Deuss Ex Machina # 127 @ Dinamo 103.8

Kay(ıp)Bedenler K/lan+-deReasonable (VV)arp Presents
Deuss_Ex_Machina_127_-Questa_Momento_Dureræ_Un_Corson_Della_Vita_Part 2

05 Haziran 2006 Pazartesi gecesi yayınlanacak programın playlistidir.
>>>>>Musique
1-Boc Scadet-Falling Foals (Bitlab Records)
2-Inxec-Bitter Sweet (Contexterrior)
3-Soylent Green-Afterall (Playhouse)
4-Markus Guentner-Options 2 (Ziggy Kinder Remix) (Ware)
5-Tahiti 80-Changes (Swayzak Darkfarmer Remix) (Studio !K7)
6-Iñaqui Marin-Automato (Regular)
7-Pablo Bolivar-Contact (Regular)
8-Lazy Fat People-Big City (Mirko’s Tool) (Border Community)
9-Ten And Tracer-Sz (Bitlab Records)
10-Deadbeat-Untitled (~scape)
11-Alex Under-Multiplicanciones C1 (Apnea)

Questa_Momento_Dureræ_Un_Corson_Della_Vita_Part 2_Bölüm(127)-Zihin-Akıl Akilane-Deneme-Keşfetme-Duvara-Çarpma-Etme-Bulma-Realist-Gerçeklik-Ya da Kurgusallığın Seremonisi Kakafonik Spektromon

“Bana beni gösterdin, Ve kendi gönlümde, Gizli derin yaralar açıldı. Ve bulanık gözlerimin önünde, Yatıştıran, arınmış bir ay doğunca, Kaya duvarları ve ıslak çalılıklar, Eski Çağlara ait, Gümüşrengi gölgeleri yansıttılar, Ve dindirdiler, İzlenimin yoğun duygularını…” Faust- J.Wolfgang von Goethe’nin (Öteki Yayınevi) eserinden alıntılanmıştır.

Enternasyonel gürül/(tü)gürül çağlama clicks,cuts,micro,id,neo galactica,space tunes, indie,mini-m@l-esenlikle dinleyiniz.-misak

Her türlü eleştiri,öneri vs .için iletişim kanallarımız;

info@dinamo.fm - http://www.dinamo.fm/cx_deuss@yahoo.com -http://deuss-makina.blogspot.com/

Her Pazartesi Gecesi 23:00 -24:00 arası Dinamo 103.8
---------------------------------------------------------
>>>>>Info
Gör/Sel_ Rasat-Keşfetmek-İçin-Bakan...
http://blog.jinkyart.com.au/photos2/umb1.jpg
Kaynak :
http://blog.jinkyart.com.au/ ©•Jinky Art 2006

>>>>>Poéme
Aslıma Karışıp Toprak Olunca – Aşık Veysel ŞATIROĞLU


Aslıma karışıp toprak olunca
Çiçek olur mezarımı süslerim
Dağlar yeşil giyer bulutlar ağlar
Gök yüzünde dalgalanır seslerim

Ne zaman toprakla birleşir cismim
Cümle mahluk ile bir olur ismim
Ne hasudum kalır ne de bir hasmım
Eski düşmanlarım olur dostlarım

Evvel de topraktır sonra da adım
Geldim gittim bu sahnede oynadım
Türlü türlü tebdilata uğradım
Gahi viran şen olurdu postlarım

Benden ayrılınca kin ve buğuzum
Herkese güzellik gösterir yüzüm
Topraktır cesedim güneştir özüm
Hava yağmur uyandırır hislerim

Alemler alemi ölçer biçerler
Hamını hasını eller seçerler
Bu dünya fanidir konar göçerler
Veysel der ki gel barışak küslerim

Comments

Anonymous said…
Beni Hor Görme..


Beni hor görme kardeşim
Sen altınsın ben tunç muyum
Aynı vardan var olmuşuz
Sen gümüşsün ben saç mıyım

Ne var ise sende bende
Aynı varlık her bedende
Yarin mezara gidende
Sen toksun da be aç miyim

Kimi molla kimi derviş
Allah bize neler vermiş
Kimi arı çiçek dermiş
Sen balsın da ben çeç miyim

Topraktandır cümle beden
Nefsini öldür ölmeden
Böyle emretmiş yaradan
Sen kalemsin ben uç muyum

Tabiata Veysel aşık
Topraktan olduk kardaşık
Aynı yolcuyuz yoldaşık
Sen yolcusun ben baç mıyım?

