Elektronmaşina---Serial-3

ELEKTRONMAŞİNA----------------------------------------------dR.Warp Bildiriyor.

Müzik görece anlamlandırmaların yanı sıra betimleyemediğimiz içselliğimizi de yansıtan bir ayna. Derinlerimizde işleyen, bizi beklemekte olan ani çarpmalarda, yenilgilerde veyahutta hiç umulmadık sevinçlerimizde şevk edici, hayatın tortusu. Garipsenmeyecek olan modern yaşamın getirilerinden belki de en çok ihtiyaç duymuş olduğumuz.

Sözlerin realistliğinden satırların gerçekliğine geçelim değerli okurlar. Elektronmaşina birbirine bağlantılı olarak müzik ile hayatı birleştirmeye çalışacak. Sözel incelemelerden, sayısal çıkarımlara uzanan birer anektot halinde aşağıda da irdeleyebileceğiniz başlıklar altında sizlerin beğenisinde olacak.

Elektronik müziğin asallığında, aslında her daim bizlerle olmuş müzikal disiplinlerden seçkiler, derleme listeler, farklılığın sadece albüm kapaklarının renklerinde olmadığına biat etmiş müziğin gerçek emektarlarından bir kaç örnek, isabet ettirebildiğimiz gerçekliğimizin yansımaları... sözü fazla uzatmadan...notalar sizlerle olsun. Müzik sadece Play, Pause, Stop değildir....Müziğinize sahip çıkın...
Maşina Ayın Albümü
Mogwai – Original Soundtrack “Zidane:A 21st Century Portrait” (PIAS-Equinox Müzik)

Türler üstülük bakımından ele alınması gereken bir örnek ile karşı karşıyayız. 1996 yılından bu yana gizli bir teşkilat edasında, makromize ses mühendisliğini, keskin gitar riffleri, törpülenmemiş sekanslar ile tertip eden, haşa saygıda kusur edemeyeceğimiz Mogwai grubu Mr.Beast albümünün ardından bu sefer de Zinedine Zidane'ın "A 21st Century Portrait" dökümanterinin soundtrack çalışması ile sevenlerinin karşısında. Mogwai söz'ün kararında kullanmaları ve ekseriyet enstrümantal kompozisyonların içerisinde zerk edilmiş bulunan deneysel vokal yamaları ile kavramsal müziğin önderlerinden. Biteviye ve öylesine şekilden şekile girmiş formlar yerine, dinledikçe ayırdına varacağınız pek çok alt katmanı, hikayeyi, söz öbeğini ulaştırmayı bahsettikleri "ciddi gitar müziği" ile beraber dinletmeye devam ediyorlar. Bu minvalde bu satırlara sığamayacak pek çok ayrıntıyı Phonem kapsamında 28 Ekim tarihinde İstanbul'da paylaşmışlardı. Soundtrack, Mogwai'nin müziğini takip edenlerin bildiği üzere bir dökümanter için kurgulamış oldukları ilk özel çalışma.

Zidane "A 21 st Century Portrait", Douglas Gordon ile Phillipe Parreno'nun yönettiği ve Cannes Film Festivalinde yarışma dışı özel gösterimi gerçekleştirilmiş bir çalışma. Zinedine Zidane'ın 23 Nisan 2005 tarihinde Real Madrid ile Villareal maçının, sinematograf Darius Khondji tarafınadan idare edilen 17 farklı kamera ile gerçekleştirilen özel bir teknik ile çekimini barındırıyor. Bir futbol maçı süresinde gerçekleştirilen dış çekimlerin katkısıyla farklı bir kurguyu ortaya koymayı başarıyor. Kitlelerin afyonu temasıyla odaklanmış futbol endüstrisinin de yamacında farklı bir figürün, ustalığı ve yaşamsal verileri birer birer ekrana sunuluyor. Filmin etkisini arttıran unsurlardan biri de tabii ki onu daha anlamlı kılan müziği oluşturuyor. Stuart Braithwaite'in deyişi ile farklı şeylerde kullanılmış olan müziklerinin ilk defa yüreklerinden geçen bir işle bağlantılandırılması onları bu projenin içerisinde yer almaları konusunda heveslendirmeye yeterli kılmış. Sinematografik yansımaların betimlendiği çalışmadan sesler arasında işlenen naifliği, sizi o ana adapte eden ağır çekim “7.25” , klavyenin siyah/beyazlığını yalın, aynen daha önce tatbik ettiğimiz deneysellik ile bütünleyen “Time And A Half”, dinlemesi özen gerektiren, gerçek seslerin noise sularına salınıldığı yaklaşık yarım saatlik “Black Spider 2” albümde ön plana çıkan çalışmalardan. Hiçbiryerin müziğinde kendine yer bulmak isteyen okurlarımıza Mogwai -tüm albümleri- nin Zidane "A 21st Century Portrait" çalışması önerimizdir.
Maşina Ayın Kırkbeşliği
Move D – Anne Will Remixes Part 1 (Liebe*Detail Spezial)

