kay(ıp)bedenler k/lan+-dereasonable (vv)arp presents
sesli_meram_538_////փակուղի
01 aralık 2025 pazartesi günü kaydedilmiş programın parça dizinidir.
/////sesli meram muhteviyatı\\\\\
01. Aliage - Can't Get Enough (Liquid Brilliants)
02. Aliage - Telos (Liquid Brilliants)
03. Viewer - Feeling Good (feat. Ivan Glzcor) (Influenza Media)
04. Viewer - Mistakes (Influenza Media)
05. Greekboy - Transatlantic (Omni Music)
06. Greekboy - Papyrus (Omni Music)
07. Outer Soul - Beginnig's End (DSCI4)
08. Outer Soul - Retribution (DSCI4)
/////arz-i-hal
"Benliği sarsan bir düşüşe rehin kılındık. Elimizden avucumuzdan koca bir hayatın çekilip, çıkartılması, kayıp gitmesine tanık yazıldık. Ne hakkımız yerinde duruyor, ne hukukumuz bir biçimde işliyor. Onca yarayla bir başına konulan sıradan insan bütün bu deneyimin ol ortasında daha da törpüleniyor, biat etsin, itaate devam olsun diye. Hiçbir yan meseleye, hiç ama hiçbir biçimde umuda yer konulmuyor. Sakın aklınıza dahi düşürmeyin diyerek o ihtimallerin varlığı daha en başından engelleniyor. Yazılmış olanların yanında henüz hala, kurgu düzeyinde kalanların dahi birer mucizeymiş gibi takdim edilerek başımıza örüldüğü o kontrol mekanizmaları, denetim şablonları, tahakküm veçheleri yolumuz, rotamız kılınır oldu. Işıklar sönüyor artık. Umudun kıvılcımları daha yakalanmadan, görülmesine ramak kalmadan tüketiliyor, hiç ediliyor. Geleceğin ülkesi, kendi geleneğini yeniden tasavvur ede dururken, bir yandan da o varılmak isteneni çoktan ipoteği altında dönüştürülmüş bir yere eviriyor. Mutlak sessizlik, tam teşekküllü biat, hazin sonlara dahi olur verecek bir memleket. Al sana yeni ülke!
Parametrelerin, insani yaşam standartlarının, hayatta müşterek bağ kurmak için gerekliliği tescilli olan herhangi bir meselin / olgunun yaşatılmadığı bir zeminin meselesidir olmakta olan. Geleceğin şimdi tükenişine devam olunurken, cürmün öncelendiği zeminde hiçbir ama hiçbir kayda değer düzeltmenin var edilemediği bir gri saha güncellenir. Havanda su dövmelerin birbirini kovaladığı, iktidarın ana muhalefet olarak kodlanmış kendisinin belli başlı sahalardaki bir örnekleriyle beraberce ama kavga gürültü, ama sessiz, essiz bir ortak, birliktelik içinde eyledikleriyle o döngü, hayatlarımızın heder edilmesine vesile olur. Kim kurtaracak ki memleketi, ne olacak bu ülkenin sonu, yarınlar ne getirir kardeşim gibi nice nice asırlardır ciğer yakan, can sıkan ama hep hayatın devam etmesi için yan yolların var edildiği ihtimaller çöp kılınır. Kimsenin kurtarmaya çabalamadığı, kurtuluşun akla dahi hiç getirilmediği bir fasit döngü gerçek kılınır. Kılıç her dem keskin, bıçak her dem delik deşik etmeye nazır, sözle, eylemle yıkım her yerde ülke vardır. Hikayeler anlatılırken hali perişanlık, katran karanlığının dört yanda diriliği bir kere daha gerçekliğine kavuşur. Kim nasıl edecektir bu fasit döngünün keskin bıçakları işlerken, yaralamaya her an hazır olan o kelam kirletilmeye devam olunurken, müşterek bir ide olan hayat imgesi çarçur edilirken, nasıl?
