Wednesday, September 27, 2006

Deuss Ex Machina # 142 - Noch Mal Minimal


Kay(ıp)bedenler K/lan+-Dereasonable (VV)arp Presents
Deuss_Ex_Machina_142_-_Noch Mal Minimal Noch Leben Centronal

25 Eylül 2006 Pazartesi gecesi "canlı" yayınlanan programın parça dizinidir.

>>>>>Musique
>1<--Vicknoise-Last Night At Flamingo (Factor City)
>2<--Format: B-Cosa Nostra Funk (Opossum Recordings)
>3<--Claude VonStroke-Who's Afraid Of Detroit? (Dirtybird)
>4<--Sandiego-L'Angolo Del Rigidi (Classwork)
>5<--Lod aka Luis Ortiz-Detroitmnml_seq2 (Modelisme Records)
>6<--Fino Attack-Schanzimann (Finoattack.com)
>7<--Shed-Selection One (Solocation Records)
>8<--Davide Squillace-City Slice (MiniSketch)
>9<--Antilôpè-Freak A Della (Björn Stolpmann Remix) (Opossum Recordings)
>10<--Vicknoise-Winter On Sunset Blvd. (Factor City)

Noch Mal Minimal Noch Leben Centronal-Bölüm(142)-Blu'Mon'Dieu-Tekil-Bi Çare Kalmadan Yoluna Devam Etmek-Sana Seni Unutturacak Kadar Un-Ufaklıklara. Epsiode-Sonsuz

>>>>>Bildirgeç

"Detroit ve Techno. Biri öbüründen ayrılamayacak kadar içiçe geçmiş olan müzikal destinasyonların zamanesinden bu yana ev sahipliği yapmış efsane endüstriyel ikon-şehir.
Diğeri terimsel olarak karşımıza çıktığı her kıtada kendini var eden topraklardan izleri biteviye döngülerin içeisinde dahi inceden sezinleten bir müzikal tür.

Sonlandırılamayan ve bir nebze olsun yerinde durmamak konusunda ısrarcı tutumlar sergileyen prodüktör cenahının ve onların izlerinden yürüyen yeni isimlerin sımsıkı bağlı kaldıkları, jenerasyonlar arası kastları ile resmen olmasa da gayr-i resmi olarak bir soy ağacı ortada olan bir tema Detroit Techno'su. A'sından Z'sine kadar sürebilecek onlarca sayfalık detaylandırmalar konuşmalar ve konuşulanlar, mülakatlar anektodlar ile elektronik müziğin moderneleşmesindeki ve biraz daha çabuk Avrupa'da kabul görmesindeki etkinliğini dikkate alarak her hafta farklı tonlarda ses vermeye çabalayan "tekinsiz halet-i ruhiyelerde şöbiyet kıvamında musikiler" mottolu Deuss Ex Machina'nın Eylül ayındaki son programı olan 142.bölümü Detroit Techno'nun giderek etkileşimini ve bir titreşim olarak minimal-dans müziği sahnesindeki ön planda yer almaya başlayan denemelerinden birer seçki sizlerle oldu.

Var olanı değerlendirmek konusunda, edinilen tüm bilgiler ışığında takpçisi ve savunucusu olunması beklenen elektronik müzik dinleyiciliği için birer yön belirtme çabası olarak da değerlendirmemiz mümkün dün akşamki programı. Öylesine seri halde yayınlanan, plak dükkanlarında neredeyse her hafta değişiminin hızına, öte yandan da beatport gibi elektronik müziği temalara bölerek ve "exclusive" işlerle destekleyen mp3 siteleri sayesinde dinleme olanağına sahip olduğumuz bu çok katmanlı cevherden payımıza düşenler hakkındaki bu haftaki notlarımıza geçelim:

