Deuss Ex Machina # 145 Canciones De La Inocencia

Kay(ıp)bedenler K/lan+-Dereasonable (VV)arp Presents
Deuss_Ex_Machina_145_--_Canciones De La Inocencia

16 Ekim 2006 Pazartesi gecesi yayınlanmış programın parça dizinidir.
>>>>>Musique
>1<-Metope-I’m So Ready + Cpu-Circus (Ada Remix) (Areal Records)
>2<-Jamie McHugh-Arcadia (Claude VonStroke Remix) (Brique Rouge)
>3<-Phonique-What I Play (Spirit Catcher 'On The Heap' Remix) (Simple Records)
>4<-Will Saul-Jen (Phonique Remix) (Systematic)
>5<-Seuil-Copshen (Gurtz Remix Version 2) (Igloo-rec)
>6<-Sasse Feat. Malte-Up To You (Drum Cult Remix) (Moodmusic)
>7<-Chizh & Cast-Technis (Ringelbeatz)
>8<-Louderbach-Vital (Donnacha Costello Remix) (Underl_ne)
>9<-Literon-Machine I (Fortek)

Canciones De La Inocencia-Bölüm(145)-Gizin Derinlerinde İmdinin Gözeneklerinde Yaftalanmış Hezimetleri Alt Edercesine Biteviye..Senkron MD

>>>>>Bildirgeç
Müziğin nüansları arasındaki serüven devam ediyor. Olumlandırılamayan durumlar girizgâhlar için birer ara bağlantı vazifesi gösteren ortak keşiflerimiz. Dinledikçe, vakıf oldukça öğrenmeye olan merakımız artıyor.Niceliklerle değil, beraberinde üretilmiş olan notaların nitelikleriyle alakadar bir program Deuss Ex Machina. Sözel girizgahlarımızı fazla tutmamızın bir nedeni de anlatabilmektir 59 küsürlü dakikalar içerisinde konuk ettiklerimizin kıymet-i harbiyesini.

Bu hafta toplamda üç saat sizlerle beraber olduk. Haftalık olarak Murat Abbas tarafından hazırlanan Pazartesi akşamlarını daha anlamlı kılan Noize programında ayda bir olarak gerçekleştirilen Dinleme Parki’nı kendisinin hastalığı nedeniyle 19.00 ile 21.00 arasında iki saati Sühan Gürer ile paslaşarak Dinleme Parkı’nın 25. bölümünü gerçekleştirmeye gayret ettik.

Bu hafta yayınlanan Deuss Ex Machina 145’de de alternatif çizgilerimizin sınırlarında dolaşan eklektik ses kümeleri ile öbürlerini egale etmeyi başaran prodüktörlerin kayıtlarını bir kompozisyon içerisinde uygun adım sıralamaya çalıştık. Minimal’in yayvan tekdüzeliğinden ırakta olan dans edilebilir yönler bu haftaki kolajı ön plana çıkartan bir diğer unsur olarak parça listesine ithafen belirtelim.

Çoğunluğumuzun takipçisi olduğu bir etiket Areal Records’un mesenlerinden Metope bu haftaki önerimiz. Geçtiğimiz yıl yayınlamış olduğu Kobox uzunçalarının tazelenmişlerini barındıran Kobox Remixes EP’si nin ilk plağı ile programımızın açılışını gerçekleştirdi. Sleeparchive, Basteroid ve tabii ki her daim göz ağrımız Ada, Metope’un varolan ses düzeneğine kendi bakışlarını yansıttıkları kayıt zaten az sonra aşağıda okuabileceğiniz gibi Areal Records’un geniş müzikal yelpazesinin de bir başka dışavurumu. Laf-i güzaf eylemeden Areal için geçtiğimiz yıl yazmış olduğum yazı ile başbaşa bırakıyorum. İyi müzik daima sizlerle olsun. İyi haftalar... Misak

