Deuss Ex Machina #137


Kay(ıp)bedenler K/lan+-Dereasonable (VV)arp Presents
Deuss Ex Machina #137-Jus'Keep Me Till You Hear Silence

21 Ağustos 2006 Pazartesi gecesi yayınlanmış programın parça dizinidir.

>>>>>Musique
1-Tufan Demir-Happy Starlight/It's Hip (Edit) (Demo-CD-R)
2-Junior Boys-In The Morning (Alex Smoke Remix) (Domino Recordings USA)
3-Ellen Allien & Apparat-Jet (Ben Klock Remix) (Exclusive) (BPitch Control)
4-Alex Smoke-Snider (Soma Quality Recordings)
5-Dario Zenker-Chikeria (Esperanza Records)
6-Alland Byallo-Capped Synapse (Phonique Remix) (Classic Of the Week) (Loco United)
7-Paul Kalkbrenner-Queer Fellow (Ellen Allien & Apparat Remix) (BPitch Control)
8-Jona-Someone Put The Light On (Claude's Fly Like an Angel Remix) (Dirtybird Promo)

Jus'Keep Me Till You Hear Silence_Bölüm(137)_-_Organik Dokulu Betonarmik Aromalı Yaşam Sahasında Bir Titreşim Girişimi Yel Kaldırmayan Sıcağa Kafa Tutarcasına

"Deuss Ex Machina bir form olarak ilk emeklemesinden bu yana geçen süre içerisinde elektronik müziğin çehresini oluşturan enginlikten notaları paylaşmaya çabaladı. Geçtiğimiz Pazartesi gecesi de 3 saatlik bir maratonun ardından yapmış olduğumuz fikir teatrisinde de bu vurgunun üzerinde ısrarla durmam gerektiği konusuna kanaat getirdim.Uzun cümlelerime burada da katlanıp okumakta olduğunuz için bu vesileyle bir teşekkürü de ara bağlantı olarak paragrafı tamamlayayım.

Üç Saat dedim. Murat Abbas'ın hazırlayıp sunduğu Dinamo Fm'in vitrinini de oluşturan haftalık "Noize" programı içerisinde her ay tekrarlanan bir ritüele dönüşmüş bulunan ve detaylarını aşağıda "Sühan Gürer"'in mesajında okuyabileceğiniz "Dinleme Parkı"'nı gerçekleştirdik. Parça seçimleri bunları sıralamak ve bu ara içerisinde de yayında olabildiğince çok bilgiyi dinleyici ile paylaşmaya çabaladık. Her ne kadar da Ezeli Rekabet konusunda bi haber olsam da güftelerin izinden giderek daha alternatif bir sohbet ortaya koyduk :) "Dinleme Parkı"'nı oluşturan "Sühan Gürer"'in winamp dj'liğinden mixmeister dj'liğine terfisine ve bunu da "Ekşi Wave" adlı sözlüğün ikinci radyosunda hazırladığı Moog kardeşler programlarına gondermeler yaparak, bildirgeç kültüründen müziğin şemantiğine lafladık. Velhasıl kelam güzel de bir iki saat yayın gerçekleştirdik.

"Noize"-"Dinleme Parkı Özel" bölümünün ardından da saat 22.00 sularından bu sefer "Deuss Ex Machina" ile Dinamo 103.8'deydim.Şimdi önceki bildirgeçlere bakıp da saati yanlış mı yazıyor yazarımız demeyin diyerek "Deuss Ex Machina" 137. bölümden itibaren saat 22.00 de yayında olacak.Böylelikle daha çeşitli, ilerleyen günlerde kafamda tasarladığım konuk dj'li olabilirse sanatçılı özel programları da dinleyicilerle paylaşmayı amaçlıyorum.Buna mukabil eskiden hazırlamış olduğum "Label" showları gibi ayrıntılar da bu kapsam içerisinde yeniden konseptte kendini gösterecek.Her konuda olduğu gibi bu gelişim süreci hakkında da görüş ve önerilerinizi paylaşabilirsiniz.

