Deuss Ex Machina # 165 - Ses; Yankılar, Titreşimler Kavislerde Dolaşımlar

Kay(ıp)bedenler K/lan+-Dereasonable (VV)arp Presents
Deuss_Ex_Machina_165_--_Ses; Yankılar, Titreşimler Kavislerde Dolaşımlar

02 Nisan 2007 Pazartesi gecesi “canlı” yayınlanmış programın parça dizinidir.

>>>>>Musique
>1<-Didem Süzen vs Björk-Solitary Leech (Cd-R)
>2<-Didem Süzen-My Detroit Is Crying (Cd-R)
>3<-Didem Süzen-Why Is This Life So Sad Sometimes (Audio808)
>4<-Didem Süzen-See Me Fall (Cd-R)
>5<-Milos-Teku’s Theme (Jeff Milligan Remix) (!"@.*!%)
>6<-Burial-U Hurt Me (Hyperdub)
>7<-Didem Süzen-Pure Massacre (Cd-R)
>8<-Didem Süzen-Candy Pink (Cd-R)
>9<-Yunus-5 AM (Didem Süzen Remix) (Cd-R)
>10<-Onor Bumbum-Dokun (Cd-R)

Ses; Yankılar, Titreşimler Kavislerde Dolaşımlar-Bölüm (165)-Döngüsel Çalışmalar, Ferahlatıcı Kıvrımsallar Melodik Seyyahlığın Derinlerinde Nağme Arayışları B-4

>>>>>Bildirgeç
Sesin kurgulanmasında farklı açılımlar.Belirli bir yönelişim ile değil belirsiz zamanlı keskin bir karmaşanın yarattığı vuslat anları/saniyeleri. Ya da kimisinde olağan hale dönüşmüş olan kaotizmin (gerek günlük yaşam, gerekse de şehrin kakafonisi) yine anlık iz düşümler içerisinde dinlendirici özelliklere dönüşmesi.dönüştürülmesi. Müzik dediğimiz ha keza belki de çözülemeyen zihin jimnastikleridir. Bu bağlantı ve imgelemleri farklı tonlarda irdeleyen üreticilerin işleri Deuss Ex Machina’nın müzikal bellek dökümantasyonunda kulaklarınıza sunulmaya çalışıldı.

Üretim aşamalarının teknoloji ile doğru orantılı olarak serileşmeye meyil ettiği elektronik müzik sahnesinde, farklılığı sadece teknolojiye değil yukarıda kısaca değerlendirmeye çabaladığımız nitelikleri olumlu manada değerlendirebilen isimlerin çalışmalarını olabildiğince desteklemeye devam ediyoruz. Seslerin dünyasında seyyahlığın artık daha zor olduğu 21.yy’da kendi çabaları ile varolmayan musikileri ortaya dökme çabasına da bir katkılama bir imece...

Deuss Ex Machina’nın yazar/dinleyici/üretici formasyonunda yer alan isimlerin konuk olarak katıldığı seçkilerden bir diğerini geçtiğimiz Pazartesi akşamı gerçekleştirdik. Konuklu programlar dizisinin dördüncüsünde, kısa sürede üretmiş olduğu parçalar ile minimal elektronik ses erimine alternatif kurguyu yerleştirme becerisini göstermiş olan Didem Süzen’i konuk ettik.

Kısa süre dedik, beş ay gibi bir dönem içerisinde yaklaşık yirmi civarında parçanın altında imzasını atmış bir isim Süzen. Melodik tınıların, yaşamsal olan halet-i ruhiyelerin tümünden birer yansımayı barındırdığı kolajlar halinde çalışmalar sanatçının müziğinde ilk ortayı çıkmayı başaran ayrıntıyı oluşturuyor. Tüketim çılgınlığı ile giderek bir örnekleşen ses örgüsüne nazire yaparcasına el altında tutulmuş intibası uyandıran ara bağlantılar, sıfırdan üretilmiş ses kesitleri müzikal realistliğin vurgulamasını beraberinde getiriyor. Sözün kısası hem dans edilebilir, hem de kelimelerin izahına ihtiyaç duymayan epik kompozisyonlar bütünü ile zihin kurcalayıcı kesitler müziğini tanımlayabilir.

27 Kasım tarihinde gerçekleştirdiğimiz Deuss Ex Machina # 150 Alternatürk derlemesinde yer verdiğimiz Solitary Leech parçası için şu notu geçmiştik: Björk vokalleri ile desteklenmiş, Solitary Leech damla damla gelişen mekanize tınıların ilerleyen süre ile beraber çekimsiz bir melodika'ya dönüşümü irdelenebilir.Benzeş doğrultuda ilerleyen tınılar yeni çalışmalarında da Süzen’in müziğinde yer almakta. Why Is This Life So Sad Sometimes, Terrenüm eyleyen likit kompoze içerisinde değişken minimal ses bağlantıları hayatın açmazları içerisinde nefesin kesildiği o anları, doygun bir biçimde kulaklara ulaştırıyor.Melodramatik ama ağlak olmayan bir kompozisyon çalışması.

Parçaların oluşturulması sürecinde seyrettiği yol ile kesitlerde yer alan yoğunluk elektronik müzikte duygusallık temasının altını deşmek isteyenler için “My Detroit Is Crying”, adını o anda televizyonda dönen bir film replikasından alan Pure Massacre ve Kanada elektronik sahnesinin mimarlarından Akufen’in müziğinde çok daha farklı sunumları ile duyumsamış olduğumuz “mikro-sampling” temaslı önümüzdeki günlerde Beatport üzerinden de yayınlanacak olan Candy Pink parçasında fazlasıyla dinleyicileri memnun edeceğinin altını çizmeliyiz.

Neticeye bağlarsak da, elektronik müzik şimdilerde Didem Süzen gibi isimlerin çalışmaları ile bir ivme kazanması olasılık dahilinde. Var edilmeye çalışılan kültür yurtdışından gelmiş olsa da ilerleyen günlerde buralı isimlerin kendi bakışları ile ördükleri sesleri duyumsamaya devam edeceğiz. Program içerisinde değindiğimiz gibi özellikle prodüksiyon yetisi geliştirme konusunda kuvvetli Red Bull’un düzenlemiş olduğu Music Academy gibi kalitesi tescilli, müzik mekkelerinde daha çok söz hakkımız, daha çok isimli katılımlarımız mevzu bahis olabilir. Geliştirilme ve genleşmenin müzikal çeşitliliğin çoğalması dileklerimizle...İyi Dinlenceler...

Daha fazlası için referans: http://www.myspace.com/didemsüzen

Enternasyonel Gürül/(tü)Gürül Çağlama Clicks,Cuts,Micro,Id,Neo Galactica,Space Tunes, Indie,Mini-m@l,Textart,64 Bit Konvasiyonel Techno Musikileri-Esenlikle Dinleyiniz.

Her Türlü Eleştiri,Öneri vs .İçin İletişim Kanallarımız;
info[at]dinamo.fm - http://www.dinamo.fm/ - misak[at]dinamo.fm
http://deuss-makina.blogspot.com/

Her Pazartesi Gecesi 22:00 -23:00 (GMT +2) arası Dinamo 103.8
---------------------------------------------------------
>>>>>Info gör/sel Kavramsal İzler Sessiz Gölgeler
Photo © My Points Of View Blog
http://my-points-of-view.blogspot.com/

>>>>>Poemé
Düşlenmiş Ezgi - Juan Ramon JİMENEZ

Topraktan götürür toprak insanı,
ama sen, deniz,
gökten götürürsün.

Hangi altın, gümüş güvenle
gösterir bize yıldızlar
yolu? - Sanki
tenin yoludur toprak,
denizse ruhun yolu.

Demek ki ruh
tek yolcusudur denizin;
ve ten,yapayalnız,
kalır öyle, kumsallarda,
uğurlayıp onu,
ağır, soğuk, ölü gibi.

Nasıl da benzer
deniz yolculuğu ölüm yolculuğuna,
sonsuz yaşam yolculuğuna!

Sait MADEN Çevirisiyle

Comments