Areal Records
Meeniemaal im Wunderland

Matematik profesörü Lewis Carroll’un 1895 yılında yazdığı ve içerisinde betimleniş tarzı ve eleştirel odaklanmaların bir çocuğun gözünden aktarıldığı izlence romanı Alice Harikalar Diyarında hikayesine küçük bir aralıktan sızalım;
“Alice koştu bir tavşanın peşinden, papyonlu ve aceleci uzun kulaklarının rüzgarda bıraktığı izden, zamanın yuttuğu sözcüklerinin ardından o da yetişmek istedi,bir masaya
çok şey vaad etmeyen yuvarlak, kurabiye kokularının salındığı masaya yolu bilmeden koştu alice peşinden.Sonunda masadaydı kurabiyeler ve bin bir çeşit şekerlemeler..Önce hangisi sapsarı kesilmiş limon,yemyeşil keskin nane mi yoksa kıpkırmızı ışıldayan kiraz şekerlerini mi kavanozlarda dizi dizi bekleşen…önce hangisi..”Alice’in seçiminde olduğu gibi şeker bizleri o çok sevdiğimiz çocukluğumuza da götüren birer aracı aslında.Sözü uzatmadan edebi dünyadan bu kadar bahsin ve şekerlerin nereye bağlanacağına gelelim.
Köln’ün müzikal yelpazesine çığır açıcı yeniliği her seferinde farklı metotlar izleyerek ortaya koyma çabası içerisinde olan ve biraz önce bahsettiğimiz şekerlemelerin çeşitliliğinde alternatifin bol olduğu bir müzikal yelpazenin temsilcisi Areal Records etiketi bu ayki önerilerimiz olarak sayfalarımıza konuk oluyor.

Areal, birbirlerini uzunca süredir tanıyan Sebasiten Riedl (Basteroid), Mattias Klein (Konfekt)’in Michael Schwanen (Metope) ile tanışması neticesinde temelleri 2000 yılında atılmış bir plak firması.Matthias Klein aynı zamanda bir dj ekipmanları mağazasında çalışırken diğer yandan da synthesizer destekli bir alternatif grubun da üyesidir.Bu grup içerisinde vokallerdeki özgün yorumu ile dikkatleri üzerine toplayan Michaela Dippel (Ada)’nın da elektronik aletler ile haşır neşir olması ile bir nevi kare as oluşturulur.Öncesinde etiketin temellerini atacakları bir stüdyo’nun kurulumunu gerçekleştirirler ta ki Mayıs 2001’de yayınlanacak ilk çalışma Basteroid’in Automatique/Drehmoment 12"liğine kadar sürecek uzun bir çalışma döneminin de başlangıcı verilmiş olur.
Çalışmalar sırasında birbirlerinin müziklerinde ortaklaşa pek çok noktanın da yer aldığının altını çizmekte fayda var.Üretilen müzikler hangi türün içerisine dahil edilirse edilsin ikinci el analog aletler ile kotarılıp günümüz tınıları ile bütünleştirilen parçalar müzikte alternatif arayışlar içerisinde olan dinleyiciler için de bir yerde nimet/şeker vazifesini gösterir. Dinlendikçe bir daha denilen cinsten.Areal Records çatısı altındaki sanatçılara da kısaca değinirsek;

Ada
1994 yılından bu yana alternatif sahne içerisindeki çeşitli gruplarda vokalist olarak yer almış bir isim Michaela Dippel (Ada). Matthias Klein’ın da üyesi olduğu grubu içerisinde synthesizer ve samplerlar ile desteklenmiş daha lo-fi bir ses erimini icra eder.Klein’in kendisine verdiği sampler ile evde kendi kendine yaptığı denemelerin neticesinde yukarıdaki üçlünün kapısını çalar.Öncesinde “Lava Lounge” olarak çalıştıkları Metope’un Lifediver parçasında vokallerde görünür ve ardından 2002 Ekim’inde Blindhouse/Luckycharm kısa çaları yayınlanır.Parça EBTG’nin Each and Everyone’ının cover versiyonudur Blindhouse Believer ve Lovelace kırkbeşlikleri ile Ada melankolik yanı ağır basan bir müziğin sessiz sedasız yükselen ismi haline gelir.2004 yılı içerisinde ise tüm bu çalışmaların neticesi olarak “Blondie” albümü yayınlanır.Elektro sekansları ile Annie Lennox aksanlı Cool My Fire ,yüksek dozajda zerk edilmiş techno freak The Red Shoes,modern caz sınırlarına ulaşan Caroline Bausum destekli Who pays the bill ve İndie topluğu Yeah Yeah Yeahs’in Maps parçasına yaptığı düzenlemeler ile kendine has prodüksiyonların altına imzasını atmaya devam ediyor.Areal 034 etiketini taşıyacak olan I Love Asphalt plağı ile bizi bu kış da sersemletecek melodilere kulak vermekte fayda var.

