sesli meram 385 -- հայտնություն

kay(ıp)bedenler k/lan+-dereasonable (vv)arp presents
sesli_meram_385_//_karşı_257_//հայտնություն

22 kasım 2022 salı günü yayınlanmış programın parça dizinidir.

/////sesli meram muhteviyatı\\\\\
Artist Of The Week: Kodama
01. Kodama - Ish (Vantage)
02. Kodama - Strays (Vantage)
03. Kodama - Gekko (Infernal Sounds)
04. Kodama - Sometimes (Infernal Sounds)
05. Cartridge - Banada (Kaizen)
06. Cartridge - Ricky Rose (feat. Biome) (Kaizen)
07. Lofty - Supernova (White Peach)
08. Lofty - Daybreak (White Peach)

/////arz-i-hal
"Acıların orta yerinde bir ülke var edilmiş. Bir masal değil, hakikatin ta kendisi olarak iş bu sahnenin her gününde, an, zaman çoktan tarumar edilmiş. Her şekilde, hemen hemen her durumda acının farklı tezahürleri güncelleniyor artık. Bildiğimiz anlamdaki yaşamak eylem / mekanizma / olgusunun etraflıca çürümeye yüz tutturulması o acının sürekliliği ile sağlana geliyor. Yol, yordam, akıl, fikir, izan, izahat her şey o çürüten, muktedir aklı, güçle zehirlenmiş belagat sahiplerinin ellerinden çıkagelen hamlelerle derdest edilirken bir yandan da acının temelleri sağlama alınır. Acı eksiltme demektir bu sahnede. Acı bir bitimsiz yaranın kaynağıdır. Acı, laf kılınırken dahi mütemadiyen yenilenen, yeniden ve yeniden sınamaya sıradan insanların tutulduğu bir mesel olmaya devam edendir. Bugün, yeni yüzyıl naraları, yirmi birinci yılını geride bıraktığını iddia eden bir muktedir olgusu, yönetim şablonunun defaatle düzenlediği, her birimizin payına düşürdüğü bir elem hali, bütünüyle kesintisiz bir acı mefhumu ortak paydaşımız kılınmaktadır. İyi de böyle bir hal, bu hallerle bütünleşik bir müşterek olur mu? Böyle bir ülkedeysek maalesef, acıda, elem ve kederin ta kendisinde bütünün birleştirilmesi kesintisiz kılınır.

Geçtiğimiz Pazar günü İstiklal Caddesi üstünde bir bombalı saldırı gerçekleştirilir. Bütün, daimi bir açıklıkla yaşamın alt üst edilmesinin yolu / yönü bir kere de böyle bir kötülükle var edilir. Altı insan can verir, seksenin üstünde insan yaralanır. Bilinen en az altı insanın durumu kritik eşiği muhafaza ederken, ekranlar çoktan PKK’nin eğittiğini zikrettikleri bir temsili suretin katliamcı olduğunu bildirir. Elebaşı Amerika Birleşik Devletleri, yancısı şu berisinde bu ülkeler var denilirken altı insanın yası da elemi de çoktan unutturulur. Kimin ya da kimlerin yasının tutulabileceği, kimlerin naaşlarından daha fazla oy devşirilebilecek olduğuna dair bir çıkarsama döngüsü içinde acının tam kalbinde bir menzil bir kere daha var edilir. Daimi düşmanlaştırma hali, kolaycı olagelen Kürd nefretinin de köpürtülmesini ekranlardan paylaşarak, PKK diye halka da hakaretler sıralanır. Yakalanan temsilin bir hal, bir biçimde o kısır döngünün, bunca senedir aşılamayan sorunun son eklerinden bir başkası olduğu, işkence edilmiş sureti dolaşıma çıkartılırken devletçe var edilir. İkrarına devam olunan kötülüğe tarafgir olmaktır. Birilerinin üstlendiği, berikilerin oralı bile olmadığı, iç siyasetin bütün burjuva / ileri derecede ayrımcı / düpedüz faşist kesimleri için bir kere daha rant / oy devşirme / taraftar bulma kavgasına meze edilir bütün o bombalı saldırı. Yitirilenler çoktan toprağa düşmüştür. Acı sadece düştüğü yeri yakmaya devam ederken, başımız sağ olsunlar ile her yeri yakıp yıkıp geçeceğiz arasında bir seyrüsefere yollanır memleket. Kaç kişi hatırlayacak ki, bunca zaman tüm terör şebekeleri / devlet ya da devletlinin yol verdiği kontra faaliyetlerinde yitirilen onca sivil kaybı! 1984’teki PKK kuruluşunun bildirilmesinden bu yana, 5 bin 724 sivil hayatını kaybetti, 11 bin 451 vatandaşımız da yaralanır. Yara sahiden neydi?" sesli meram