Sesler arasında seyyahlığın sonsuzluğunu irdeleyen bir etiket Liebe*Detail. Farklı tematik yapılandırmaları ile şimdinin minimal techno sahnesinde çokça uygulanmakta olan Split EP geleneğinin de başatlarından. Plağın iki yüzünü, birbirleri ile ilintili prodüktörlere emanet ederek farklı ses temaslarının ortaya konmasını, nitelikli çalışmaların daha çok dinleyiciye ulaşabilmesi için bir aracı olarak kullanmaktalar. Minimal Techno’nun geniş tutulmuş bir özeti kıvamındaki çalışma dizininin ardından etiket bu sefer Spezial tamlamasını da ekleyerek yeni bir serüvenin başlangıcını veriyor.

Minimal elektronik müziğin giderek bir örnekleşmesinin aksine, ayrıntılarda işlenmiş olan yansımaları dinleyicilerle paylaşan bir isim Move D aka David Moufang serinin ilk konuğu. 1992 yılından bu yana gerek kendi etiketi olan Source Records ile gerekse de Jonas Grossmann ile Deep Space Network, Kai Kroker (aka Rawell) ve Jamie Hodge ile Studio Pankow ve Ambient’ın isim babalarından Pete Namlook ile elektronik müziğin enginliğinden sesleri ortaya çıkaran bir prodüktör.

Liebe*Detail etiketinden 2005 yılında yayınlanmış olan Anne Will’in Vincenzo, Argy ve Lawrence tarafından gerçekleştirilen remiksleri plakta yer almakta. Ağırlıklı olarak deep house sahnesinde ve Dessous Recordings etiketiyle yayınlamış çalışmaları ile dikkat çeken Vincenzo, orjinal versiyonu muhafaza ederek, kotardığı derin kurgusu ile parçanın house’a en yakın dönüşümünü gerçekleştiriyor. Ses kolajlamadaki yetisi ile Hamburg minimal sahnesinin medar-ı iftiharı olan Lawrence, kendi ses kompozisyonunu bu sefer de Anne Will içerisinde kullanmış sonuç ise House dinleyicilerini tatmin edecek kadar yetkin.Bu iki ismin yanı sıra Rum prodüktör Argy’nin de giderek daha kuvvetli bass düzeneklerinin menziline dahil olduğu nu skool versiyonu parçanın her prodüktörün elinde ne kadar farklı noktaları ulaştırabileceğinin kanıtını oluşturuyor. Çalışmanın ikinci ayağı olan Part 2 ise Denis Karimani (Remute), My My ve Jackmate’in düzenlemeleri ile 19 Mart tarihinde yayınlanacak.

