama seyirciyle Underworld arasındaki iletişimi muhteşem bir şekilde kuruyor. Ortalığı tek başına bile yıkabilecek bir yetenekte. Hayran ve ayran şekilde seyrettik kendisini.

Bu arada ne yazıkki Underworld'ün başına Atina'da talihsiz bir kaza geldi bir grup zibidi yüzünden ve turneleri 2 haftalık bir iptal silsilesine maruz kaldı. Rick Smith burada yaralandı ve hemen hastaneye kaldırıldı. İlk tedaviden sonra da İngiltere'ye uçtu, şimdi orada hastanede.

Comments