Program içerisinde yer verdiklerime gelince; Geçtiğimiz program içerisinde "Sensible Sucker" namı ile konuk olmuş olan "Tufan Demir"'in yeni çalışmalarından "Happy Starlight/It's Hip" programın açılışını yaptı.İlk tanışlarından bu yana hemen hemen tüm yenilikçi akımlara "Geleceğin Müziği" bu diyerek sahiplenmiş "Jeremy Greenspan" ve "Johnny Dark"'dan müteşekkil ikili "Junior Boys" yer aldı. 2003 yılında "Birthday/Last Exit" kısa çaları ve deneysel musikinin yenilikçi döneminden "Christian Fennesz"'in remiksi ile adlarını duyumuş olan Sesmik Pop ile Melodika'yı ve Deneysel kurguları bir çehre içerisinde harmanlayan "Junior Boys"'un önümüzdeki ay içerisinde "Domino Recordings"'ten yayınlanacak olan ikinci uzun çalarlarının habericisi konumunda yayınlanmış "Mouse On Mars"'tan "Andi Toma"'nın prodüktörlüğünde kotarılmış "In The Morning"'in "Alex Smoke" remiksini çaldım.

Elektronik müziğin dans edilebilir kavmi içerisinde her daim ayrı bir konuma yerleştirdiğim ve her prodüksiyonu ile daha ne yapacak bu kadın dediğim, "BPitch Control"'ün demirbaşı "Ellen Allien" ile Deneysel kurgulama metodunu olabildiğince canlı alternatiflerle besleyen "Silizium" EP'sinin başarısının ardına saklanmayıp daha da ilerisini "Ellen Allien" ile beraber "Orchestra Of Bubbles"'da ortaya koymuş (bence yılın en takdire şayan albümlerinden biri) "Sascha Ring aka Apparat"'ın albümden yayınlanacak üçüncü kırkbeşlik olan "Jet" parçasının Ben Klock'un elinde yeniden biçimlenmiş remiks'i Dinamo 103.8'deydi.

Paradoksal techno müziğinin giderek daha büyük kitleleri etkilemeyi başaracak gibi görünen, göründüğün gibi ol ya da olduğun gibi görün prensibinin savunucusu minimal alemlerin İşkoç emekçisi "Alex Smoke" Paradolia'dan yayınlanan "Make My Day"'in b-side'ı olan Snider parçası, Kiko Barba'nın Esperan2 EP'sinin ardından gelen Bruno Pronsato ile gerçekleştirdiği ve Telegraph etiketinden yayınlanan The Einhorn kısa çaları ile dikkatleri üzerine toplayan prodüktör "Dario Zenker"'in "Esperanza" etiketinden yayınlanacak olan yeni kısa çaları Belong'dan yine bir b-side çalışma olan egzantrik klikler ile donanmış kasti faul tekno'su "Chikeria"; San Fransico kulüp sahnesi içerisinde gerçekleştirilen tek minimal techno-house event'ı olan [Kontrol] e imzasını atan ve Nightlight Musicten tech house takipçilerinin yakından tanıdığı Rus Asıllı Alland Byallo'nun Ocak ayı içerisinde Loco United etiketinden yayınlanmış olan Capped Synapse Ep'sinden "Phonique" imzalı remiks ve "Miami Winter Music" konferans içerisinde promosyonel olarak dağıtılmış ancak henüz piyasaya sürülmemiş Tech-funk etiketi Dirty Bird Recordings'in sahibi Claude vonStroke'un Belçika'lı Get Physical Music'in yeni isimlerinden Jonathan Troupin aka Jona'ya yaptığı "Someone Put the Light On" (Claude vonStroke's Fly Like An Angel Remix) parçası Deuss Ex Machina'nın 137. bölümünü tamamladı.

Başta belirtmiş olanı tekrar belirtmekte bir beis görmüyorum.Müzik alabildiğince geniş ve çoklu seçenekleri ile dinleyicilerini bekliyor. Dolambaçsız düz anlatım tekniklerinden algoritmik düzlemlerde ince hesaplarla kotarılmış ses kümelerine kadar enginlikle.Elimden gelen imkanlar ile daha iyi programlarda görüşebilmek ümidimle. Haftaya Dea Ex Machina'nın 7. bölümünde görüşebilmek ümidiyle. Esen Kalın..."