Maşina Ayın Günce Sitesi
Alçak Basınç http://alcakbasinc.blogspot.com/
Internet, en yalın haliyle bile negatif yüklemlere açık bir platform olarak algılanabilmekte. Sözel ve Görsel olarak pek çok ayrıntının gelişigüzel bir şekilde salınıldığı bir uçsuz vâha. Böylesi komplike bir sistemin paramparça olmasını engellleyen çabalar biraz daha ön plana çekilirse sanırız vehamet duyulması gerekenlerden daha çok ilgilenebilinecek derin bilgi kapsüllerini gündelik yaşantımızda yardımcı olarak kullanmaya daha çok alışacağız.
Müzik’te bu çok katmanlı sunumlandırma biçemlerinden kendi doğrularını keşfedebilmiş isimler ile ses emektarları artık daha çabuk bizlerin beğenisine sunuluyor. Boyalı basın denilen ve ancak tek sütünda binlerce dolarlık promosyon materyali gözlemiyle sunulan, alınız tüketiniz daha da çok tüketiniz tenkitleriyle ambalajlanmış müziğin alternatifini böylesi web sitelerine, ağ güncelerine borçluyuz. Modern müziğin en geniş çaplı tanımlandırmaları, eğlendirici, ironik yanları ile çapıcı örnekleri, sözlerin karşısında hiçbir sahte imajın dayatılamayacağının altını çizen örnekler bir kaç tıklama uzağımızda.
Bu başlık altında sizlere mümkün olduğunca, ülkemiz sınırları dahilinde alternatif/elektronik müziklerin yazınsallığına boyut katan günceleri irdelemeye çalışıyoruz. Müziğin belirli bir zümre için değil, ilgili olmaya çabalayan, edinip bir kenara not etmeyi seven, yeterli İngilizce bilgisine sahip olmadan da şarkılar hakkında ayrıntılara ulaşabilmeyi kolaylaştıran örnekleri genişletmeye devam ediyoruz. Edeceğiz.
Bu sayımızın konuğu da, yıllardır Roll, Bant, Rolling Stone gibi müzik dergiciliğinin sayılı yayın organlarında yazıları ile katkı sağlamış bir isim olan Harun İzer’in Alçak Basınç güncesi. İzer, yazarlığının yanı sıra, seçkisi ile sadık bir dinleyici kitlesine vaazlar verdiği Dogztar gecelerinin de Dj’liği,İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nda ise caz festivali projesinde ise profesyonelliğini konuşturmasının neticesini, tartımlarını, inceleme ve gözlemlerini bu çalışmada takipçilerine sunuyor.
Elektro’nun giderek eriyik bir hal içerisinde indie’nin sert gitarları içerisine harman edilmesinin neticeleri, geçtiğimiz sene 4.düzenlenmiş olan Phonem Elektronik Müzik platosunun ardından bilmediklerimize işaret eden kulis muhabbetlerine, daha yeni çıktı bunlar kabilinden yeni topluluklar hakkında detaylı yazılara ulaşabileceğiniz bir günce. Henüz ikinci ayında olmasına karşın (daha öncesi websitesi.blogspot.com) yalın ve temiz Türkçe ile kotarılmış bir müzik kaynağı arayan okurlarımıza öneririz.

Maşina TamPUAN
Aylık olarak Elektron Maşina’nın gözde isimleri, takipçisi olunan dj’lerden seçkiler.. en çok dinlediklerimizden örnekler
Lawrence-Playlist For February (Dial)
1.) Pigon – May In Little Albio Street (Dial)
2.) Daniel Stefanik & Tasnadi – Doch Nicht (Cargo Edition)
3.) Networldaquarium – Rox (Delsin Records)
4.) Convextion – Astrum (Down Low)
5.) Jerome – Boom Bap (Intacto)
6.) Pantha Du Prince – Asha (Dial)
7.) Move D – Anne Will (Lawrence Remix) (Liebe*Detail Spezial)
8.) Benjamin Fehr/ FFWD – Consequences (Villalobos Remix) (Catenaccio Records)
9.) Shed – Stars (Shawn Rudiman Mix) (Solocation Records)
10.) Rejected – SL3 (Rejected Music)

Elektron Maşina TamPuan

1.) Safety Scissors - Where Is Germany & How Do I Get There (Ellen Allien Germany Remix) (BPitch Control)
2.) Misc. – Camera Obscura (Cereal Killers)
3.) Onur Özer – Allegro Energico (Vakant)
4.) Gui Boratto – Atol (Hardfloor Remix) (Harthouse Mannheim)
5.) Klockworks – Glandula Piti (Klockworks)
6.) Automat – Prelude 4 (Karat)
7.) Claude VonStroke – Who’s Afraid Of Detroit ? (Kevin Saunderson Remix) (Dirtybird)
8.) Carsten Jost – Love (Dial)
9.) Ellen Allien & Apparat – Red Planets (BPitch Control)
10.) Serafim Tsotsonis – Wood Street (Klik Records)

Maşina Ağ Gezgini
Mogwai
Mogwai At Myspace
Zidane "A 21st Century Portrait" Official Site
Move D
Move D At Source Records
Source Records
Liebe * Detail
Anne Will Remixes Part 2
Elektronmaşina daha önce Trendsetter Dergisi Mart 2007 tarihli nüshasında yayınlanmıştır. Yayınlamış makale dizisi içerisinde okuyamamış takipçilerimiz için şimdi Deuss Makina'da...

Comments