2004 yılından bu yana çalışmalarını Undo aka Gabriel Berlanga ile beraber gerçekleştiren Vicknoise aka Victor Palomo bu haftaki ilk konuğumuz oldu.15 yaşından bu yana müzikle haşır neşir bi isim.Genel elektronik müziğin kıyısında kalmış olan işleri dj set olarak derlediği ve pazarların ayrı bir manası olmasını sağalamış olan Moog club'da idm janrının üzerinden spesifik sentezler geliştirir.2002 yılında kadar dj'lik kariyerine devam eden sanatçı ortak bir çalışmanın altına imza atmak müziğini geliştirmek ister, sonucunda da Undo ile tanışması ile dinlediğimiz parçalarının temellerini oluşturmaya başlarlar.Çok kısa sayılabilecek olan iki senelik bir süre içerisinde gerek ortak çalışmaları gerekse de Akufen, Swat Squad ve Ellen Allien gibi elektronik müziğin önemli isimlerine yapmış oldukları remikslerdeki öznel çalışmalar ile başta İspanya olmak üzere kıta Avrupa'sında pek çok dinleyiciyi etkilemeyi başarırlar.Undo ile çalışmalarının yanında Vicknoise solo projeler de gerçekleştirir. Erken dönem idm seslerinden elektronik müziğin kuytularında keşiflere, elektro'dan deep techno'ya oradan da old skoll hardcore parçalara uzanan bir seçki sanatçının ilham listesini ve üretimlerinin ardılında yatmakta olan seslerin de kökünü ortaya çıkarıyor. Berbaer kurucusu oldukları Factor City etiketinden yayınlanan fc017 katalog numaralı Winter On Sunset Blvd. Ep'sinden aynı adlı çalışma ile Deuss Ex Machina 142'nin açılışını gerçekleştirdi. Minimal tonların üzerinde serpiştirilmiş synthesizer'dan yayılan eklektik-hipnotik "layer"lar ve ile donandığında dans için 4/4 lük bir kayıt haline dönüşen parça Detroit ses örgüsünde de kimi zaman karşımıza çıkmış olan enerjikliği doygun bir çehre ile bütünleyen sıkı parçalar kategorisine dahil olmasına olanak sağlıyor.

Franziskus Sell ve Jakob Hildenbrand'dan müteşekkil Format:B'de geçtiğimiz yıl yayınlamış oldukları hararetli senkornlar ile kotarılmış delişmen kirli-techno çalışmaları olan "Slaps" kısa çaları ile bu senenin en çok ses getirmiş olan albümlerinden birisine imzasını atmış olan Tom Clark'ın Highgrade etiketinden seslerini duyurmayı başarırlar.Aslolanın eğlence olduğuna kafalarını feci takmış görünen ikili ilerleyen dönem içerisinde yayınlamış oldukları kayıtlarda da, önce Like a Techmachine ve Isaac Newton Was Wrong parçaları ardından da Florian Meindl'ın da desteği ile Oliver Koletzki'nin Stil vor Talent etiketinden yayınadıkları tek yüz Gunface parçaları ile bu meselenin üzerinde durmaya devam ettiler. Dans edilebilirliğin belirli bir alaşımı ve izanı olmadığını bilmeyenler için de öğretici olabilecek küçük nüanslar ile donatılmış komplike bir proje olarsak seyrine devam eden ekibin yeni çalışması Lars Wickinger ile tanıdığımız bir etiket olan Opossum etiketinden Sex Drive Ep'si olarak sunuldu. Bağlı bulundukları Berlin Beat Mafia kollektifi üzerinden, tıpkı ilk günlerde yaşanmış olan heyecan unsurunu devam ettirmeye çabalayan ikilinin ses yelpazesi hakkında kısa bir ön çalışma olarak "Cosa Nostra Funk"'ı seçtik.Melodik aksamın içerisinde montelenmiş olan endüstriyel temaslar aynı zamanda coşkun dans teorileri ile bu kış adlarını daha da sık duyacağımızın ufak bir habercisi olmayı başarıyor. Yayında da belirttiğim gibi Oliver Koletzki gibi bir ustanın onayını almış bir ekip için gerisini müziğinde keşfetmenizi önerebilirim ancak.

