sesli meram 089 -- in_stant_s

kay(ıp)bedenler k/lan+-dereasonable (vv)arp presents
sesli_meram_089_//_in_stant_s

18 ağustos 2016 perşembe gecesi "canlı" yayınlanmış programın parça dizinidir.

/////sesli meram muhteviyatı\\\\\
01. Eivind Aarset - Rask (Jazzland Recordings)
02. Zun - Solar Incantation (Small Stone Records)
03. Zun - Come Through The Water (Small Stone Records)
04. Minor Victories - Breaking My Light (Fat Possum Records)
05. Minor Victories - For You Always (Fat Possum Records)
06. Mogwai - Weak Force (Rock Action Records)
07. Mogwai - Tzar (Rock Action Records)


/////ar-zi-hal
"Kesintisizleştirilen tüm yıldırı, her günü kanla yıkama isteği, yaşamın değil tükenişin giderek kutsanması ve peyderpey türetilen linç teşvikleriyle birlikte bir uzamın dönüşümünde, geriye dönülemeyecek odakların arşınlatılmasıdır yara üstüne yara ekleten. Darbe yıkımı, karşıt olan hamlelerin bu devlet güncesinde yeniden biçimlendirilmesi o savaşımı tam da evlerimizin orta yerine taşımaktadır. İç içe geçerek artık birbirlerinin de devamı olmuş, tüm biyopolitik tehdit döngüsünün imalatını yapan iş bu klikler arası mücadelenin, “ötekilere” karşıtlıkla hemhal bir tahayyül olduğu hem gerçektir, hem de yaşamdaki konumu sabitlenendir. Çürümenin cerahati kesintisiz, cerahatin korkulara galebe çalması artık hiç bitimsiz, kurgunun iğfali / ol zapturaptı aralıksızdır. Yeni Türkiye ölümündür.

Yeni Türkiye o sahnelere çağrılan, hep davet beklermiş gibi kenarda bekleyen tüm ol dünün katliamcı aktörleriyle beraber / hemhal, bir çukur olarak güncellenmektedir. Bir birliktelik değil zapturaptı, yıkımı, kırımı kanı yücelten bunu bir değer olarak atayanların belagati sahnelerden paylaşılandır. Gelecek, o mitinglere katılanların değil sahneden yönlendiren, kurdukları cümlelerden tüm ol –müesses nizam bildirimine düşenlerin fecaatlerinin- tahayyülü olduğu kesindir." via sesli meram blog

* akla düşenler, yola çıkıldıkça derinleşen açmazlar ve sorun yumaklarının bireyi neredeyse dakika sekmeksizin nefessiz bırakışı karşısında hala "akil" olanı aramaya devam ediyoruz. akil olanın belirli kural ve kıstaslarla belirlenmiş zümreler için özel bir armağan olmadığına inatla inanmak istiyoruz. derdimiz meramın görünür kılınabilmesi. bahis açtıklarımız anaakımın yüz göz olmaya tenezzül etmedikleri. etmekten bir özenle koşar adım kaçındığı şeyler olmaya devam ediyor günahıyla sevabıyla ve yazabildiğimiz kadarıyla fark edilebilir ayrıntılar ile dönüştürücü, ayrıksı duruşların sebeplerini irdeleyerek endişe giderici, tanımlanmamış olanı arz etmeye çabalayarak yardımcı olmaya sesli meram // deuss ex machina ile devam...iyi haftalar...

