sesli meram 220 -- փտած

kay(ıp)bedenler k/lan+-dereasonable (vv)arp presents
sesli_meram_220_//_karşı_90+2_//փտած

14 mayıs 2019 salı gecesi yayınlanmış programın parça dizinidir.

/////sesli meram muhteviyatı\\\\\
01. Phil:osophy - Eclipse (Integral)
02. Phil:osophy - Star Song (Integral)
03. Levrige - Grey Matter (Aufect)
04. Levrige - Hum Sa (Aufect)
05. SCAR - Hide In Plain Sight (Metalheadz)
06. SCAR - Sleep Talk (Metalheadz)
07. Holsten - Carrier Wave (Droogs)
08. Artilect - Echos (Droogs)

/////arz-i-hal
"Mezopotamya Ajansı’ndan aktaralım: “Koşuyolu Parkı’nda dün (Perşembe günü) gözaltına alınıp serbest bırakılan tutuklu annesi Hızal Yıldırım, evine gittiği sırada sivil polis tarafından önünün kesildiğini söyledi. Yıldırım, “İtiş kalkış esnasında tülbentim başımdan yere düştü. Polis beyaz tülbentime bastı” dedi.

Gözaltında yaşadıklarını anlatan Yıldırım, polisin kendisini darp ettikten sonra tehdit ettiğini söyledi. Kolunda ve bacağında morluklar olan Yıldırım, dün evine döndüğü sırada, 3 sivil polis tarafından önünün kesildiğini söyledi. Polisin kendisine, “Sen oturma eylemine kavga için geliyorsun” dediğini belirten Yıldırım, “Ben polise ‘oğlum açlık grevinde o yüzden geliyorum’ dedim. Beni yerde sürükleyip zorla arabaya bindirdiler. Beni tekmeleyerek dövdüler. Beyaz tülbentim başımdaydı. O itiş kalkış esnasında tülbentim başımdan yere düştü. Polis beyaz tülbentime bastı. Ben de, ‘Tülbentimi ver basma’ diye bağırdım. Beni arabaya bindirdikten sonra onlara telefon geldi, beni Batıkent Kavşağı’nda bıraktılar” şeklinde konuştu.

Darp edildikten sonra yürüyemez duruma geldiğini dile getiren Yıldırım, şunları söyledi: “Sırtım ve her yerim ağrıyordu. Milletvekili bana, ‘darp etiler mi?’ diye sordu. Ben de, olay çıkmasın diye ‘hayır’ dedim ve sustum. Ama baktım sonra polisler evimin oraya gelmiş, benden zorla kimlik istiyor. Beni zorla arabaya bindirmek istiyorlar. Polis bana ‘kimliğini ver, ismin ne ve yaşın kaç?’ diye sürekli soru sordu. Ben de bilmiyorum deyince ‘bin arabaya, seni doktora götürelim darp edilmişsindir’ dedi. Ben de ‘beni neden rahat bırakmıyorsunuz, gidin sizden bir şey istemiyorum’ dedim. Polise, ‘tecrit kalksın, çocuklar ölmesin ben ölüme razıyım’ dedim. Bir süre bekledikten sonra yanımdan gittiler. 'Biz yine geleceğiz’ dedi. Polisin tehdit ve takipleri devam ederse ben de gerekli yerlere başvuracağım.” 

Seksen iki milyonu kucaklamak, kızgın demiri soğutmak, Avrupa Birliği müktesebatına göre hareket etmek, insan haklarının var edildiği bir devlet olmak bunlar gibi bir dolusu, bir avazda sayılıp dökülenlerin nasıl tel tel dökülüp lime lime edildiğini gösterendir açlık grevi eylemine ve o eylemde bulunanların ailelerinin karşısında dikilen devletin cüreti. Buraları bir ülke olma, bir ülke kılma halinden uzaklaştıkça cerahatiyle menzili cehennemî kılan bir yönetişimin var edilmesi kesintisiz kılınır. Ülke hali tükenendir. Öldükten sonra bir de üzerine basılarak(!) teslim alınan HPG milislerinden, sokak sokak insan avına çıkılan Bakur Kürdistan’ına, şiddeti yeniden yeniden ve yeniden güncel bir mesel kılan protestolara saldırılara, oralardaki sözüm ona emir erlerinin hiddetinin dozu ve var ettiği nefretle / ayrımla sıradanın meramı çalınmaktadır. İki koca yıl boyunca abluka altında canı çıkartılmış kentlerin belleğinden sonra üstünde yaşamaya çalışanlara bu hiddet dilinin, kötülüğün bir yerlerden tanıdık gelmesi de mi bir şeyleri fark ettirmiyor." sesli meram

*akla düşenler, yola çıkıldıktan sonra derinleşen açmazlar ve sorun yumaklarının bireyi neredeyse dakika sekmeksizin nefessiz bırakışı karşısında hala "akil" olanı aramaya devam ediyoruz. akil olanın belirli kural ve kıstaslarla belirlenmiş zümreler için özel bir armağan olmadığına inatla inanmak istiyoruz. derdimiz meramın görünür kılınabilmesi. bahis açtıklarımız ana akımın yüz göz olmaya tenezzül etmedikleri. etmekten bir özenle koşar adım kaçındığı şeyler olmaya devam ediyor günahıyla sevabıyla ve yazabildiğimiz kadarıyla fark edilebilir ayrıntılar ile dönüştürücü, ayrıksı duruşların sebeplerini irdeleyerek endişe giderici, tanımlanmamış olanı arz etmeye çabalayarak yardımcı olmaya sesli meram // deuss ex machina ile devam...iyi haftalar...