Geçtiğimiz haftaların yoğun güncesi içerisinde bir kenarda pişirilmeye devam olunan ve bir kere daha asırlık olagelen o kimlikler, bu sahada yaşayan yurttaşlar arasındaki kırılma hallerini, yok etme döngülerini, canlı cinayetler bitimsiz savaşlar silsilesinin bir son etabı olagelen barış sürecinde Kürtlerle olagelen müzakereler dahilinde de bu ön görüler varlığı iç içe geçer. Hiçbir biçimde yarına varmaması adına çabalayanlarla, bu tahayyülün bir hal bir biçimde bu ülkedeki son şanslardan birisi olduğunun ayırtına varanlar arasında sallana duran bir gerçeklik söz konusudur. Barışmanın lafta, lafla değil doğrudan eylemle, kitleler arasındaki iletişimi en üst perdeye çıkartarak, eşitsizliği, hakkaniyetsizliği mücadeleyle alt ederek mümkün olduğu bir kere daha teyit olunur. Bu uğurda canını vermiş insanlardan birisi olagelen insan hakları konusundaki deneyimiyle anılagelen bir avukat olan Tahir Elçi’nin katledilmesinin 10. yıl dönümünde var edilen seslenişler en başından bu yana ülke sınırları içerisindeki o müşterek talanlarından birisi olagelen barışa neden, nasıl sahip çıkmamız gerektiğini de örnekler." sesli meram
*akla düşenler, yola çıkıldıktan sonra derinleşen açmazlar ve sorun yumaklarının bireyi neredeyse dakika sekmeksizin nefessiz bırakışı karşısında hala "akil" olanı aramaya devam ediyoruz. akil olanın belirli kural ve kıstaslarla belirlenmiş zümreler için özel bir armağan olmadığına inatla inanmak istiyoruz. derdimiz meramın görünür kılınabilmesi. bahis açtıklarımız ana akımın yüz göz olmaya tenezzül etmedikleri. etmekten bir özenle koşar adım kaçındığı şeyler olmaya devam ediyor günahıyla sevabıyla ve yazabildiğimiz kadarıyla fark edilebilir ayrıntılar ile dönüştürücü, ayrıksı duruşların sebeplerini irdeleyerek endişe giderici, tanımlanmamış olanı arz etmeye çabalayarak yardımcı olmaya sesli meram // deuss ex machina ile devam...iyi haftalar...
allame-i ulul arz’dan ara nağmeler
okuma parçası
sesli meram // deuss ex machina [ex.] genel geçer disiplinlerden uzak, deneysel ögeler ihtiva eden müzik türlerine kapısı açık bir yapılandırmayı sunmaya gayret eder. ambient’dan - folk’a uzanan ses şeceresinden alıntıları iliştirmeye devam ediyoruz. aralıksız yirmi iki yıldır... bir direniş hali içinde... yayındayız!...
her türlü eleştiri ve öneri için iletişim kanallarımız;
---------------------------------------------------------
/////görsel///// tip'in mesem eyleminden:::üniversiteli
/////poemé
Եղեգ -- Վարդան ՀԱԿՈԲՅԱՆ
Որպեսզի իմ պատկերած քարը լինի քար, ես
պետք է ամբողջովին ապրեմ ծաղիկը։
Բաժակը, որով ինձ ջուր էիր տալիս, ընկավ
աստղերից, փշուր-փշուր եղավ։ Էլ ի՞նչ կին, եթե
այնպիսին լինի, ինչպիսին
կուզենայինք`
հառաչում են իմաստուններն ու խելագարները:
Երբ ես անցնում եմ եղեգների
միջով, թվում է, թե խշխշում եմ։
Իմ քայլերից ոչ մեկը դեռ ինձ տեղ չի հասցրել։ Առվի
հունն ի վար հուշերի կապար է հոսում։ Ճերմակ
գագաթների վրա
ծերանում է երկինքը։
Ես չիմացա, որ արդեն գնացել եմ։ Ուրախությունից
միշտ վախենում եմ, ինչպես
Իլոսը՝ տրոյական ձիուց։
(Քանի՜-քանի՜ արեւներ են ամեն օր անցնում Մեծ քարի
վրայով, բայց դեռ նրանցից ոչ մեկը ետ չի եկել)։
Այնտեղ, ուր ձեռք չի հասնում, բուսել է ծաղիկը եւ
ժպտում է, չգիտեմ, թե ում։ Անհայտությա՞նը։
Գուցե այն
ասպետին, որ թեեւ հարբել է ծաղկի բուրմունքով, բայց
դեռեւս չի կարողացել
կողմնորոշվել, թե որտեղ է գտնվում ծաղիկը։
Հավքը բույն է հյուսել հորիզոնի վրա, ուր
բարձրացել է ոսկե
եղեգը՝ սրինգ դառնալուց առաջ։

Comments