Metope
Metope veya Michael Schwanen’in adını ilk olarak ambient,dub,elektro topluluğu olan Lava Lounge topluluğunda görüyoruz.1998 yılında yayınlanmış olan “Electro Desert” albümleri ve deneysellik üzerinde şekillendirilmiş parçalar ile Almanya içerisinde hatırı sayılır bir dinleyici kitlesine ulaşırlar.Frankfurt’tan Münich’e taşınması ve ardından da Areal’in çekirdek kadrosu ile tanışmasının ardından kendi prodüksiyonları üzerine yoğunlaşır.Kirletilmiş bir ses organizmasına eklemlediği minimal tınılar ile Noforce/Darkslide kırkbeşliğini yayınlar.Sesler arasında kurguladığı bu çok katmanlı yapı ile Alphafrog ve Libertango çalışmaları birbirlerini tamamlayan bir seri olarak yayınlanır.Müzikal odaklar arasında belirgin bağlantıların yerini soyut alaşımların aldığı hali hazırdaki techno sahnesi için de ayrıksı cesur bir tavırdır da bu çalışmalar.5 Eylül 2005 tarihinde Metope da Ada gibi ilk uzunçaları olan “Kobol” albümünü yayınlar.Bahsini etmekte beis görmediğimiz Techno’nun mihenk taşlarının yetiştiği Detroit’in köklerinin de bir yansımasıdır Kobol.Uzunca süren turneler içerisinde gerçekleştirilmiş albümde Speedy J,Juan Atkins,Kevin Saunderson gibi üstadların izlerini de dinleyebiliyoruz. Karışık atonal nağmeler ve derinlerden giren bas tonları ile 33, sert ve keskin yapısı ile Superimbat,Motor City’nin dehlizlerine dönebileceğiniz Panic Flute gibi parçaların ön planda olduğu albüm Metope’un Areal’in retro-fütüristik yönünün de başatlarından biri haline gelmesini de sağlıyor.

Basteroid
Sebasiten Riedl’in müzikal serüveni Avusturya’dan Münich’e yerleşmesiyle başlıyor.Kısa bir sürenin ardından Matthias Klein ile çıkış noktası aynı olan müzikal izlekten hareket ederek yukarıda uzunca anlattığımız bir sürecin ardından Areal’in kurucuları arasında yer alıyor. Basteroid’in müziğini tanımlandırılmasında ise şu deyimler sanırız yerinde olacaktır.Bol efekt çeşnisi içerisinde bütünleşik derin bass çizgilerine hakim yerine göre eski/yeni sınırlarından da düşsel melodilerin bir bütünü.Automatique/Drehmoment çalışmasında parçaların canlı çalınıyormuşçasına bütünleşik,elektro tandanslı bir yüzü ardından yayınlanan Against Luftwiederstand kısa çalarında ise daha karanlık technoesk bir kompozisyonu ortaya koymuştu.Areal etiketinden işlerini yayınlayan tüm prodüktörlerin olduğu gibi Basteroid’de de Detroit’in keskin sert,ölçütlerin genel yapılandırmalar ile farklılaştırılarak, techno’nun engin potansiyeli üzerinde deneyler gerçekleştirmeye devam ediyor.Alman folk’unda çocuk şarkılarından biri olan Rabimmel Rabammel Rabum Bum Bum’un üzerinden hareketle oluşturdukları ve geçtiğimiz aylarda ikincisi yayınlanan serideki Rabimmel parçasına özellikle dikkat diyoruz.

