sesli meram 389 -- ազատություն

kay(ıp)bedenler k/lan+-dereasonable (vv)arp presents
sesli_meram_389_//_karşı_261_//ազատություն

20 aralık 2022 salı günü yayınlanmış programın parça dizinidir.

/////sesli meram muhteviyatı\\\\\
01. Anwius - Transcience (Suspended Sounds)
02. Anwius - Star Light (Suspended Sounds)
03. RT vs. Phoebe Train - Tell Me (The Juicebox)
04. RT - Pretending (The Juicebox)
05. Archangel - Confession (Fokuz Recordings)
06. Archangel - Lost King (Fokuz Recordings)
07. Midst - For You (Audio Overload Records)
08. Midst - I'll Be Back (Audio Overload Records)

/////arz-i-hal
"Bir hikaye değil şu yukarıdaki yaşanan şey. Bir kırım memleketinde her an nasıl hayatın altüst edilebilir kılındığının da nişanesi karşımızda yükseliyor. Ne en ufak bir değeri var, çocukların ne de hakları. Daha geçtiğimiz hafta, yıllarca süren sistematik şiddet / işkence ve tecavüzle hemhal kılınmış H.K.G.’nin yaşadıkları korkunçluğu ile gündemin ortasında iken, bu hafta da böyle bir çocuk kırımın bir başka sureti ortaya çıkar. Açlık, istismar ya da tehdit, işkence vesaire. Adli konunun detayları zaten uygun görüldüğü kadarıyla açığa düşen bir menzilde, çürümenin dehşet dolu portresidir mesele. Altısındaki bir çocuğun en temel yaşamsal haklardan dahi mahrum koyulmasının hazin halidir mesele. İnsanlık sınavı söz konusu olduğunda hiçbirisini veremeyen bir yerden bildiriyor oluşumuzdur işte mesele. Hikayeleri ters yüz ederek, en olmayacak vahamet hallerini ekranlarda reyting için sulandıra dururken kimi temsiller, bu gösterilerin gerçekliğinin can yakıcılığıdır işte mesele. Neticesinde küçük insanların / bireylerin hayatlarının hiç edildiği bir güncelliğin sınırlarındayız yeniden. Bunca her şeyi doğrudan çürümeye iliştiren, işkenceden pek çok farklı şiddete, en nihayetinde de açlığa mahkum kılınan insanların varlığında hayatın ederi, sözünün kerameti, sınırlarının belirsizliğe mahkumiyeti ne olacaktır ki, kim verir, verebilecek ki bunca çöküşün / yıkımın / zulmün hesabını?

Hikayeler türetilen birer meselden çok tüketilen bir mefhuma dönüştürülüyor. Yaşatılmış her gün bambaşka açmazlara iliştiriliyor. Yıkımı bir başka yıkım takip ediyor. Düzenin ol muktedir olgusunun var ettiği her şey bir açmaza, bildiğiniz karabasanlara çıkıyor. Yeni, yepyeni denilenin dününün katran karanlığında seyrüsefer etmesine hiçbir engel, sınır ya da ön alma bahsi var edilmiyor. Yenilenirken, cerahatin kapsamını da, cürmün var ettiği o yıkıcılığı da yeniden sahipleniyor erk, muktedir, iktidar. Havanda su dövme kavgalarıyla nam salmış ana muhalefet ittifakı ile yirmi bir yıla bir dolu yara bereyle gelmiş gel gelelim yepyeni suç ortaklarını da konuya dahil etmiş, aynı çatıda buluşmuş iktidar kliği arasındaki mücadelede olan biten sadece sıradan insanların hayatlarına oluyor. Her ne oluyorsa o hikayenin yıkıcılığa, tükenişe, tüketilene evrimi bu gümbürtüde var ediliyor. Koca bir yılı daha geride bırakmaya hazırlanırken, on iki ayın onca hızla, bir dolu mahva ve insan eliyle kotarılan cehennem sekanslarına sahne kılınmasının meselidir anlatmaya, bir biçimde sunmaya çalıştığımız. Düzen kurulu olagelen mefhum topyekun hayatlarımızı onu var eden hikayeyi yerle bir etmeye devam ediyor. Bir uçurumun kıyısında geleceğini ne hallere koyabilecek olduklarını göstere gelen bir seyrüsefere rehineliği sürüyor bir yer, bir sahne, bir zeminin. Bunca afaki olana karşı itiraz edebilmek, orası, burası, şu ya da bu demeden ortaklaşarak, hep birlikte inadı savunmak ne zaman. Hikayenin kalanı oralarda bir yerlerde, sahiden de…" sesli meram 