allame-i ulul arz’dan ara nağmeler
okuma parçası
Sesli Meram / Deuss Ex Machina Kayıt Bloku.. Geçtiğimiz Günlerden Ses ve Söz - Podcasts
Turkey: Mounting Security Operation Deaths - Human Rights Watch
2015 Hak İhlalleri İzleme Raporu - Protestan Kiliseler Derneği
Amnesty International State Of The World 2015-2016 - Amnesty Usa
2015 İnsan Hakları İhlalleri Raporu - İnsan Hakları Derneği
TİHV / İHD: Sokağa Çıkma Yasağı Bilançosu: 1425 Ölü, 2583 Yaralı - Evrensel
Kimse Kimseyi Kandırmadı - Yetvart DANZİKYAN - Agos
Daha Kaç Ceylan Daha Kaç Hüseyin Utku... - Berrin SÖNMEZ - Duvar
Günlerden Özgür Gündem - Akın OLGUN - Jiyan
Ağır Olalım Molla Desinler! - M. Ender ÖNDEŞ - Özgür Gündem
Şebnem Korur Fincancı: Herkes Cehenneme Yüzünü Çevirmiş Durumda - Yetvart DANZİKYAN - Agos
Aylan’ın Katili ve FETÖ Meselesi - Kadir CANGIZBAY - Birgün
Ceylan’a Barış Borcumuz Var - Mustafa İŞİTMEZ - Jiyan
Roboski’nin Paşaları - Kemal GÖKTAŞ - Cumhuriyet
Aslı Erdoğan Tutuklandı - Agos
#AslıErdoğan'dan İlk Mesaj: Yazılarım Barış Köprüsüdür - Özgür Gündem
Chomsky: Türkiye’de Yaşananlar Tehlikeli ve Endişe Verici - Direnişteyiz
Ragıp Zarakolu’na Da Polis Baskını - İMC
Turkey Crackdown Chronicle: Week Of August 14 - Özgür ÖĞRET - CPJ
#ÖzgürGündem Gazetesine Yapılan Baskına İlişkin Açıklamamızdır - Özgürlükçü Hukukçular Derneği
Özgür Gündem Yedi Merkezde Sekiz Sayfa Hazırlanacak - Bianet
Hüseyin Aykol’un Özgür Gündem’de Yayımlanamayan Yazısı: Sürgünler Hız Kesmiyor - Direnişteyiz
Belediyelere Kayyum: Fabrika Ayarlarına Dönüş - Cuma ÇİÇEK - Birikim Dergisi
Türkiyenin Başındaki Bela...! - Halil SAVDA - Cizre Postası
Ceylanpınar'da Kuşku Artıyor - Ayşe YILDIRIM - Cumhuriyet
What’s It Like Living In Turkey One Month After The Failed Coup? - Carmen FISHWICK / James WALSH - The Guardian
Taking Turkey Seriously - Carl BLIDT - European Council On Foreign Relations
Yara ile Bıçak - Ali TOPUZ - Utay
Erdoğan’ın Değişmeyen Düşmanı: Kürtler... - Ergün BABAHAN - Yeni Özgür Politika
Ziya Pir: Kürtler Türkiye'nin Dışına İtiliyor - ANF
Her Şey Değişiyor Suriye'ye Kürtsüz Barış Yaklaşımı Değişmiyor - Yannis V. YAYLALI - Direnişteyiz
Kırmızı Çizgiler Aşılırken Kürt Koridoru Mümkün Mü? - İbrahim VARLI - Birgün
#YPG Genel Komutanlığın'dan Haseke Olayları Hakkında Açıklama - YPG Rojava
Nerede, Nasıl Havaya Uçtu Bu Otobüs? - Ümit Kıvanç - Duvar
Soykırım ve ‘‘İştirak’’ Meselesi - Halil TURHANLI - Agos
Dink Cinayeti Zanlısı Nasıl Cizre Emniyet Müdürü Yapıldı! - Celal BAŞLANGIÇ - Duvar
Menbicli Kadınların Anlattıkları Kan Donduruyor, Günde 150 Kişi… - Peyama Kurd
Emin Pazarcı İşkence Yöntemi Olan Tecavüzü İlişki Zannediyor - Burcu KARAKAŞ - Journo
Hande Kader’in Katili Hanginizin Evinden Çıkacak? - Zeynep AKKUŞ - KaosGL
Bu Koca Dünyaya Eşcinselleri, Transları Neden Sığdıramıyoruz? - Nurcan BAYSAL - T24
Hande Kader’in Ardından: Öldürülen Bir Trans Kadın Olunca - Kemal ÖRDEK - KaosGL
Edgar Morin: “Uygarlık Değiştirmenin Zamanı Geldi” - Denis LAFAY  – La Tribune / Çeviri: Haldun BAYRI - Medyascope.tv
Küresel Şehirlerden Post-Apokaliptik Manzaralar - Kırmızı Tilki
Uluslararası Yatırımlar ve Demokrasi: Düşündüğünüz Gibi Değil! - Ümit AKÇAY - Kriz Notları
Ali Çarkoğlu: “Siyaset Bilimcinin İşi Kâhinlik Değildir” - Emrah GÖKER - Modus Operandi
Bir Distopya Olarak Türkiye – Neden Buradayız Hâlâ? - Hamza Celalettin OKUMUŞ - Ne Okuyorum?
Twitter Refuses To Explain Censorship Of Verified Journalist Accounts In Post-Coup Turkey - Efe Kerem SÖZERİ - Daily Dot
BirGün, Fatih'te Bu Sorunun Yanıtını Aradı: Demokrasi Nöbetine Neden Katıldılar? - Erk ACARER - Birgün
Cioran’ın Haklı Öfkesi - Emek EREZ - Gazete Duvar
Gecenin Karanlığı Tüylerim Diken Diken - Rahmi ÖĞDÜL - Birgün
Bakkal - Kerem KAMOĞLU - İştirakî
"Siyasal Muhayyile ve Paris Komünü" - Yunus YÜCEL - Birgün Kitap - Metis Yayınları