..
Biz, buralı olmak ve farkında mıyız kendi cevherimizin aslolan yok olup gitmeden bu cihanda bir hoş seda kondurabilmek, yüreğine sağlık.
Anonymous said…
ananemiz yetistirdi bizi. bu topraklar hep bizim buyuttu. nedense ona hep kotu gozle bakıyoruz.
ve tracklistle alakadar, pablo bolivar ve ayni jenerasyon muzisyenler hakkinda:
belli ki eskiyi cok dinlemisler, dinledikleri gibi olmak ozeldir anliyorum[mutlaka kotu birsey degil]. sesler daha acik. dikkat eddilirse zaman gectikce sesler daha da aciliyor. 80lerden gunumuze neydi ne oldu. fakat teknik olarak cok rahatsız edici buluyorum. nasıl desem, yanlis anlasilmasin ama bir ep de mutlaka bir trackte bayagi amator calismalar oluyor. peki ndn?
Moldarashanu, günceme görüş belirttiğin için teşekkür ederim.
Belirttiğin üzere eskinin farkına varamıyoruz hep bir kendimizi ilerletme konusunda takıntılı bir dönüşüm içerisinde yer aldığımızdan ardımıza bakmıyoruz. Pablo Bolivar gibi yeni isimlerde örnek vermişsin. Onun gibi yeni isimlerin albüm kayıtlarında kaçınılmaz olarak bir eski'techno' tınılarını yada esinlenmeleri keşfediyoruz. Bu da kendi yollarını çizerken aslında bizdeki üretimlerde ancak şimdilerde hasıl olan ben bir kökden yetiştim ve bunun üzerine kendi yolumu çizebilirim tezinin de bire bir yansıması. Kendi yolunu oluştururken de hele ki bu kadar ıncığı cıncığı çıkarılmış bir yerlerde modern progressive olarak mimlenmeye kadar ilerletilen her haükarda drug & roll bağlantısı kurulan ama ayrıntıları incelendiğinde aslolanın es geçildiği kısacası müziği değil gerisini tartıştığımız Bizim Elektronik sahnemiz içerisinde böylesi "cesur" adımlar senin de yapmış olduğun gibi işin "farkında" olup tuzağa düşmeyen sağlam müzisyenler ile dar açılımlardan yırtılabilir. Bunun yanında son bölümde belirttiğin gibi bir sanatçıyı keşfediyoruz. Bunun bir iki ep'si çok güzel bir şekilde seni bir "mood"a sokarken en önemlisi hissiyatı yansıtırken üçüncü basmakta her bir tekrarlama bir örneklenme vakasına yada dinlemiştim ben bunları der buluyoruz kendimizi son örnek Gabriel Ananda gibi. Yeni olmak demek bir yerde yarı profesyonellik bana göre. Amatörlüğün getirmiş olduğu o müzik ateşi dediğimiz illet giderek mekanikleşmeden önceki son dönemeç. Seslerin yansıtılması ve bir bütün haline donüştürülürken aslından dönüştürmeden kopyalanırsa amatörlüğü de beraberinde getiriyor. Çünkü bir şey olmak isteyen pek çok isim birilerini kendine model olarak beliritiyor. Örnek belliyor. Uzunca bir tartışma aslında ama benim bugüne kadar edindiğim izlenimler araştırdığım müziğin köklerinde hep bir yarım "puzzle" etkisinin olması da bazen bu şekilde oluşan müizkal yansımalardan meydana geliyor. Son bir öneri ile bitireyim.
Sabahat Akkiraz gibi 20 yılı aşkın bir süredir Anadolu kültürünü yansıtmaya çabalayan ve her seferinde kendini dönüştürmeyi başarabilecek kadar işine sadık, mütevaziliği elinden bırakmayan sanatçının Murat Uncuoğlu, Dj Yakuza'nın Orient Expressions'ı ile oluşturduğu Külliyat albümü bu köklerin aslında gerekli ve yetenekli eller arasında nasıl da yücelebileceğini gösteriyor. İyi Müziğin her daim bizlere ulaşabilmesi dileğimle
Selamlar