*akla düşenler, yola çıkıldıktan sonra derinleşen açmazlar ve sorun yumaklarının bireyi neredeyse dakika sekmeksizin nefessiz bırakışı karşısında hala "akil" olanı aramaya devam ediyoruz. akil olanın belirli kural ve kıstaslarla belirlenmiş zümreler için özel bir armağan olmadığına inatla inanmak istiyoruz. derdimiz meramın görünür kılınabilmesi. bahis açtıklarımız ana akımın yüz göz olmaya tenezzül etmedikleri. etmekten bir özenle koşar adım kaçındığı şeyler olmaya devam ediyor günahıyla sevabıyla ve yazabildiğimiz kadarıyla fark edilebilir ayrıntılar ile dönüştürücü, ayrıksı duruşların sebeplerini irdeleyerek endişe giderici, tanımlanmamış olanı arz etmeye çabalayarak yardımcı olmaya sesli meram // deuss ex machina ile devam...iyi haftalar...

allame-i ulul arz’dan ara nağmeler 
okuma parçası

sesli meram // deuss ex machina [ex.] genel geçer disiplinlerden uzak kalıp, deneysel ögeler ihtiva eden müzik türlerine kapısı açık bir yapılandırmayı sunmaya gayret eder. ambient’dan - folk’a uzanan ses şeceresinden alıntıları her salı akşamı 21.00-22.00 saatleri (gmt+3) arasında karşı radyo'dan iliştirmeye devam ediyoruz. aralıksız on dokuz yıldır... bir direniş hali içinde... yayındayız!...

her türlü eleştiri ve öneri için iletişim kanallarımız;
---------------------------------------------------------

//poemé
Գույների Ազնվությունը -- Վարդան ՀԱԿՈԲՅԱՆ

Չպայմանավորված գույներով ծաղիկներ։

Խոսելն արդեն հնացած միջոց է, եւ
մարդիկ պետք է հաղորդակցության մի ավելի
թարմ ու չսպառված ձեւ գտնեն,
ինչպես, ասենք, հիշատակը մի րոպե լռությամբ հարգելը։
Որովհետեւ,
ասելու հակառակ նժարը, ինչպես տեսնում եք,
միշտ էլ ավելի ծանր է դուրս գալիս։

«Ասա տեսնեմ, սիրելիս, մի որեւէ ոտանավոր գիտե՞ս
անգիր», - ճիպոտապատժիչ-դահճի խոսքը դեռ
դժժում է Դոստոեւսկու ունկերի մեջ, իսկ Գլինկան
այդպես էլ Սիբիր չմեկնեց՝ տեսնելու, թե իր «Կամարինյանին»
ինչպես են կատարում Մեռյալ տան բնակիչները։

Իմ նախնիները երեխաներ են, գուցե եւ՝
իմ երեխաները, եւ ես
նրանց համար «խաղալիքներ եմ սարքում» հիմա։

Աստղը խավարին խոստովանություններ է անում։

Կալաներթ է կյանքը։ Արդարության համար
ճանապարհ է «հարթում» անարդարությունը։ Եվ
ստացվում է այնպես, որ, սովորաբար, ամենավատ մարդիկ
նրանք են դուրս գալիս, ովքեր,
ավելի շատ են ջանում լավ մարդ լինել։

Հակիրճ խոսելու շատ ուղիներ կան,
սակայն, ամենահակիրճը, երեւի, չխոսելն է։

Քիրսը երկնքից իմ հասակով մեկ բարձր է, իսկ
բառերն, ընդհանրապես, մարդուն էժանացնում են։

Չեմ ընդունում ընդունելի լինելը։
                              Ինչպես ասում են՝ լսելի լինելը
բավարարում է ինձ (անկախ նրանից՝
                              արեւը մայր է մտնում, թե ծագում է,
կարող է լինել նաեւ խաղաղ միջօրե)։

Քայլող ծառերի լեգենդը մարդիկ
                                տարհանում են ոտքերով։ Մա-
թեմատիկան բանաստեղծության առաջընթաց է՝ միայն
թվերով ու նշաններով։ Եվ եթե ես կարողացա բա-
նաստեղծությունը փրկել բանաստեղծությունից,
                                ուրեմն՝ բանաստեղծ եմ։

Comments