*akla düşenler, yola çıkıldıktan sonra derinleşen açmazlar ve sorun yumaklarının bireyi neredeyse dakika sekmeksizin nefessiz bırakışı karşısında hala "akil" olanı aramaya devam ediyoruz. akil olanın belirli kural ve kıstaslarla belirlenmiş zümreler için özel bir armağan olmadığına inatla inanmak istiyoruz. derdimiz meramın görünür kılınabilmesi. bahis açtıklarımız ana akımın yüz göz olmaya tenezzül etmedikleri. etmekten bir özenle koşar adım kaçındığı şeyler olmaya devam ediyor günahıyla sevabıyla ve yazabildiğimiz kadarıyla fark edilebilir ayrıntılar ile dönüştürücü, ayrıksı duruşların sebeplerini irdeleyerek endişe giderici, tanımlanmamış olanı arz etmeye çabalayarak yardımcı olmaya sesli meram // deuss ex machina ile devam...iyi haftalar...

allame-i ulul arz’dan ara nağmeler 
okuma parçası

sesli meram // deuss ex machina [ex.] genel geçer disiplinlerden uzak kalıp, deneysel ögeler ihtiva eden müzik türlerine kapısı açık bir yapılandırmayı sunmaya gayret eder. ambient’dan - folk’a uzanan ses şeceresinden alıntıları her salı akşamı 21.00-22.00 saatleri (gmt+3) arasında karşı radyo'dan iliştirmeye devam ediyoruz. aralıksız on dokuz yıldır... bir direniş hali içinde... yayındayız!...

her türlü eleştiri ve öneri için iletişim kanallarımız;
---------------------------------------------------------

/////poemé
Քարերի Այգի -- Վարդան ՀԱԿՈԲՅԱՆ

Ծառերը տեղից չեն շարժվում ոչ մի ժամանակ,
սակայն շրջում են ողջ աշխարհով մեկ. ծառերին
տանում են այն
թռչունները, որոնք ծնվել են իրենց ճյուղերին։

Մեր փնտրածը գտնում ենք այնտեղ (եթե գտնում ենք),
որտեղ որ երբեք չենք
գտնում։
Աշխարհի բոլոր հավքերը (երգի առումով) հայրենակիցներ են։

Մենք լքեցինք իրար, որ
սերը
մեզ չլքի։ Եվ պարզապես գնացինք՝ գտնելու անգտնելի
կետն այն միակ,
որտեղից երեւում է ճապոնական այգու տասնհինգերորդ քարը՝
որպես սեղմնապատկերը նրա, որ
ապրում է մեր մեջ, բայց որին... ո՞վ է հասել, որ մենք հասնենք։

Արշալույսներին չեմ բերկրում այնքան,
որքան տխրում եմ մայրամուտներին։
Հավքը թռչող տերեւ է, նրա
տեսիլքը
անձնագիրն է ծառի։ Ասում են՝ ոչ մի
տերեւ աշխարհում, ինչքան էլ՝ նման, չի կրկնում ուրիշ ոչ մի տերեւի։

Աչքերդ սիրում են հեքիաթները. ես մի հեռավոր օր,
որը դեռ չի եկել, համբուրել եմ
երկրի ու երկնքի ոչ մի ծայրից չերեւացող աստղը։

Մի հեռավոր օր, որը դեռ չի եկել (չէ՛, չի եկել-անցել),
ես ու դու եղել ենք միասին, եւ ժամերը
հաջորդել են իրար՝ որպես սրտի արագացված զարկեր։
Իմ նպատակն է՝ հասնել այնտեղ, ուր երբեք չեմ հասնելու։

Ծառերը միշտ ոտքի վրա են, ծառերը միշտ ճանապարհին են,
որովհետեւ նրանք անսահման են,
որովհետեւ նրանք թեւեր են,
որովհետեւ յուրաքանչյուր ճանապարհ,
ի վերջո, շարունակությունն է բաբելոնյան աշտարակաշինության եւ իմ։

Comments