sesli meram // deuss ex machina genelgeçer disiplinlerden uzakta kalarak, deneysel öğeler ihtiva eden tüm müzik turlerine sonuna kadar kapısı açık bir yapılandırmayı sunmaya gayret eder. bu bağlamda ambient’dan - weird folk’a uzanan ses seceresinden alıntıları her perşembe akşamı 21.00-22.00 saatleri (gmt +2) arasında canli olarak nor radyo'dan iliştirmeye devam ediyoruz.

her türlü eleştiri, öneri vs .için iletişim kanallarımız;
nor radyopromo inquiriesmakina dairesi
---------------------------------------------------------
/////görsel hem mapusta hem torna tezgahında... (çıkartma) - iç mihrak

/////poemé
Anlar - Jorge Luis BORGES

Eğer, yeniden başlayabilseydim yaşamaya,
İkincisinde, daha çok hata yapardım.
Kusursuz olmaya çalışmaz, sırtüstü yatardım.
Neşeli olurdum, ilkinde olmadığım kadar,
Çok az şeyi
Ciddiyetle yapardım.
Temizlik sorun bile olmazdı asla.
Daha çok riske girerdim.
Seyahat ederdim daha fazla.
Daha çok güneş doğuşu izler,
Daha çok dağa tırmanır, daha çok nehirde yüzerdim.
Görmediğim bir çok yere giderdim.
Dondurma yerdim doyasıya ve daha az bezelye.
Gerçek sorunlarım olurdu hayali olanların yerine.
Yaşamın her anını gerçek ve verimli kılan insanlardandım ben.
Yeniden başlayabilseydim eğer, yalnız mutlu anlarım olurdu.
Farkında mısınız bilmem. Yaşam budur zaten.
Anlar, sadece anlar. Siz de anı yaşayın.
Hiçbir yere yanında termometre, su, şemsiye ve paraşüt almadan,
Gitmeyen insanlardandım ben.
Yeniden başlayabilseydim eğer, hiçbir şey taşımazdım.
Eğer yeniden başlayabilseydim,
İlkbaharda pabuçlarımı fırlatır atardım.
Ve sonbahar bitene kadar yürürdüm çıplak ayaklarla.
Bilinmeyen yollar keşfeder, güneşin tadına varır,
Çocuklarla oynardım, bir şansım olsaydı eğer.
Ama işte 85'indeyim ve biliyorum...
ÖLÜYORUM...

kaynak

Comments