allame-i ulul arz’dan ara nağmeler
okuma parçası
Sesli Meram / Deuss Ex Machina Kayıt Bloku.. Geçtiğimiz Günlerden Ses ve Söz - Podcasts
Faşizm Geliyorsa Nasıl Yaşamalı? Yale Üniversitesi'den Prof. Timothy D. Snyder'in Öğütleri - Çeviren/Derleyen: Prof. Zeynep DİREK - İstanbul Üniversitesi - Siyasi Haber
Prof. Dr. Göregenli: Sorun Beka Değil, Tek Adamın “Beka Bulma” Arzusu - Serpil İLGÜN - Evrensel
Hepimiz Göçmen Değiliz - Alain BADIOU - Çeviri: Derya YILMAZ - Skop
We Are (Still) The 99 Percent - Emily STEWART - Vox
Aslı Erdoğan: ‘Direnmek Bir Umut Kaynağı’ - Neğşirvan GÜNER - Yeni Yaşam
Kaos - Tanıl BORA - Birikim
Yeniden Referandum Mu, Kimlik Sayımı Mı? - Kemal CAN - Duvar
Eren Keskin: “Ben Size Baş Eğmedim Duygusu İnsanı Besler” - WDR
Gözaltında Cinsel Organlarına Elektrik Verildi - Mezopotamya Ajansı
Halfeti’de Neler Yaşandı? Av Gökhan Dayık Yaşananları Anlattı - BiaAktivite
Turkey: Dozens At Risk Of Torture In Police Detention - Amnesty International
Beştaş: “Bu Bir Karar Değil, YSK Darbesinin Belgesi” - Ayça SÖYLEMEZ - Bianet
İşe Alınmadığı İçin Kendini Yakmıştı: Dal Yaşamını Yitirdi - Medya Blok
Hepimiz Yoğun Bakımdayız - İrfan AKTAN - Bir + Bir
Kendi Coğrafyası İle Barışamamak - Ragıp ZARAKOLU - Artı Gerçek
Sözcükler Hain, En Tanıdık Olanı Bile! - Rahmi ÖĞDÜL - Birgün
HDP’li Paylan: 2. Abdülhamid Dizisinde Bir Ermeni Var, Hain, Sinsi; Adı Ne: Garo, Özel Olarak Seçmişler - Hülya KARABAĞLI - T24
Bu Toprakların Narin Sesi: Gomidas - Hüseyin KALKAN - Hyetert
Antonio Gramsci’nin 1916’da Yazdığı “Ermeni Sorunu Üzerine” Adlı Makalesi - Press Haber

sesli meram // deuss ex machina [ex.] genel geçer disiplinlerden uzak kalıp, deneysel ögeler ihtiva eden müzik türlerine kapısı açık bir yapılandırmayı sunmaya gayret eder. ambient’dan - weird folk’a uzanan ses şeceresinden alıntıları her salı akşamı 21.00-22.00 saatleri (gmt+3) arasında karşı radyo'dan iliştirmeye devam ediyoruz. aralıksız on beş yıldır... yayındayız!...

her türlü eleştiri ve öneri için iletişim kanallarımız;
karşı radyopromo inquiriesmakina dairesi 
---------------------------------------------------------
/////görsel///// athens greece 1936 x herbert list x tout ceci est magnifique

/////poemé
Ամանոր - Զահրատ

Մենք այս գիշեր նորէն դիտակ մը առած
դէպի երկինք կը նայինք-
աստղերն այնքան կը խոշորնան, որ մէկէն
մենք զմեզ հոն-կամ անոնք հոս կը կարծենք

Քաղաքակիրթ մարդու պիտակ մը առած
չենք զիջանիր մտերմանալ-ամէն աստղ
դեռ բարբարոս կը կարծենք

Մեր այլամերժ դաւանանքին մեջ խրոխտ
մեզ մաքրակրօն-իսկ մեզմէ դուրս ամէն կարգ
վատ-հեթանոս կը կարծենք

Միլիոն անգամ միլիոն շողով աստղեր կան
մինչդեռ մենք
Երկու վտիտ մոմ կը վառենք եղեւինին վրայ-եւ
մենք մեզ փարոս կը կարծենք

Միլիոն անգամ միլիոն տարու աստղեր կան
մինչդեռ մենք
մէկ տարիէն միւս տարիին կ՛անցնինք-եւ
մենք մեզ հերոս կը կարծենք

Տւեզերքի պարապին դէմ ոզնի դարձած կա տեւենք-
այնքան եռուն է անջրպետն-ամէն ինչ
կլանող փոս կը կարծենք

Դեռ չենք սորվեր կարգն ու սարքը տիեզերքին-ամէն ինչ
տարտամ-քաոս կը կարծենք

kaynak

Comments