Üçüncü önerimiz olarak, Sinergy Networks etiketi ile deneysel ile minimal müziklerin gelişimini teknolojinin yaygınlaşmasıyla bağlantılayan ve sürekli olarak yükselten, elektronik müzik sahnesi içerisinde bir sinerji'yi oluşturmayı amaçlayan ekibin mimarlarından Luis Ortiz aka Lod var. Internet vasıtasıyla global köy kavramı gibi yeni terimlerin ve Dünya'nın öbür ucunun artık sadece bir tık ötede olması gibi tanımlamalar neticesinde Sr.Replicante, Tec_Overflow, Sarah Goldfarb gibi hard-copy öncesinde sıkı çalışmaları deneme imkanı bulan isimleri keşfetmemize olanak sağlayan oluşumu harekete geçiren isim olması bir yana techno ile bağlantılı müzikal kompozisyonların peşinde 17 yaşından bu yana koşan bir emektar Luis Ortiz. Lod olarak yayınladığı çalışmalarda minimal'i de kapsamı altına alan yüzeyler içeren parçalar ile kayıtlarının peşinde olduğumuz Ortiz son çalışmasını Kompakt'ın giderek büyüyen dağıtım ağı içerisindeki Fransız etiketi Modelisme etiketi üzerinden yayınladı.Luis Ortiz is not Lod uzantısı ile yayınlanan Line-5 EP'sine de kısa değinirsek; techno'nun mahşeri kalabalıklar içerisinde dinlenen repetititf formlarından biraz uzakta. İlla ki yılların getirmiş olduğu deneyimlemenin de yansıması olarak daha elle tutulur kıvamalarda işlenmiş ham endüstriyel kickler ve her parça içerisinde başka bir bakışı yansıtan modernize çalışmaları Lod'un gerek Sinergy ile mp3 gerek Klitekture ile yayıncısı olduğu plaklarda elektronik müziğin ilerlemesine bir adım daha atmış olduğunun kanıtı.Deuss Ex Machina içerisinde çalmış olduğum Detroitmnml_seq part 2 parçasında olduğu gibi techno evrimini ve yetiştiği toprakların izlerini taşımaya yeni isimleriyle devam ediyor.Giderek evrilerek gelişerek.Modelisme Records'un myspace sayfasında çalışmanın geri kalanına bir kulak kabartabilirsiniz...daha fazlası ve "müzik" için dinlemede kalın...İyi Haftalar...misak"

Allame-i Ulul Arz'dan Ara Nağmeler...
Factor City
Vicknoise
Format:B
Format:B (2)
Sinergy Newtorks
Kliktekture Records
Luis Ortiz/Lod
Modelisme Records
Fino Attack
Opossum Recordings

Enternasyonel Gürül/(tü)Gürül Çağlama Clicks,Cuts,Micro,Id,Neo Galactica,Space Tunes, Indie,Mini-m@l,Textart,64 Bit Konvasiyonel Techno Musikileri-Esenlikle Dinleyiniz.-Misak

Her Türlü Eleştiri,Öneri vs .İçin İletişim Kanallarımız;
info[at]dinamo.fm - www.dinamo.fm – misak[at]dinamo.fm
http://deuss-makina.blogspot.com
Her pazartesi gecesi 22:00 -23:00 arası Dinamo 103.8
---------------------------------------------------------
>>>>>Infogör/sel_Wa-RHol_Duy_SEsimİzİ
courtesy from Dave MacIntyre's Concrete To Cottages blog (c)
http://ontariopics.blogspot.com

>>>>>Poemé
Bu Dert Beni Adam Eder - Ataol Behramoğlu

Gece gündüz dolaşırım tenhalarda menhalarda
Benim annem güzel anem beni koyver
Sağ yanımda bir sızı var, sol yanımda yandım aman altıpatlar
Bu dert beni verem eder

Eğri büğrü bakar oldum boyunbağı takar oldum şaşkın oldum
sakar oldum
İkide bir yüreğimi dağa taşa diker oldum
Şunca yıl karanlıkta göz kırpmaktan bıkar oldum
Benim annem şeker annem gençlik elden gitti gider

Dama çıktım damdan düştüm kılıç kestim esrar içtim
Şahin oldum keloğlanın külahını kaptım kaçtım
Yâre ağlar güler uçtum yarı yolda yorgun düştüm
Benim annem kadın annem bu nasıl iş bana deyver

Gece gündüz düşünürüm tenhalarda menhalarda
Aman annem güzel anem beni koyver
Sağ yanımda bir sızı var, sol yanımda dağlar duman altıpatlar
Bu dert beni adam eder

(1963)

No comments: