Deuss Ex Machina # 176 - Quand Les Choses éclatent Des Matrices de Cerveau

Kay(ıp)bedenler K/lan+-Dereasonable (VV)arp Presents
Deuss_Ex_Machina_176_--_Quand Les Choses éclatent Des Matrices de Cerveau

09 Temmuz 2007 Pazartesi gecesi “canlı” olarak gerçekleştirilmiş programın parça dizinidir.

>>>>>Musique
>1<-Mor ve Ötesi-1945 (Pozitif Yapım-Kolaj)
>2<-Piano Magic-The Last Engineer (Important Records)
>3<-Piano Magic-Great Escapes (Important Records)
>4<-UNKLE Feat. Josh Homme-Chemistry (Surrender)
>5<-UNKLE-Morning Rage (Surrender)
>6<-Gevende-Sermest (Baykuş Müzik)
>7<-Gevende-Anonim (Baykuş Müzik)
>8<-Balkan Beat Box-Digital Monkey (JDub Records)
>9<-Balkan Beat Box-20 $ For Boban (JDub Records)
>10<-James-Chameleon (Mercury-Universal)
>11<-James-Come Home (Mercury-Universal)
>12<-Paul Hartnoll Feat. Robert Smith-Please (KGB Remix) (Kids)

Quand Les Choses éclatent Des Matrices de Cerveau Bölüm(176) – Gidilesi değildir acıtan, Herşeyin üzerinde tepinildiği gibi, Mezar taşının da gün gelir dozerle ezilmesidir acı olan, gözlerden yaş boşaltan...

>>>>>Bildirgeç
Belirsizlik. Hiç beklenmedik anlarda dönüşmek olmayacak sanılana kavuşunca yaşananlar. Kendi çeperimizden, zihinsel öngörülerimizden ayrıştırdığımız ama her ne hikmetse gelip bulan kapkara kaoslar. Değişimin çarkları arasında “uyan”mamız gerekirken daha fazla beyaz camın ardılındaki gölgelerin komutunda ilerlemeye devam ediyoruz. Uyku mahmurluğu ile derin koma arasında. Bilinçlerimiz bile mikro çiplere yüklenmiş ön senaryoları vakti zamanı gelince uygulamak üzere kodlanmış. Senaryo deyip duruyoruz, sözel betikte ancak aslolan yaşantımızı da gözden geçirirsek pek çoğumuz için geçerli olan düzeneğin de ritmografisi bu bilim kurgunun içinde yer alıyor.

Belirsizlik.Vakıf olamadığımız, kontrol dışı gelişen muallak durumlarında karşımıza çıkan nesnellik. Biçarelik olmasa da niye demekten kendinizi alıkoyamadığınız anlar. Hiç umulmadık anlarda, beklenmediği için değil geleceği anı tahmin etmek istemediğiniz o karanlığın ayak seslerinin hissi. Bütün ömrü hayatınızı gözünüzün önünden geçirtebilen etkilere kadar uzanan bir süreç belirsizlik.

Metropol insanları olarak pek çok farklı konuda ahkamlar kesmeye alışık olsak da aslında böylesi içsel ve derinden sarsıcı (en azından bir süreliğine belleğin servis dışı kaldığı) anlarda birbirimizden esirgeriz. Çözüm Yollarını. Birbirimize benzeşmeyen yapılarda olsak da temel sorunsalların aynı olduğu 21.yy artık bilim kurgu’nun gerçekliğine nazire yaparcasına, eski günlerin çözümsüzlüğü halen aktif bir biçimde yaşantımızı etkilemekte. Ses, tınısı ve lirik gerçekliği ile böylesi anlardan en çok başvurduğumuz kaynaklar olması da belirli bir doğruluk payı olmasa da müziğin aslında nerelerde bizlerin çözümlülüğü olabileceği konusunun önemli bir kanıtı olarak tınlamaya devam ediyor. Farkında olmadan kulak kabarttığımız bir dizenin müzikle beraber en doğru yanıtıları beraberinde bizlere sunması, sakilliğimizden sıyrılabilmemiz ve üzerimizden ölü toprağını silkeleyebilmemiz için bir yerde mucize’yi gerçekleşmesini elverişli kılar.

İzleğini bu yön değiştirici, el verdiğince ufuk açıcı isimlerin/projelerin/grupların tınılarını sizlerle paylaşma gayesinde olan Deuss Ex Machina, bu hafta bizahati katılımcısı olduğu Radar Live Festivali ardılında, dinleme ve deneyimleme imkanına sahip bulunduğumuz alternatif çehrenin müziğinden hatıratımızda yer edinenleri sizlerle paylaştı. Müziği yalın bir form olarak ele almak yerine hayat ile birebir bağdaşmış bir kurgu olarak sergilemek, ses diyarlarının bizlere bahşettiklerini örtüştürebilme amacını tekrarlayarak bu haftaki önerimize geçiyoruz.

Giriş paragrafımız içerisinde betimlemeye gayret ettiğimiz halet-i ruhiyeyi, kurgulamasını çok iyi kotardıkları müzikleri ile derdest eden, ileteç görevini layıkıyla yerine getiren, esef miktarda hüzünü modifiye bir biçimde barındıran bir ekip olan Piano Magic topluğu ilk önerimiz olarak sizlerin beğenisine sunuyoruz.

Glen Johnson’ın başatlığında 1996 yılında bir „stüdyo çalışanlarının eğlentisi“ olarak başlangıcı verilmiş bir proje Piano Magic. Proje çünkü, geçtiğimiz Mayıs ayı içerisinde yayınlamış oldukları Part-Monster kaydına kadar grubun üyeleri (Glenn Johnson hariç) sürekli bir değişim ile ardıllarından gelen isimlerle bayrak değişimi gerçekleştiriyorlar. Biraz da kurallara bağlımlı kalmadan, bir günce tutmadan tek adam önderliğinde şekillenen ama asla otokratik olmayan çoğulcu bir müzikal izlek ile Piano Magic’in müzikal kimliğini ortaya çıkartmayı başarıyorlar. Ambient Pop ile Post Rock arasında deneyimlenen, sözel kuvvetlendirmeyi ataları olarak da değerlendirebileceğimiz Shoegaze gruplarının izlerinin devamı olan günümüz İngiliz alternatif sahnesinin önemli topluluklarından biri olarak kariyerleirne devam etmekteler.

Müziklerinde „ama“ bağlacına ihtiyaç duymayan bir ekip Piano Magic. Projenin içerisinde dahil olan her bir isim ile beraber farklı bir potansı deneyimleyen, kayıtlarda o tınıları barındıran bir ekip, 1997 tarihli debut çalışmaları „Popular Mechanics“de Kraftwek’ün izinden giden bir mekanik pop müziği icra ederken, 1998 tarihli diskografi içerisinde ayrı bir yere konulamdırdığımız „Low Birth Weight“ daha melankolik, sevi hesaplaşmaların ve yüzleşmelerin irdelendiği, iğneli bir melankoliyi bardırabiliyordu. Depresifliğin ve biraz da vurgun yemişliğin izlerini bu kayıdı defalarca dinlediğinizde dahi hissetmeniz, müziğin çarpıcılığının seneler ile ölçülemeyeceğinin etkisinin baki kalacağının da garantisini temin ediyor. Bu çalışma dizini öyle bir gelişim ortaya çıkartmakta ki bir sonraki çalışma içinde farklı isimler olsa da üretilen müziğin niş’liği değişmiyor. Aksine kimi zaman dinginleşiyor, sesten sedadan ıraklaşıyor kimi zaman da deneyselliğin sınırlarında dolaşılan bir akademik kayıda dönüşüyor. Bu minvalde burada değinmekte fayda olan bir kayıdı da sizlerle paylaşalım. Elektronik müziğin seceresini dinleyerek çıkartmaya çalışan her dinleyicinin eninde sonunda karşılaştığı serilerden birisi olan Hollanda’nın en önemli radyolarından VPRO’nun yıllardır sektirmeden yayımcısı olduğu Mort Aux Vaches dizisinde yayınlanmış olan Piano Magic kaydı, dinlence listenize dahil edilmesini salık vereceğimiz önemli kayıtlardan birisi olarak not düşelim.

Bu kayıtların oluşturduğu ses erimindeki alternatif tını zenginliği ile modern müzik sahnesinde önemli paydalar elde etmelerinin de temelleri olarak ele alabiliriz.Özellikle 2003 yılında yayınlanmış olan Low topluluğundan Alan Sparhwak ve Vashti Bunyan’ın vokalleri ile konuk oldukları Saint Marie EP’si, ardılından yayınlanmış olan The Trobuled Sleep Of Piano Magic albümü geçiş dönemlerinin nihayete erdiği, acının takriben daha çoğaldığı melankolik yansımaları barındıran bir çalışma dizisi olarak İspanyol Green UFOs etiketinden yayınlanmıştı. Deuss Ex Machina içerisinde gerek Radar Live özel programımızda, gerekse de bu bildirgeçe konu olan program içerisinde son çalışmaları olan Part-Monster’ı sizlerle buluşturmaya çalıştık.

Laika topluğundan anımsayabileceğiniz Guy Fixsen’in prodüktörlüğünde kotarılmış bir çalışma olan Part-Monster güncel yaşantı üzerinde derinlemesine irdelemeleri, gönülçelenlerin ezip geçmesi, metropol yalnızlığı gibi farklı sebeplerle kişiselleştirebileceğiniz ayrıntıları barındıryor. Söz konusunda artık ustalaşmış olan Glen Johnson’ın gözlemleri ile bir ülke profilinden yaşamın gelişimine kadar pek çok konuyu donuk değil aksine canlı aranjmanlar ile dinlemek de alternatif müziğin açılımlarını iyi okuyabilmek için de birer fırsat teşkil ediyor. Melodik bir giriş ile beraber, Lynch filmlerinin atmosferinde bir sesle haşır neşir olacağınız, aşk’ın ölmeyeceğini sevdiceğine ispat etmeye gayet eden bir şehir imgecisi, ikinci partisyonunda gitarın ezici üstünlüğü ile bir marş haline dönüşmesi ile hesap kapatılamaz deyişini duyumsayabileceğiniz The Last Engineer albümden ilk seçkimizdi. Partisyonun yoğunluğu ile elektro gitarın bütünlendiği, gidip gidip geri gelen bir sedanın kulakları doldurduğu, gerçek bir sinematografik yansıtmanın betimlendiği, handiyse kaçmanın gerçekten yakıcılığına bu kadar yakşılabilecek bir içtenliği barındıran Great Escape parçası ikinci dinletimiz olarak sizlere sunuldu.İtina ile muhafaza etmeye çabaladıkları bir müzik serüveni ile gerçek alternatifi aracısız ve dolaysız bir biçimde sunan Piano Magic topluluğu ve Part-Monster kaydı Deuss Ex Machina’nın başucu kayıtları dizisi içinde takipçilerine önerisidir.

Fark edilebilir ayrıntılar ile dönüştürücü, ayrıksı duruşların sebeplerini irdeleyerek endişe giderici, tanımlanmamış olanı arz etmeye çabalayarak yardımcı olmaya Deuss Ex Machina / Dea Ex Machina ile devam...İyi Haftalar...

Allame-i Ulul Arz’dan Ara Nağmeler
Piano Magic
Piano Magic At Myspace
Piano Magic Incurable-Live At Radar Live
Mor ve Ötesi
Mor ve Ötesi At Myspace
UNKLE
UNKLE At Myspace
Gevende
Gevende At Myspace
Balkan Beat Box
JDub Records
James
James At Myspace
Paul Hartnoll
Paul Hartnoll At Myspace
Radar Live Official Videos At MTV Türkiye

Enternasyonel Gürül/(tü)Gürül Çağlama Clicks,Cuts,Micro,Id,Neo Galactica,Space Tunes, Indie,Mini-m@l,Textart,64 Bit Konvasiyonel Techno Musikileri-Esenlikle Dinleyiniz.

Her Türlü Eleştiri,Öneri vs .İçin İletişim Kanallarımız;

info[at]dinamo.fm - http://www.dinamo.fm/ - misak[at]dinamo.fm
http://deuss-makina.blogspot.com/

Her Pazartesi Gecesi 22:00 -23:00 (GMT +2) arası Dinamo 103.8

>>>>>Info Go-R-Sel
http://safarisurbans.blogspot.com/index.html
© 2007 Jordi Pinyol http://www.jordipinyol.cat/

>>>>>Poemé
Bir Plak Gibi Dönüyor Gökte Mavilik – Edip CANSEVER

Bir plak gibi dönüyor gökte mavilik
Sesi aşağıda, çok aşağıda
Üstünde bir duvarın. Duvarsa
Dondurma yiyen bir çocuğun eli sanki
Taşmış akıyor
Öpüyor toprağı kanatan nar çiçeklerini.

Öpülüyorum bembeyaz çimlerinde yalnızlığımın
Sonsuzluk yarın.

Comments