Allame-i Ulul Arz'dan Ara Nağmeler
Junior Boys http://www.juniorboys.net/ http://www.electrokin.com/artists/junior_boys/
Orchestra Of Bubbles http://www.orchestraofbubbles.com
Ellen Allien http://www.myspace.com/ellenallienbpc
Apparat http://www.myspace.com/apparat
*Son Bildirgeçinde Myspace için yorumlarını ve Kim Cascone'un Myspace üzerine izlenimleri okunabilir.
Alland Byallo http://www.allandbyallo.com/ http://www.nightlightmusic.net
Calude vonStroke http://www.dirtybirdrecords.com http://www.myspace.com/claudevonstroke

Enternasyonel Gürül/(tü)Gürül Çağlama Clicks,Cuts,Micro,Id,Neo Galactica,Space Tunes, Indie,Mini-m@l,Textart,64 Bit Konvasiyonel Techno Musikileri-Esenlikle "kararında" Dinleyiniz.-Misak

Her Türlü Eleştiri,Öneri vs .İçin İletişim Kanallarımız;
info@dinamo.fm - www.dinamo.fmmisak@dinamo.fm
http://deuss-makina.blogspot.com

Her Pazartesi Gecesi 22:00 -23:00 arası Dinamo 103.8
---------------------------------------------------------
>>>>>Info
gör/sel_Didaktik-Test-Dikdaktik-Tset-Deneme-1-2
Photo Courtesy From-http://bohman.blogspot.com
Copyright Linus BOHMAN 2006

>>>>>Poemé

Yol - Pablo NERUDA

Bir gün bile uzak olma gün uzun
Gün uzun anlatamayacağım kadar
Trenler bir yerlerde uyuduğunda
İnsanlar garlarda nasıl beklerse, öyle beklerim seni

Bir saat bile gitme gidersen uykusuzluk
Damla damla birikir o saatte
Ve bir evi arayan bütün duman
Yitik yüreğimi öldürmeye gelir belki de

Kırılmasın kumun üstünde görüntün
Göz kapakların bensiz uçmasın
Bir dakika bile gitme sevdiğim

Bir an
Bile uzaklaşsan
Dünyayı dolaşırım yalvarmak için sana
Ya dön ya da bırak öleyim diye

Comments

Bettydir said…
"yüzlerce yarayla kaldım onca aşk ölüsü içinde
dinmedim, dinlemedim
yeniden bedenlendim
dünyanın verdikleriyle
arttım eksildim.
yazılmışın izinde
kalbimden önce
yaralarıma güvendim
zamanı etimle değil, ruhumla bildim
paha biçemem öğrendiklerime
bulut kadar muğlak
kanat kadar sade
kendinden uçmanın ilmine erdim
hem ruhum hem bedenin telaşına
kaç gömlek dağlandı tende
sonuncusunu seninle giydim.
gelirsen yolum genişler
gelmezsen hayalini severim
yanmaktan korkmam
ben bu aşka sağ çıktığım yerlerden geldim.."

der Murathan Mungan..
Az insan tanıdım;
Dediklerinden kendime bir pay çıkarabileceğim.
Az insan tanıdım;
Öksürse bende yaraların açıldığı.
Dertleneceğim derdimi açabileceğim.
Az insan tanıdım;
Keşkelerle hesaplaşmayı başka baharlara bırakmamış.
Az insan tanıdım;
Yaşının olgunluğuna pek çoklarından erken ulaşmış
Az insan tanıdım;
Sabahat'i, Morrisey'i, Ilgahan'ı, Replikas'ı tanıyıp manalandıranını.
Az insan tanıdım;
Sessizliğin içerisinde Kendi Nirvana'sına ulaşanı
Sessizdim,
Çoğaldım,
Çok İnsan Tanımadım
Azımdan Bir Tutamda Senden Kaptım.
Doğum Günün Nice Nice Kutlu Olsun
Ebeet!