Konfekt
Matthias Klein, Areal ekibi içerisindeki donanım ve müzikal üretim açısından en verimli isimlerinden.Bir yerde harikalar diyarının yol göstericilerinden.Areal öncesinde Benno Blome’nin kurucusu olduğu minimal techno estetiği üzerinde işler yayınlayan Sender etiketinden yayınlanmış weltZwei projesinde yer alır.Saf doygun ve minimal estetik ile düzenlenmiş kulüp dinlencesine yeni bir soluk getiren plaklar ile techno’nun gelişen yönüne dair yeni önermeleri ortaya koyar.Areal’in kuruluşunun ardından ise Jez[Sof] ile analog ses ekipmanları ile kotardığı tech-house’dan ,Basic Channel’in derin akorlarına benzeş öğeler ile cyber-tekno’nun izlerini bir bütün haline getirir.Konfekt’in müziğinin farklı bir yönünü keza glitch sesleri ile donanmış Fin(Hel) de yansıtır.Delişmen dinamikleri ile eğlencenin dozunu her bir plağında bir üst düzeye ulaştıran Konfekt’in epik çalışması Quenge Liese’de analog ses işlemcisi üzerinde kurgularını dans edilebilir form içerisinde nasıl uygulanabileceğine önemli bir örneği teşkil eder.

Sözün bittiği yerde müzik daima zihinleri açmak için bir nebze olsun faydası sabitlenmiş bir gereksinim.Areal etiketi de satırlara sığdıramadığımız pek çok ayrıntısı ile eğlendirici ses örgüsünün yanında dinlerken farklı keşiflerde bulabileceğiniz küçük küçük sürprizleri de barındıran,arkasında Kompakt gibi dağıtımcı ağı son derece geniş bir topluluğun üyesi olarak modern masalların peşinde koşturtmaya devam edecek.O zaman saatlerimizi kuralım…Humpty Dumpty…Raba..Bum…

Living Indigo Magazine – Kasım 2005’ tarihli sayısında yayınlanmıştır.

Enternasyonel Gürül/(tü)Gürül Çağlama Clicks,Cuts,Micro,Id,Neo Galactica,Space Tunes, Indie,Mini-m@l,Textart,64 Bit Konvasiyonel Techno Musikileri-Esenlikle Dinleyiniz.

Her Türlü Eleştiri,Öneri vs .İçin İletişim Kanallarımız;

info[at]dinamo.fm - Dinamo – misak[at]dinamo.fm

Makina

Her pazartesi gecesi 22:00 -23:00 arası Dinamo 103.8
---------------------------------------------------------
>>>>>Info
gör/sel_Sensörler_Kesişiyor_Ardılımda_Ne İzler Taşınıyor
Photo Courtesy From From Belgium With Love Blog (c) photo © Dominique Houcmant (2006)
Domique Houcmant - http://cliketclak.skynetblogs.be/
>>>>>Poemé
Corona – Paul CERAN

Güz kendi yaprağını yiyor elimden: biz iki dostuz.
Zamanı ceviz kabuklarından ayıklayıp yürümeyi öğretiyoruz ona:
Zamansa dönüyor kabuğuna.

Aynada pazar,
Düşte uyunan uyku,
Ağızsa gerçeği söylemede.

Gözüm bir sevgilinin cinselliğine teşne:
Öyle bakışıyoruz,
Karanlık sözler ediyoruz birbirimize,
Haşhaş ve bellek gibi seviyoruz birbirimizi,
Uyuyoruz şarap gibi midye kabuğunda,
Bir deniz gibi ayın kanlı ışığında.

Penceredeyiz sarmaş dolaş,kendimizi seyrediyoruz sokaktan:
Vakt erişti, herkesler bilsin bunu!
Artık çiçek açma zamanıdır taşın,
Yüreğinse tedirginlik zamanı.
Zamanıdır, zamanı gelmenin.

Artık zamanıdır.

Çeviri: Sevil Eryaşar

Comments